הפגנת תושבים נגד תמ"א 38 (צילום: שושן מנולה)
הפגנת תושבים נגד תמ"א 38 (צילום: שושן מנולה)

ביקורת חריפה על נושא תמ"א 38 בכרמליה

במתווה שהוכן על ידי משרד מהנדס העיר לריסון הבנייה בכרמליה עדיין יינתנו זכויות בנייה מלאות במסלול של הריסה ובנייה מחדש למשך שנתיים. נציג פורום ציבורי כרמל: "נשארים עם הבעיה של עומס על תשתיות"

פורסם בתאריך: 4.4.18 08:02

עמותת פורום ציבורי כרמל, שהוקמה בשנת 1997 במטרה לשמר את צביונו הייחודי של הכרמל, מותחת ביקורת נוקבת על כך שבתקופת הכנת התוכנית החדשה לכרמליה, אשר מקודמת במטרה לרסן את הבנייה בשכונה מכוח תמ"א 38, לא יצומצם היקף הבנייה בפרויקטים מכוח התמ"א שיקודמו במסלול של הריסה ובנייה מחדש.

בהתאם למתווה שהכין משרד מהנדס העיר חיפה אריאל וטרמן ואשר אושר על ידי ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, בתקופת הכנת התוכנית שעשויה להימשך כשנתיים תוכל הוועדה המקומית לאשר למיזמים חדשים בכרמליה את מלוא זכויות הבנייה שמקנה כיום תמ"א 38 במסלול של הריסה ובנייה מחדש: למבנים בני שלוש קומות תתאפשר תוספת של שלוש קומות ולמבנים בני ארבע קומות או יותר תתאפשר תוספת של שלוש וחצי קומות.

התנאים לאישור מלוא זכויות הבנייה במסלול זה יהיו שמירה על מרווחים מאושרים ממגרשים סמוכים, מתן פתרון חניה מלא בתוך מגרש הבנייה, ושמירה על עצים בוגרים ועל רצועת גינון פנויה מבינוי על ותת קרקעי בחזית המגרש. לעומת זאת, לפי המתווה שהכין משרד מהנדס העיר, במסלול של עיבוי בנייה בבניין קיים תוספת הזכויות מכוח התמ"א בתקופת הכנת התוכנית לכרמליה תהיה קומה וחצי בלבד, ונוסף על כך תותר בנייה ב-60 אחוז משטחה של קומת עמודים.

 

 

מ"מ יו"ר פורום ציבורי כרמל רמי חן, שמשמש כחבר בוועד שכונת כרמליה: "לא מקובל עלינו שבתקופת הביניים, שהיא לא בדיוק קצרה, עולם כמנהגו ינהג ויינתן מקסימום זכויות הבנייה במיזמי תמ"א של הריסה ובנייה מחדש. במתווה הזה אנחנו עדיין נשארים עם הבעיה של עומס על התשתיות הקיימות בשכונה למשך תקופה ארוכה נוספת, וזאת למרות שמדובר בבעיה שמחייבת מענה מהיר. תוספת הבנייה בתקופת הביניים במסלול של עיבוי בנייה היא סבירה ומקובלת עלינו, אבל החשש שלנו הוא מהמסלול של הריסה ובנייה מחדש שהוא יותר מכביד ומועדף על ידי היזמים".

יצוין כי במתווה שהכין משרד מהנדס העיר הוצג הנימוק למתן מלוא זכויות הבנייה במסלול של הריסה ובנייה מחדש, ולפיו "בבנייה חדשה סל הזכויות יהיה גדול יותר מסל הזכויות שבתוספת הבנייה, וזאת לצורך עידוד בנייה חדשה שמחוזקת בפני רעידות אדמה בסטנדרטים משופרים ותוך מתן פתרונות חניה ומצוינות אדריכלית".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר