שלוחת ההר שבה מוצעים שני כבישים חדשים לחיבורה של כרמליה מערבה (צילום: חגי פריד)
שלוחת ההר שבה מוצעים שני כבישים חדשים לחיבורה של כרמליה מערבה (צילום: חגי פריד)

ועד כרמליה ידון בתוכנית של העירייה לשכונה

למרות שהתוכנית מקודמת במטרה לרסן את הבנייה בשכונה מכוח תמ"א 38, הוחלט שבתקופת הכנתה לא יצומצם היקף הבנייה בפרויקטים מכוח התמ"א שיקודמו במסלול של הריסה ובנייה מחדש

פורסם בתאריך: 8.4.18 14:45

המשמעות של החלטת ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיריית חיפה בנושא התוכנית החדשה לכרמליה תידון בישיבה שזימן ועד השכונה ליום ראשון הבא (15 באפריל). כפי שחשף "כלבו – חיפה והצפון", למרות שהתוכנית מקודמת במטרה לרסן את הבנייה בשכונה מכוח תמ"א 38, הוועדה החליטה שבתקופת הביניים של הכנתה לא יצומצם היקף הבנייה בפרויקטים מכוח התמ"א שיקודמו במסלול של הריסה ובנייה מחדש. משמעות ההחלטה היא שבתקופת הביניים שעשויה להימשך כשנתיים תוכל הוועדה המקומית לאשר למיזמים חדשים בכרמליה את מלוא זכויות הבנייה שמקנה כיום תמ"א 38 במסלול של הריסה ובנייה מחדש: למבנים בני שלוש קומות תתאפשר תוספת של שלוש קומות ולמבנים בני ארבע קומות או יותר תתאפשר תוספת של שלוש וחצי קומות.

עמותת פורום ציבורי כרמל כבר ביקרה בחריפות את החלטת הוועדה, וכעת מצטרף אליה גם ועד השכונה. יו"ר הוועד יובל ברק: "בוודאי שאנחנו לא מרוצים מההחלטה כי כולנו יודעים את פני הבאות. היה נכון בשלב הזה לעשות חושבים ולא לתת היתרים שאחר כך יפגעו בשאר תושבי השכונה שלא יוכלו לבצע פרויקט תמ"א. היה מקום לעצור ולגבש עמדה, ורק לאחר מכן להמשיך להוציא היתרים".

 

 

בהתייחסו להחלטת הוועדה ולפיה במהלך הכנת התוכנית החדשה לכרמליה תיבחן הכללת שתי דרכים חדשות לכניסה לשכונה וליציאה ממנה – האחת מרחוב רות לרחוב מגורשי ספרד בנוה דוד והשנייה מרחוב ויצו לרחוב מגורשי ספרד – אמר ברק: "צריכה להיות יציאה מהשכונה מערבה ואנו תומכים בכך, אבל בטח לא מרחוב רות. יציאה מרחוב ויצו היא סבירה, ככל שהיא עובדת מהבחינה ההנדסית. לא מן הנמנע שאנחנו נציע תוואים נוספים, אבל בטח ובטח לא מרחוב רות".

בהתייחסות כללית לתוכנית שמכינה העירייה לשכונה אמר ברק: "אנחנו בתוך תהליך של הכנת תוכנית ומנסים להשפיע עליו. בשכונה שלנו יש מרקם חיים מסוים. אין חולק על כך שצריך לחזק מבנים, אבל בשלב הזה אנחנו לא יודעים מה יהיה המוצר הסופי של התוכנית. אנחנו רוצים לשמור על מרווחים בין בניינים ומעוניינים שהחזיתות והמרקם האורבני של השכונה יישמרו. לעלייה בגובה המבנים יש משמעות באשר לתוספת יחידות הדיור ולשאלה איפה אנחנו רוצים לראות את קו הרקיע של השכונה בעשרות השנים הקרובות. הכי חשוב זה לקבל מענה לשאלה איך ניתן עדיין לשרת את השכונה הקיימת במקביל לתוספת יחידות, ואם לא ניתן אז מה עושים. המענה צריך לקבל ביטוי בתוכנית החדשה. מספר הדירות בשכונה גדל ב-20 אחוז ביחס למספרן לפני שהחל מימוש התמ"א, ולכן צריך לתת מענה לבעיית העומס על התשתיות הקיימות והמחסור בחלק מהתשתיות. הכללנו את החלטת ועדת המשנה בסדר היום של ישיבת הוועד לצד נושאים נוספים, והמטרה היא לקבל החלטות לאחר שמיעת עמדת חברי הוועד".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר