דודי שמש בחיפה
דודי שמש בחיפה

תיאסר הצבת דודי שמש על גגות של בניינים חדשים

הסיבה להנחיה של עיריית חיפה, שאושרה בישיבתה של ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, היא חתירה לשיפור האסתטיקה העירונית

פורסם בתאריך: 26.4.18 17:43

הנחיות חדשות שהכינה עיריית חיפה בנושא עבודות הפטורות מהיתר בנייה אוסרות באופן גורף להציב דודי שמש על גגות של בניינים חדשים בעיר. ההנחיות אושרו בישיבתה של ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעירייה, ולפי פרוטוקול הישיבה הסיבה לאיסור היא חתירה לשיפור האסתטיקה העירונית. ההנחיה עוסקת רק בדודים עצמם ולא בקולטי השמש, שמיקומם על הגג הכרחי לחימום המים.

בחודש פברואר קבעה הוועדה כי חבריה והגורמים המשמשים משקיפים בישיבותיה רשאים להגיש הערות להנחיות העוסקות במכלול של עבודות הפטורות מהיתר.

 

 

בהתייחסותה לאיסור על הצבת דודי שמש על גגות תהתה נציגת שר האוצר האדריכלית אורליה קירמאיר, המשמשת כנציגת משרד ממשלתי בעלת דעה מייעצת לוועדה, איך אפשר לאסור באופן מוחלט הקמת דודים על הגג. צוות משרד מהנדס העיר השיב לה כי "המדיניות באגף הרישוי היא לאפשר על הגג קולטי שמש בלבד והיא מיושמת כך זה זמן. ההנחיות נתנו ביטוי למדיניות הקיימת".

בהערה נוספת כתבה קירמאיר כי רשויות מקומיות רבות דורשות שדודי השמש ימוקמו כך שלא ייראו ממפלס הרחוב או שנצפותם תימנע באמצעות מסתור כלשהו, כגון מעקה גג, ושאלה מהי עמדת העירייה ביחס לכך. תשובת משרד מהנדס העיר שיקפה שוב עמדה נוקשה נגד הצבת דודי שמש על גגות: "בחיפה יש חשיבות רבה לחזית החמישית מכיוון שהגגות נצפים גם מלמעלה, ולכן ההסתרה מהרחוב אינה בהכרח נותנת פתרון אסתטי להצבת הדודים".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אמיר

    אם רוצים באמת לדעת איפה ניתן להתקין דודי שמש, מה החוקים, מה כדאי לעשות ומה לא – הכי טוב תמיד להתייעץ עם מספר בעלי מקצוע, לקחת את התשובות של כולם ולהבין את הרעיון הכללי. לאחר מכן בעל המקצוע שהכי התחברתם אליו אותו להזמין לביצוע ההתקנה הרצויה. כמובן שכל בעל מקצוע צריך להכיר את החוקים באיזור בו הוא נותן שירות. ישנם הרבה בעלי מקצוע באתר הזה: https://www.tovtoda.co.il/Tenders.aspx?si=20&ca=119 שווה לפנות לכמה מהם ולשאול את השאלות הרצויות לפני שמזמינים התקנת דוד חדש. בהצלחה 🙂

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר