שכונת כבביר (צילום: שי אילן)
שכונת כבביר (צילום: שי אילן)

איפה תוכלו למצוא דירת ארבעה חדרים בכרמל ב-3,000 שקל?

כבביר היא פינת חמד מרהיבה בתוך חיפה. הכפר המזוהה עם הכת האחמדית מציע איכות חיים גבוהה בלב הכרמל ובמחיר שעליו אפשר רק לחלום בשכונת כרמליה שעל הרכס הסמוך

פורסם בתאריך: 10.5.18 08:29

על הכרמל, מול נוף לים, מוקפת בחורש טבעי, נמצאת שכונת כבביר. זוהי אחת מהשכונות היפות ביותר בחיפה, וניתן למצוא בה בתים מרווחים ואיכותיים עם שכנים נעימים ואדיבים. אמנם בשכונה יש מסגד, אבל מי שלא מתרגש מקריאת המואזין יכול ליהנות כאן מכל מה שרמת חיים גבוהה יכולה להציע ובמחירים שאינם אופייניים לכרמל.

“תושבי חיפה שאינם מקובעים בחשיבה יכולים למצוא בשכונה מגוון של אפשרויות דיור בתנאים מצוינים, באיכות חיים שאין כמותה בארץ ובמחירים שווים לכל כיס”, אומר מנכ”ל החברה לנדל”ן רועי שווץ, “הקושי העיקרי הוא שאין בכבביר היצע גדול של דירות. קשה למצוא עסקאות בשכונה. מחירי השכירות האטרקטיביים בולטים במיוחד בהשוואה לבתים על הרכס הסמוך שבו נמצאת שכונת כרמליה. תנאי המגורים בשתי השכונות הם דומים, כולל הבעיה שאפשר להיכנס אל השכונה ולצאת ממנה בכביש גישה אחד בלבד, אך בכרמליה יש הרבה יותר צפיפות מגורים ומחירי השכירות מאמירים ב־35 אחוז. לשם השוואה, דירת ארבעה חדרים עם נוף מוגבל לים הושכרה לא מזמן ברחוב לאה בכרמליה במחיר של 4,500 שקל בחודש, לעומת דירה לא פחות טובה עם נוף פתוח שהושכרה במחיר של 3,000 שקל בכבביר”.

בדיקה באתר “מדלן” מגלה כי מחירם של כלל הנכסים בכבביר כמעט הכפיל את עצמו בעשור האחרון. דירה ממוצעת שעלתה כ־700,000 שקל בשנת 2008 עולה כיום כ־1.3 מיליון שקל. וזהו עדיין מחיר נמוך ביחס לחלופות בשכונות אחרות בכרמל.

דמי השכירות בכבביר נותרו אטרקטיביים. לדבריהם של דיירים בשכונה יש בררנות בכל הנוגע לקליטת דיירים בדירות השכורות מכיוון שבעלי הבתים הם השכנים המתגוררים במקום. בשכונה ניתן למצוא מענה רחב לצרכים קהילתיים בדמותם של שבעה גני ילדים, בית ספר יסודי, סופרמרקטים, אולם ספורט, גני שעשועים, קווי תחבורה ציבורית ולמעשה כל מה שצריך. בולט בהיעדרו כביש המאפשר גישה ישירה לים, אבל החיסרון הזה קיים כמעט בכל שכונות העיר הפונות למערב.
רוב האוכלוסייה בכבביר הם כ־1,500 אנשי כת האחמדית. הקהילה האחמדית ידועה מאז ומתמיד כמופת לחיים משותפים בין כל העדות. תודות לכך הפכה השכונה גם לסוג של מוקד תיירותי למבקרים מהארץ ומהעולם. בשכונה נראים לא אחת תיירים שזוכים לקבלת פנים ולאירוח חם של אנשי העדה ולומדים להכיר מקרוב את אורח חייהם.

 

שכונת כבביר (צילום: שי אילן)

שכונת כבביר (צילום: שי אילן)

 

 

“היתרון היחסי שלי הוא שלא היו לי דעות קדומות והגעתי לכבביר בלי שמץ של מושג לגבי התדמית שלה כי אני לא חיפאית במקור”, מספרת דיירת בשכונה, “איפה בכרמל אפשר למצוא דירת ארבעה חדרים בשטח של 110 מ”ר עם נוף מדהים לים ב־3,000 שקל? וזה עוד אחרי שבעבר שילמתי מחיר הרבה יותר זול. לא בחרתי במגורים כאן בגלל דעות פוליטיות אלא בזכות איכות חיים גבוהה במחיר נמוך. אחרי הצבא גרתי במשך עשר שנים בכבביר ברחוב רבוע שנקרא בעברית רחוב רוויה. לאחרונה מכרתי דירה בקרית מוצקין וחזרתי הנה כי כיף לי ולבעלי לגור פה. אנחנו לא המשפחה היהודית היחידה בשכונה, וגם בדירה שמתחתינו מתגוררת משפחה יהודית. יש בשכונה אוכלוסייה מדהימה. בעלי הבתים בוחרים בקפדנות את האנשים שגרים כאן ומאמצים אותם כחלק מהמשפחה שלהם. יש כאלה שקוראים לשכונה כרמליה החדשה, אבל את מה שיש אצלנו לא רואים בשכונות אחרות בעיר. במחיר שאנחנו משלמים היינו יכולים לשכור יחידת דיור קטנה בשכונת דניה, אבל בתכלס – אין מקום להשוואה. כבביר מנצחת”.

לדבריה, “בתפילת יום שישי יש עומס על הכבישים ובעיות חנייה, אבל העובדה שאני גרה צמוד למסגד היא חסרת משמעות עבורי. אני לא תמימה ויודעת היטב מה קורה במדינה, וחברים שמגיעים אלי בפעם הראשונה מקבלים שוק מהעובדה שאנחנו מתגוררים בשכונה עם מסגד. אני לא מבינה ערבית אבל קריאות המואזין הן אחלה מוזיקה להתחיל איתה את הבוקר”.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר