מרכזית המפרץ חדשה (צילום: דדי אליאס)
מרכזית המפרץ חדשה (צילום: דדי אליאס)

"נדרוש שיוצבו מכונות אוטומטיות לשתייה קרה וחמה”

לפני חמישה חודשים נחשף כאן כי במרכזית המפרץ החדשה לא תותר הפעלת שטחי מסחר, ואפילו לא מכונות אוטומטיות לממכר שתייה. כעת גם מתבררת הסיבה לכך (רמז: מיהו השר החיפאי בממשלה?)

פורסם בתאריך: 18.6.18 08:16

לפני שבוע וחצי נחנכה מרכזית המפרץ החדשה, אך פתיחתה לקהל תתבצע בשלבים עד לסוף חודש יוני. אם כן, מדוע מיהרו כל כך לחנוך אותה? גורמים במשרד התחבורה סיפרו כי טקס החנוכה המוקדם נערך מכיוון שב־30 ביוני צפוי טקס הפתיחה של תחנת הרכבת רעננה דרום במעמד שר התחבורה ישראל כץ – טקס שכנראה חשוב לו יותר מהטקס שנערך בחיפה.

כפי שפורסם כאן כבר לפני חמישה חודשים, במרכז התחבורה החדש לא יופעלו שטחי מסחר, והנוסעים ייאלצו לכתת רגליים אל הקניון הסמוך כדי לקנות כוס קפה או פחית משקה קר. שטחה של התחנה שייך למינהל הדיור הממשלתי, שהוא יחידה בחטיבת נכסים, רכש ולוגיסטיקה השייכת לאגף החשב הכללי במשרד האוצר. כן, זהו המשרד שבראשו עומד אחד, תושב חיפה, השר משה כחלון. בסיור העיתונאים שקדם לטקס הוסבר כי ההחלטה לא לאפשר שטחי מסחר ברחבי התחנה, וגם לא להציב בה מכונות שתייה אוטומטיות, נובעת מלחצים שהפעילה הנהלת הסינמול (קניון לב המפרץ) שמעוניינת שכל המסחר יבוצע בשטחו. שני הגשרים המיועדים לחבר בין התחנה לקניון עדיין לא נבנו, אך למרות זאת האיסור יישאר בעינו. צמאים? תביא שתייה מהבית.

“כרגע אין אפילו אישור להצבת מכונות אוטומטיות, וזה לא תקין”, אומר מנכ”ל עיריית חיפה גדי מרגלית, “הדבר אינו נמצא בתחום אחריותנו או באחריותו של משרד התחבורה או באחריותה של חברת יפה נוף שהקימה את התחנה ומנהלת אותה. אנחנו נדרוש שלכל הפחות יוצבו במקום מכונות אוטומטיות לשתייה קרה וחמה”.

 

 

מרכזית המפרץ החדשה נראית כעת כמו אתר בנייה, השילוט בה חסר ולא תמיד ברור היכן בטוח לצעוד, אך בטקס עצמו, בזכות מערכת מוצלחת של יחסי ציבור, התקבלה התחושה שהעסק יפעל בהצלחה. לדבריהם של מהנדסי הפרויקט הושקעה לא מעט עבודה בממשקים המחברים בין כלל המערכות שיפעלו במתחם: מצפון – קווי התחבורה הבין עירונית מהקריות שאליהם תתווסף עוד כמה שנים הרכבת הקלה לנצרת; מדרום – קווי התחבורה העירוניים של חיפה; מהמפלס העליון תהיה בעוד כמה חודשים גישה אל הרציפים של רכבת החוף, של רכבת העמק ושל הרכבת לכרמיאל; ובהמשך תתחבר לכאן הרכבלית אל הטכניון ואל אוניברסיטת חיפה. וכך, מי שיגיע למתחם בקו תחבורה כלשהו לא יצטרך לצאת מהמתחם כדי לעלות על כלי תחבורה אחר שפוקד את התחנה. גם תחנת מוניות ספיישל (זו אינה טעות – לא תהיה במקום תחנת שירות) תופעל במתחם. ביפה נוף אומרים כי מרחק ההליכה מנקודה לנקודה בתחנה לא יעלה על 300 מטר וכי לא תידרש מהולכי הרגל חציה של מסלולי נסיעה.

אחת מהחידות המעניינות בקומפלקס היא הנגישות של כלי הרכב הפרטיים. מהנדסי התנועה של יפה נוף מספרים כי בעולם מקובל שאין אפשרות הגעה למכוניות פרטיות, אך במתחם הוקצו מאות מקומות חנייה וגם עשר נקודות עצירה בחזיתו. בסיור הם התקשו להסביר כיצד ניתן יהיה לאכוף את משך העצירה של הרכבים הפרטיים שיגיעו לנקודות אלה. גם לסינמול צפוי בקרוב אתגר תפעולי בשל הביקושים הגבוהים הצפויים למקומות החנייה שנועדו עבור המבקרים בקניון, כי לא ניתן למנוע מהנוסעים לתל אביב למשל להשאיר את רכבם בקניון מבוקר ועד ערב.

 

מרכזית המפרץ חדשה (צילום: דדי אליאס)

מרכזית המפרץ חדשה (צילום: דדי אליאס)

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. א.

    אין ממכר מזון?? אין מיזוג אויר?? פקקים של מאות מכוניות פרטיות בגלל תכנון לקוי…
    אם יפה נוף חשבו שיש מטרונית מוצלחת מדוע השאירו מקומות חניה רבים לרכב הפרטי??
    גם הם מודים שהמטרונית כשלון ומרכזית המפגע ממשיך את הכשלון הזה

  2. יהודית

    עזה. מרכזית עזה תקראו לזה. זוועת עולם לצאת מהקניון, לחנות בסביבה כדי להשתמש ברכבת או באוטובוסים, חניון אחורי לא מתוחזק, מלוכלך, מפחיד, מעליות לגשר מלוכלכות כ"כ שצריך זריקת טטנוס אחרי. הוציאה מהסינמול זה נסיעה ברחובות עזה, או גרוע יותר, והכי גרוע, כמו תמיד האנשים. כולם, העובדים והנוסעים. חסרי שירותיות, חסרי נימוס, מעשנים בכל מקום בלי אכיפה, גועל גועל נפש עולם שלישי.

  3. סטודנט באוניברסיטה

    מצטער.. אבל כל בוקר כשאני נכנס לשם אני נחנק! זיהום האוויר שם מטורף. מחניק ומסריח ואני לא יודע כמה זמן התחנה הזו עובדת כבר אבל הכל כבר שחור ומחר פיח מהעשן של האוטובוסים. רק מחכה לסיים את התואר ואני לא מתקרב לשם יותר בחיים.

  4. היונה המעופפת

    יפה נוף "חשבו" מילת הקסם מטרונית מוצלחת – רק באגדות , הכלי תחבורה היחידי אשר מאריך את משך הנסיעה פי 3 מרכב פרטי וכל זאת בחסות עי.. והמדינה , רכבת משום מקום לשום מקום-במקום נסיעה ישירה מבית שאן לתל אביב יש צורך לעצור בחיפה ולהנות מהפלא השמיני . בדיחה שאנו תושבי חיפה נשלם עליה רבות בדיוק כמו פרויקט המטרונית אשר הרסה את הדר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר