טבריה (צילום: גיל אליהו)
טבריה (צילום: גיל אליהו)

בתכנון: מחיפה לטבריה ברכבת ב-50 דקות בלבד

בתוכנית המתאר הארצית החדשה לתחבורה יבשתית (תמ"א 42) סומן תוואי שמור לתכנון מסילה כפולה מעפולה לטבריה, שתיצור אפשרות להפעלת קו רכבת חדש בין חיפה לטבריה באמצעות מסילת העמק

פורסם בתאריך: 14.12.19 19:40

האם בעוד זמן לא רב ניתן יהיה לנסוע ברכבת מחיפה לטבריה, ותוך כ-50 דקות בלבד להגיע לסביבתה של הכינרת? תוכנית המתאר הארצית החדשה לתחבורה יבשתית (תמ"א 42) שיזמו משרד התחבורה ומינהל התכנון ואשר נמצאת בשלבי אישור מתקדמים מלמדת שאפשרות זאת היא בהחלט סבירה.

בתשריט התוכנית סומן תוואי שמור לתכנון מסילה כפולה מעפולה לטבריה, ברובו לאורך כביש 65, תוך יצירת חיבור בין מסילת העמק לטבריה. מכיוון שמסילת העמק מתחברת לתחנות הרכבת של חיפה, המשמעות של שמירת התוואי היא יצירת אפשרות להפעלת קו רכבת חדש בין חיפה לטבריה, בכפוף לאישור תוכנית מפורטת חדשה בתחום התוואי השמור.

 

 

דיון בנושא תוואי המסילה המוצע בין עפולה לטבריה התקיים ביום שני בישיבת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז הצפון, שגיבשה ואישרה את הערותיה לתמ"א. ההערות יועברו כעת למועצה הארצית, ובמסגרתן ביקשה הוועדה המחוזית – הצפון שהתוואי בין עפולה לטבריה ייועד לרכבת קלה (תוך הטמעת כמה תיקונים לאורכו), ובמקביל לכך יסומן תוואי מסילת רכבת נוסף שיחבר בין מסילת העמק לטבריה, ברובו לאורך כביש 77, שמסלול נסיעתו מתחיל במחלף תל קשיש הסמוך לתחנת יקנעם-כפר יהושע של קו רכבת העמק.

את התוואי השני ביקשה הוועדה לייעד ברובו לרכבת כבדה, ובנימוקי החלטתה נכתב: "הוועדה סבורה כי בתוואי דרך 77 שלאורכה נמצאים אזורי התעסוקה מהגדולים במחוז הצפון יש להעדיף רכבת כבדה שתשרת את הקשר בין אזורים אלה לנמלי חיפה ולתעשייה במפרץ חיפה. בהקשר זה, הואיל ועפולה ובית שאן כבר משורתות ברכבת כבדה, התוואי המוצע לרכבת בין עפולה לטבריה על כביש 65 עדיף שיהיה של רכבת קלה, שהרי אינו עובר במרכזי תעסוקה ויוכל לשרת גם את המרכז העירוני והתיירותי של טבריה".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. חבל על ההשקעה.ממש מיותר!

    נסיעה לטבריה מחיפה ברכב אורכת 45 דקות.
    נסיעה באוטוובוס כשעה.
    לא חבל על ההשקעה?
    תשקיעו בעוד רכבת למרכז ולדרום

  2. חיפה וטבריה המתחרדות הגדולות ובאמצע גרעיני התחרדות נוף הגליל עפולה ורכסים. מה יותר טוב מזה!!!

    נהדר קישור שתי הערים החרדיות הגדולות בצפון !!

  3. אורית

    מתי כבר יתחילו בבניית הרכבת? כל הזמן מדברים. במקומות אחרים עכשיו משקיעים בתנופת בנייה כי מנצלים את זמן הקורונה. יאללה תתחילו כבר תעשו מעשה. בחיפה למשל התקינו רכבל משוכלל חדש
    לטובת התושבים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר