רחל שפירא וראש עיריית נשר, רועי לוי
רחל שפירא וראש עיריית נשר, רועי לוי

קליש-רותם לא הגיעה לטקס לזכרו של רובי שפירא. רועי לוי דווקא כן

רגעים מרגשים אמש בהיכל הספורט, כאשר מחלקת הכדורסל של הפועל חיפה ציינה 20 שנה למותו של בעלי קבוצת הכדורגל המיתולוגי בטקס מרגש. הקהל עמד על רגליו והריע ממושכות, השחקנים לבשו חולצות עליהן התנוססה תמונתו של רובי שפירא, ושחקני עבר באו לעשות כבוד

פורסם בתאריך: 20.12.21 09:37

אמש (ראשון) ציינה מחלקת הכדורסל של הפועל חיפה 20 שנה למותו הטראגי של רובי שפירא ז"ל בטקס מרגש לפני משחקה מול הפועל באר שבע בהיכל הספורט ברוממה. בטקס השתתפה אלמנתו של רובי שפירא, רחל, שנשאה דברים לזכרו, כשלצידה ילדיה, ליאם ושלי, ושחקני הכדורגל ששיחקו בקבוצה בעידן שפירא, ביניהם הקפטן רן בן שמעון, אורן ניסים, אייל טטרצקי וטל בנין. אלי גוטמן הגיע אף הוא לטקס, יחד עם מנכ"ל הקבוצה דאז אבי קאופמן, הדובר דרור מרשלקוביץ, המעסה הוותיק דובי שטיין ואיש המשק אלברט טל שיר.

כל האוהדים ביציעים נעמדו על רגליהם ומחאו כף כשמשפחת שפירא הוזמנה למרכז המגרש יחד עם מנכ"ל קבוצת הכדורסל יובל רוסמן, שם עמדו שחקני שתי הקבוצות, וניכר היה שהם מתרגשים. שחקני הפועל לבשו חולצות מודפסות עם דמותו של שפירא והכיתוב "זוכרים את רובי, האיש שידע רק לתת".

רובי שפירא ז"ל. האוהדים לא שוכחים (צילום: באדיבות גליל גלסברג)

רובי שפירא ז"ל. האוהדים לא שוכחים (צילום: באדיבות גליל גלסברג)

"תודה לכם שבאתם לזכור את 20 שנות מותו של רובי", אמרה רחל שפירא לקהל, "אני בטוחה שרובי שם למעלה מחזיק לכם אצבעות שתמשיכו לעשות חיל, להצליח במה שאתם עושים, שתהיה רוח ספורטיבית ושתמיד ניפגש במפעלים טובים למען הספורט במדינת ישראל".

הקהל מצידו החזיר לה במחיאות כפיים ובשירת "בשביל רובי מלחמה".

שפירא, איש עסקים חיפאי גדל בבית שכולו אדום, וכבר בעונת 91'-92' החל לסייע לקבוצת הכדורגל מאחורי הקלעים. בעונת 93'-94' הוא רכש את הקבוצה מההסתדרות והשקיע ברכישת שחקנים בולטים, ביניהם ג'ובאני רוסו, גוראן מילנקו, ראובן עטר, עופר טלקר, נג'ואן גרייב, אורן זיתוני ודודו אוואט. להשלמת הפאזל, צירף שפירא מאמנים טובים כמו אברהם גרנט ואלי גוטמן. האחרון אף הוביל את הקבוצה להישג הכי גדול שלה – אליפות בעונת 98'-99'. בעונה שלאחר מכן, שיחקה הקבוצה באירופה והגיעה להישגים יפים כשעברה את בשיקטאש הטורקית, פ.צ. ברוז' הבלגית, אייאקס ההולנדית ולנסיה הספרדית.

במהלך עונה זו התגלו בעיות כלכליות שנבעו מעסקיו הפרטיים של שפירא שהחריפו והלכו גם בעונה שלאחר מכן. בדצמבר 2001, ביום שישי לפנות ערב, נודע, כי רובי שפירא קץ לחייו בביתו שבניגריה, הודעה שהותירה את הרחוב הספורטיבי בחיפה בהלם.

מן הטקס לזכרו של שפירא נעדרה ראש העירייה עינת קליש רותם למרות שהוזמנה. מי שכן הגיע לברך את רחל שפירא וילדיה היה דווקא ראש עיריית נשר רועי לוי.

מעיריית חיפה נמסר כי מראש העירייה קליש-רותם נבצר מלהגיע בשל אילוצי לו"ז וכי היא התנצלה על כך בפני משפחת שפירא.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שפירא ז"ל איש ענק נדעב ונפלא
    ולך קליש נאמר חבל שאינך מבינה המדמעחת של כיבוג ההסטוריה של פועלו של אדם נפלא

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר