עופר רחימי. מקצרין, דרך טבריה וקרית טבעון, אל גמר הפלייאוף (צילום: דני מרון)
עופר רחימי. מקצרין, דרך טבריה וקרית טבעון, אל גמר הפלייאוף (צילום: דני מרון)

כך הפך עופר רחימי למאמן העונה

לאחר שספג אין ספור ביקורות מכל כיוון (גם מאיתנו), שנחשב למאמן אפור אשר מונה רק כי הבעלים ג’ף רוזן חיפש בובה שתסור למרותו, ושקיבל ממנו הנחתות על הראש, הפך עופר רחימי לאחת מהדמויות הבולטות בכדורסל הישראלי. כך זה קרה

פורסם בתאריך: 15.6.17 09:10

בשנת 2001 שמע משה פנחס, יו”ר מכבי קרית ביאליק ששיחקה אז בליגה הלאומית בכדורסל, דפיקה בדלת משרדו. בפתח עמד מאמן הקבוצה עופר רחימי. קרית ביאליק, שהיתה המועמדת העיקרית לירידה לליגה הארצית לפני פתיחת העונה, אכן דשדשה בתחתית, ורחימי הפתיע את פנחס ואמר לו: “זו העונה הראשונה שלי כמאמן ראשי בליגה בכירה. אנחנו עומדים לרדת ליגה ואני לא רוצה לעשות לך ולמועדון נזק חסר תקדים. אני אני מוכן לקחת את האחריות וללכת בשקט, ומסכים שתגיד שאתה פיטרת אותי. הקבוצה צריכה שקט”.

לפנחס ההמום נדרשו כמה שניות כדי לעכל את מה ששמע. ואז הוא הפתיע את רחימי, שכבר היה מוכן לארוז את הפקלאות, ואמר לו: “אתה תהיה מאמן בכיר בליגת העל. לא אתן שברזומה שלך יהיה כתוב שפוטרת מקבוצה כלשהי. אני איתך עד הסוף, ואם נרד אז נרד ביחד”.

בסיומה של אותה העונה ירדה קרית ביאליק לליגה השלישית – אחת מהחוויות הקשות בקריירת האימון של רחימי – אבל מנקודה זו הוא רק צמח. השבוע הוא הגיע לרגע השיא שלו כמאמן כאשר לראשונה בהיסטוריה של הכדורסל הישראלי הוביל קבוצה שסיימה את העונה הסדירה במקום השמיני לגמר הפלייאוף תוך שהיא מדיחה בסדרת רבע הגמר את הפועל חולון שסיימה במקום הראשון (1:3) ואת קבוצת הפאר לשעבר מכבי תל אביב בחצי גמר הפיינל הפור אחרי ניצחון גדול בתוצאה 74:85 בהיכל הספורט ביד אליהו.

אז איך קרה שרחימי, שספג אין ספור ביקורות מכל כלי התקשורת (כולל אנחנו), הפרשנים ואוהדי הכדורסל, שנחשב בעיני רבים למאמן אפור אשר מונה רק כי הבעלים ג’ף רוזן חיפש בובה שתסור למרותו ושקיבל ממנו הנחתות על הראש, הפך תוך שבועיים לאחת מהדמויות הבולטות בכדורסל הישראלי? התשובה (בקצרה): אופי מיוחד, אמונה בבורא עולם, חיבור מדהים עם שחקניו, לויאליות לקבוצה ומקצוענות חסרת פשרות. דיוקנו של מאמן העונה (וממש לא משנה איך יסתיים המשחק הערב).

המהפך של ג’וני די

את קריירת האימון שלו החל רחימי כבר לפני 18 שנים, ואת רובה הוא העביר בליגות הנמוכות. בדרכו הארוכה לפסגה הוא אימן קבוצות ילדים, נוער ובוגרים במקומות שהקונוטציה הראשונה אליהן היא לאו דווקא כדורסל – קצרין, טבריה, קרית ביאליק, נצרת עלית וקרית טבעון – עד שפגש את רוזן. ההיכרות הראשונה של רחימי עם הג’ינג’י ממיאמי היתה כשאימן את הפועל מרנין טבעון מהליגה הלאומית – אז קבוצת הבת של מכבי. בגיחותיו המועטות ארצה נהג רוזן לבוא ולצפות במשחקיה של טבעון, ובשתי הקבוצות יודעים לספר שכמו רבים אחרים גם נשבה בקסמו של רחימי.

“עופר הוא טיפוס שקשה לא לאהוב”, נזכר השבוע גורם בקרית טבעון, “ג’ף אהב אותו מאוד כבר אז, את השקט ואת הידע הנרחב שלו. היה ברור לנו שמתישהו הוא יגיע למכבי”.

ואכן בשנת 2011 עבר רחימי מתפקיד מאמן קבוצת הבת לתפקיד עוזר המאמן של קבוצת האם. כבר מרגע הראשון היה ברור שהחיבור של רחימי עם מכבי הוא לא חיבור רגיל. עוזר המאמן החדש החזיק במשרה בכירה בחברת הייטק בפארק התעשייה ביקנעם, אך לא פספס אף אימון ומעולם לא איחר. רוזן הבין מה יש לו ביד והטיל עליו, במקביל לתפקיד המקצועי, את משרת ניהול החשבונות הקבוצה.

“אין הרבה אנשים שהיו מסכימים לכך”, אומר בעל תפקיד לשעבר במכבי, “אבל עופר לויאלי למערכת בצורה שלפעמים היא אפילו קצת מוגזמת. הוא ביצע את שני התפקידים בצורה נהדרת”.

“הלויאליות של עופר היא מעל הכל” מסכים פנחס, “הוא נעים הליכות ואף פעם לא רב ולא צועק. הוא תמיד יעשה הכל קודם לטובת המערכת ורק אחר כך לטובתו האישית”.

מלבד הלויאליות יש לרחימי תכונת אופי מצוינת נוספת – חיבור עם אנשים. ג’ון דיברתולומאו למשל הגיע למכבי כפוטנציאל אך התקשה לפרוץ. רחימי ראה את הדברים מהצד והחליט לקחת אותו כפרויקט. שיחות אישיות, אימונים פרטניים ובעיקר מילים נכונות הביאו את דיברתולומאו למצב שבו הוא אחד המלפפונים החמים של הפגרה שהחלה אתמול קצת לפני חצות.

“צריך להיות עם אופי מסוים כדי לאמן במכבי חיפה, ולרחימי יש את זה”, אומר דני פרנקו, שעמד לפני שלוש שנים על הקווים ברוממה והיה רחוק שתי נקודות בלבד מהנפת צלחת אליפות, “הוא קיבל גב מרוזן שמאמין בו, ואין ספק שחלק מהשחקנים משחקים ביכולת הזאת בזכות עבודה שלו. דיבתולומאו הוא דוגמה מצוינת, כי כמו רבים אחרים הוא קיבל גב מרחימי בימים קשים, ועכשיו הוא משחק בשבילו”.

“גם בטבעון רחימי היה אחד מהאנשים האהובים, ואולי הכי אהוב, בתולדות המועדון”, מספר מנכ”ל הפועל מרנין טבעון עמית אבני, שבזמנו שימש כעוזרו של רחימי “יש לו אופי כזה פשוט”.

 

ג'ון דיברתולומאו. דני פרנקו: "הוא קיבל גב מרחימי בימים קשים, ועכשיו הוא משחק בשבילו” (צילום: דני מרון)

ג'ון דיברתולומאו. דני פרנקו: "הוא קיבל גב מרחימי בימים קשים, ועכשיו הוא משחק בשבילו” (צילום: דני מרון)

 

גם לזאטוטים בכיתה ד’

אך לא רק טוב הלב הביא את רחימי לסתום לכולם את הפה, אלא המקצוענות. בשנת 2012 הגיע רחימי בהתנדבות להדריך בקייטנת ספורט באחת מערי הפריפריה של חיפה. אם מי מהילדים ציפה ליום כיף, נכונה לו הפתעה גדולה. רחימי לקח את העניין ברצינות, ובמשך שעה וחצי העביר אימון תרגילי בסיס לילדים, זאטוטים בכיתות ד’-ו’. בסיום האימון ניגש אחד הילדים למנהלי הקייטנה ואמר להם: “זה היום הטוב ביותר בקייטנה. סוף סוף למדתי משהו חשוב בתחום הספורטיבי”.

“עופר הוא מקצוען אמיתי”, מסביר גורם בקרית טבעון, “הוא חייב להיות מעורה בכל הפרטים במועדון ולתת מעצמו בכל התחומים, בעיקר המקצועיים. גם במכבי חיפה הוא ניתח וידאו בצורה הכי טובה שיש לבראד גרינברג ולפרנקו – ניתוח שעד היום הם זוקפים לו חלק גדול מההישגים באותן השנים”.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר