אברהם קליין במוזיאון פיפ"א בציריך. הטופ של הכדורגל העולמי (צילום: אור בריל)
אברהם קליין במוזיאון פיפ"א בציריך. הטופ של הכדורגל העולמי (צילום: אור בריל)

פריטים נדירים מהאוסף של אברהם קליין מוצגים במוזיאון של פיפ"א

הקריירה של השופט הבין לאומי לשעבר הונצחה במוזיאון הכדורגל של פיפ"א בציריך, שווייץ. בין הפריטים: משרוקיות מהמונדיאלים של 1978 ו-1982 וכדור המשחק בין נבחרות איטליה וברזיל במונדיאל 1982

פורסם בתאריך: 30.10.17 09:04

כ-35 שנה אחרי תום הקריירה הבין לאומית שלו ו-17 שנה לאחר שתלה את המשרוקית הונצחה הקריירה של השופט הבין לאומי לשעבר אברהם קליין במוזיאון הכדורגל של פיפ"א בציריך, שווייץ.

במהלך קריירה של יותר מ-40 שנות שיפוט בארץ ובעולם, שכללה שיפוט בשלושה מונדיאלים, בשתי אולימפיאדות ובשתי אולימפיאדות לבעלי צרכים מיוחדים, צבר קליין אוסף של כ-1,000 פרטים בעלי ערך היסטורי ומוזיאוני. במשך שנים הוא ניסה למצוא מקום ראוי להציג בו את האוסף הנדיר שלו, שכולל כדורים ממשחקים היסטוריים, משרוקיות, כרטיסים אדומים וצהובים, דגלים, סמלים, מדי שיפוט, מכתבים אישיים מראשי הפיפ"א, חוברות, גלויות ועוד.

הקשר של קליין עם מוזיאון פיפ"א, שנפתח בשנת 2016, החל לפני כשנה וחצי לאחר שקליין העלה חלק מהאוסף למכירה באתר אי-ביי. מנהל האוספים של המוזיאון מוריץ אנסורג' פנה אליו ואמר לו כי מוזיאון פיפ"א מעוניין בפריטים וכי הוא יגיע בעצמו לישראל כדי לבחון אותם. אנסורג' הגיע לחיפה ובחר כ-100 פריטים, ובהם שתי משרוקיות שאיתן שפט קליין במונדיאלים של 1978 ו-1982, הכדור שבו שיחקו נבחרות איטליה וברזיל במונדיאל 1982, אימונית של השופטים ממונדיאל 1982 וכרטיסים צהובים שעליהם כתב קליין את שמות השחקנים.

 

הטקס שנערך לכבודו של קליין. גאווה ישראלית

הטקס שנערך לכבודו של קליין. גאווה ישראלית (צילום: אור בריל)

 

 

לרגל העברת הפריטים התקיים במוזיאון ערב הוקרה לכבודו של קליין שבו השתתפו בנו עמית, בתו שרון וחמש נכדותיו, עשרות חברים מהארץ ומהעולם, סגנית השגריר הישראלי בשווייץ מיכל הרשקוביץ, יו"ר איגוד השופטים עוזי יצחקי שבירך בשם ההתאחדות לכדורגל, מנכ"ל אל על בשוויץ, ראש משלחת קק"ל וראשי הקהילה הישראלית העסקית במדינה. באירוע תרם קליין כדור ממונדיאל 1978 שהתקיים בארגנטינה ושבו הוא שפט בשלושה משחקים.

לדבריו של קליין, הוא חש גאווה על כך שהימצאות הפריטים מאוספו במוזיאון של פיפ"א, תוך ציון שמו ושמה של מדינת ישראל, מנציחים את הקריירה הארוכה שלו ומציבים את מדינת ישראל בפנתיאון הכדורגל העולמי.

יצוין כי קליין תרם פריטים למוזיאון של מכבי חיפה שעתיד לקום, ובהם כדור ממשחק הפרידה שלו בין מכבי חיפה לפ.צ קלן הגרמנית, ועליו חתימות השחקנים. לדבריו, כשיקום המוזיאון של המועדון יש לו פריטים רבים נוספים לתרום לו.

 

קליין עם כמה מהפריטים. היסטוריה של כדורגל (צילום: אור בריל)

קליין עם כמה מהפריטים. היסטוריה של כדורגל (צילום: אור בריל)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר