שחקני מכבי חיפה חוגגים את הניצחון בדרבי. יחידה אחת (צילום: צלמוס)
שחקני מכבי חיפה חוגגים את הניצחון בדרבי. יחידה אחת (צילום: צלמוס)

תודה לך מכבי על עונה כה יפה

פורסם בתאריך: 25.12.19 08:19

ציון דרך חשוב בעונה המרתקת של מכבי חיפה התרחש אתמול לעיניהם של כמעט 30,000 צופים באיצטדיון העירוני. הסדר שב על קנו, ואחרי שנים קשות אפשר להגיד בפה מלא – מכבי חיפה חזרה ובגדול.

אין הפועל בחיפה, לפחות לא בכדורגל. אני מכיר היטב את הפועל חיפה בכדורסל ואפילו התארחתי במשחק של הפועל נוה שאנן, אבל הפועל חיפה בכדורגל זו פיקציה. הקבוצה באדום לא באה לשחק כדורגל, ובמחצית ראשונה מגעילה השחקנים שלה עשו לי בעיקר כאבים בעיניים. אין שום קשר בין הבונקר הנוראי במחצית הראשונה לבין משחק הכדורגל.

ובמחצית השנייה? פערי האיכות היו ברורים. הקבוצה באדום קיבלה סחרחורת מול 20 הדקות הטובות ביותר של מכבי חיפה בעשור האחרון. מרקו בלבול שיחק אותה בענק, ביטל את הקיבעון המחשבתי שלו והכניס למגרש את סינטיהו סולליך, וזה גמל לו אחרי 50 שניות בבישול גאוני ליובל אשכנזי.

מכבי פירקה את היריבה העירונית, והיא ללא ספק המועמדת הרצינית לאליפות. הסיבה לכך היא שהעונה השלם גדול מסך חלקיו. היא לא דומה למכבי של ראובן עטר או של יוסי בניון אלא מודל חדש של אימפריה ירוקה – קבוצה אחת, תלכיד אחד, מאוחד, רעב ושאפתן. הירוקים עלו למחצית השנייה כמו מלוע של תותח, ובמשך 20 דקות לא הורידו לרגע את הרגל מהגז. אין אף קבוצה בישראל שיכולה לעמוד מול בליץ כזה – לא הפועל אום אל-פחם ובטח שלא סגניתה המתהווה מכבי תל אביב.

 

 

הרגע הקשה במשחק היה זה שבו נטע לביא קיבל כרטיס צהוב, שבגללו הוא לא ישחק מול מכבי תל אביב. לביא הוא האיש של מכבי העונה. פשוט תענוג לראות למה הפך הילד – מנהיג, לוחם ובעל ביטחון עצמי, שלא רק מחלץ כדורים אלא גם בעל ראיית משחק שמרגשת כל אוהד. הוא יחסר מאוד נגד הצהובים.

אבל עוד לא הגענו אפילו למחצית הדרך של המרתון. מכבי חייבת לעבור בצניעות ובחוכמה את המוקש בדמותה של עירוני קרית שמונה, ובשבוע שלאחר מכן לגרום לחיילים של ולדימיר איביץ' לעשות במכנסיים כבר בעתלית. אולי הסגל הצהוב רחב יותר, אבל הלב הירוק רחב הרבה יותר.

ולסיום, נחזור לבלבול. גם אני ביקרתי אותו לא מעט כשהגיע לו, אבל היום אני רוצה להוריד בפניו את הכובע. אין שמח ממני על כך שהמאמן המנומנם סתם לי ולעוד רבים את הפה. מכבי עובדת כיחידה אחת, וגם אם לעתים נראה שחסרים לה פתרונות, היא לא מוותרת לרגע ולא עוצרת עד שהכדור נכנס לשער היריבה.

וכמובן שבחנוכה אי אפשר לא לציין את חג המכבים, וכך אגמור בשיר מזמור: "חרישי הוא הלילה ואפל. כוכבים מלמעלה גם שואל…".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עופר

    ניצחון יפה אבל מציע לא להיכנס לאופוריה. יש עוד דרך ארוכה והמבחן הגדול יהיה בעוד שבועיים נגד מכבי ת"א. עדיף שנשמור על צניעות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר