נחשון צוק (צילום: בועז כהן)
נחשון צוק (צילום: בועז כהן)

חברי קואליציית השינוי לצוק: כנס לאלתר את הוועדה המקומית לתכנון ובנייה

במכתב לממלא מקום ראש העירייה ויו"ר הוועדה המקומית, נחשון צוק, עליו חתומים 17 חברי קואליציית השינוי, הם מתריעים, כי אם הוועדה לא תכונס בתוך שבעה ימים, הם יפנו לערכאות משפטיות. המטרה: מינויו של האן ליו"ר ועדת המשנה במקום אלפר

פורסם בתאריך: 29.8.21 07:51

חברי קואליציית השינוי דורשים לכנס את מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתוך שבעה ימים ומתריעים כי אם לא ייעשה כן, לא יהססו לפנות לערכאות משפטיות. כך עולה ממכתב שנשלח לממלא מקום ראש העירייה ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, נחשון צוק, ולמנהלת הוועדה המקומית, אהובי בלוך.

במכתב, עליו חתומים 17 חברי קואליציית השינוי, נכתב: "ב-9 באוגוסט הגישו נציגי הוועדה בקשה לכינוס ישיבה שלא מן המניין של הוועדה המקומית לתכנון בנייה בחיפה… נכללו במסגרת הבקשה נושאים ברורים ביותר לדיון ולסדר היום בוועדה, כמו גם הצבעה עליהם, כסיום כהונת מר אלפר ומינויו של אביהו האן תחתיו, שינויים בהרכב חברי מועצת העיר בוועדת המשנה, החלטה כי מעתה ואילך תתנהל רשות הרישוי בהתאם להוראות הדין וכי מעתה ואילך יהא נוכח בישיבת רשות הרישוי גורם משפטי מטעם המחלקה המשפטית של העירייה".

עוד כותבים חברי קואליציית השינוי: "במקום לנהוג ביושרה מקצועית, במטרה להביא לתיקון העוולות והליקויים כמפורט במכתבנו וכן בהתאם להוראות הדין המחייבות והברורות – קיבלו נציגי הוועדה את תשובת מנהלת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מיום 15 באוגוסט, שבה נדחתה הבקשה. כבר עתה ייאמר, כי תשובת מנהלת הוועדה אינה אלא ניסיון הזועק לשמיים שלא לכנס את הועדה, על בסיס תירוצים קלושים ולא רלוונטיים".

בין השינויים שמבקשים חברי קואליציית השינוי לערוך בהרכב הוועדה נמצא מינויו של יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן ליו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה במקומו של אלפר. כמו כן הם מבקשים לבצע שינויים בהרכב הוועדה – סיום כהונתה של נעמה לזימי כחברה בה ומינויה של סיגל ציוני כחברה במקומה, סיום כהונתו של יוסי שלום כחבר בה ומינויה של סופי נקש במקומו, וכן מינויה של חדוה אלמוג כממלאת מקומה של נקש, אם וכאשר זו האחרונה תיעדר מהישיבות.

עוד כותבים חברי קואליציית השינוי: "ישאל השואל – כיצד פנייה ליו"ר הוועדה המקומית רלוונטית כאשר סמכות סיום תפקידו, כמו גם מינוי אחר תחתיו, מוקנית לוועדה? נציגי הוועדה לא מעוניינים להלין בפני יו"ר הוועדה המקומית על התנהלותו של יו"ר ועדת המשנה… נציגי הוועדה מעוניינים בהחלפתו של יו"ר ועדת המשנה, וככל שהדבר לא היה נהיר דיו במכתבנו, ועל כך יש לתמוה, הרי שיש בסעיף זה כדי להבהיר זאת.

 

 

"נראה כי ברור לכל, כי 'נימוקים' אלו לדחיית בקשת נציגי הוועדה אינם אלא ניסיון כושל לברוא יש מאין, מן הגורן ומן היקב… כמו גם נימוקים נוספים שהועברו אלינו מאוחר יותר ב-22 באוגוסט בטענה, כי חופשות הקיץ והימצאות עובדים בבידוד מעכבת את כינוס הוועדה המקומית. ברי, כי אין כל נימוק המצדיק זאת בהתאם להוראות הדין, ומשכך נתלתה תשובה של מנהלת הוועדה בטענה של הבנת הנקרא או שלל נימוקים מופרכים אחרים – זהו אינו מנהל תקין.

"בקשתנו ברורה היא והטענות לדחייה אינן טענות ו/או 'נימוקים' אמיתיים שניתן להתייחס אליהם ברצינות כלשהי ו/או להגיב עליהן. משכך דחיית בקשתנו זו אינה כדין. הוועדה המקומית חיפה אינה 'עסק פרטי', המתנהל לנוחות העומדים בראשה אלא גוף ציבורי האמון על מתן שירותים לתושבי העיר חיפה וגורמים הפונים לוועדה. חסימת חברי וועדה מכינוס דיון של מליאת הוועדה המקומית היא מעשה חמור, חסר תקדים, אנטי דמוקרטי, הפוגע באושיות ההסכם שבין הציבור לנבחריו: פעילות על פי דין, בתם לב ובשקיפות למען הציבור. לדאבוננו, המתחולל כיום בוועדת המשנה אינו עונה על אמות מידה אלו, וסירובכם לכנס את הישיבה מלמד שנורמות נפסדות אלו מחלחלות גם למליאת הוועדה המקומית, וברי כי לא נעבור על כך לסדר היום".

בסיום מכתבם כותבים חברי קואליציית השינוי: "צר לנו על התנהלותכם הפסולה זו, ואנו כולנו תקווה, כי תבחרו כעת נכון לכנס הישיבה כנדרש, בלא שנידרש לפניות נוספות או הליכים משפטיים. אנו שבים ודורשים בשנית את כינוסה של הוועדה, כמפורט במדויק בבקשתנו, בהקדם ולא יאוחר משבעה ימים מיום מכתבנו זה (השני במספר יש לציין), כאשר אנו מדגישים, כי ככל שלא תכונס הוועדה בהתאם להוראות הדין, נציגי הוועדה יעשו שימוש בכלל האמצעים העומדים לרשותם… כדי לעמוד על הוראות הדין ולכנס הישיבה כנדרש".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. חייבים להפסיק את הקרקס שנוצר ולערוך בחירות

    הגיע זמן להוציא את הסיפור לערכאות משפטיות ולפתור את הבלאגן בעירייה לטובת כלל תושבי חיפה

  2. דין דין

    מה עם הפיכת חצר במחלקת ההנדסה ? להפוך אותה מחצר למחלקה מתפקדת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר