השופטת איריס רש (צילום: דוברות הרשות השופטת)
השופטת איריס רש (צילום: דוברות הרשות השופטת)

פרקליטיו של מנהל אגף האולמות באתו"ס הגישו בקשה לביזיון בית המשפט

בבקשה שהוגשה לבית הדין האזורי לעבודה, טוענים באי כוחו של ראובן אפרתי, כי חרף הצו הזמני שהוציאה השופטת איריס רש, שבו הורתה על החזרתו לעבודה, אתו"ס לא עשתה כן. אתו"ס: "בקשת הביזיון היא ביזיון למי שהגיש אותה. ראובן אפרתי חזר לעבודתו כמנהל אגף האולמות באתו"ס עוד ביום ראשון השבוע. במסגרת הסיכום עימו הופחת שכרו"

פורסם בתאריך: 13.9.21 12:10

הסתדרות העובדים הכללית, ועד הפעולה של עובדי אתו"ס ומי ששימש מנהל אגף האולמות בחברה, ראובן אפרתי, הגישו לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה בקשה לפי פקודת ביזיון בית המשפט נגד אתו"ס, מנכ"ל אתו"ס, יגאל זאבי, ויו"ר הדירקטוריון, יעקב פיינגולד. הסיב לבקשה, כפי שמנמקים עוה"ד אילן גורביץ' וסתוית גל-סוקי: "הפרת החלטת בית הדין מ-30 באוגוסט 2021".

כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות", ביולי האחרון הגישו ההסתדרות, ועד הפעולה של עובדי אתו"ס ואפרתי בקשה לבית המשפט למתן צו זמני נגד פיטוריו של אפרתי, סגן יו"ר ועד הפעולה של העובדים, ששימש זה שנים מנהל אגף האולמות באתו"ס. העותרים טענו בבקשתם, כי פיטוריו של אפרתי, הם "התנכלות שיטתית ופיטורים אסורים שנקטה הנהלת אתו"ס בחוסר תום לב כלפי חבר ועד הפעולה בחברה, וזאת במטרה מובהקת ומוצהרת לחבל במהלכי התארגנות העובדים בחברה על ידי 'סיכול ממוקד' של אחד הגורמים הדומיננטיים בהתארגנות העובדים בחברה".

לפני כשבועיים רשמו העותרים הישג בבית המשפט, כאשר השופטת איריס רש הוציאה צו זמני נגד פיטוריו של אפרתי. השופטת קבעה בהחלטתה, כי הסיבה לפיטוריו של אפרתי קשורה בהיותו סגן יו"ר ועד פעולה של עובדי החברה.

זמן קצר לאחר הוצאת הצו הזמני, שלחו עוה"ד קורביץ' וגל-סוקי מכתב התראה לעורכי הדין של אתו"ס, שבו הם מתריעים בפניהם, כי יגישו בקשה לפי פקודת ביזיון בית המשפט, זאת מאחר ש"בניגוד גמור להחלטה, מרשתכם הודיעה ביום 31 באוגוסט, באמצעותכם, כי אין בכוונתה להשיב את מר אפרתי לעבודה וכי עליו להישאר בחל"ת עד להכרעה בהליך העיקרי".

מאתו"ס נמסר אז ל"כלבו – חיפה והקריות": "החלטת בית הדין מחייבת את החברה והיא תמלא אחריה במלואה".

כעת מימשו ההסתדרות, ועד הפעולה ואפרתי את איומם והגישו בקשה לפי פקודת ביזיון בית המשפט נגד אתו"ס. בבקשתם הם כותבים: "בית הדין קבע ב-30 באוגוסט 2021, בבקשה לסעד זמני, כי פיטוריו של מר ראובן אפרתי בטלים והורה על החזרתו לעבודה כמנהל אגף האולמות בחברה. ב-31 באוגוסט פנו הח"מ לבאי כוח המשיבה 1 (אתו"ס – ב"כ), כי בהתאם להחלטה השיפוטית, מר אפרתי יתייצב לעבודתו ב-1 בספטמבר. מכאן החלה מסכת ניסיונות התחמקות של חברת אתו"ס מקיום ההחלטה השיפוטית".

בהמשך מפרטים עוה"ד קורביץ' וגל-סוקי את השתלשלות הדברים, ובין היתר, את תשובתו של זאבי, לפיה אפרתי ישהה בחל"ת עד להודעה אחרת. עוד הם מפרטים בבקשתם, כי לאחר ששלחו לאתו"ס מכתב התראה שבו נאמר להם כי הם מפירים את החלטת בית המשפט, זומן אפרתי לפגישה עם זאבי ב-5 בספטמבר. באותה הפגישה, כך לטענת העותרים, הודיעה הנהלת אתו"ס לאפרתי כי התנאי להחזרתו לעבודה הוא הפחתת עלות שכרו בשיעור של 30 אחוז".

עוה"ד קורביץ' וגל-סוקי טוענים עוד, כי לאחר פגישה זו ולאחר שההסתדרות הודיעה לאתו"ס, כי החברה ממשיכה ואף מעצימה את ההתנכלות לחופש ההתארגנות ופועלת בניגוד להחלטת בית הדין, התקיימה ביום חמישי האחרון פגישה נוספת בין אפרתי להנהלה, שבה הוצע לו לחזור לעבודתו, ובתנאי שיסכים להפחתת שכרו ב-15 אחוז.

 

 

מן הבקשה: "בהמשך היום התקיימה שיחה נוספת שבה ביקש מר אפרתי לשוב לעבודתו ללא תנאים מוקדמים. מר זאבי השיב, כי אינו יכול להיעתר לכך ללא אישור יו"ר הדירקטוריון, מר יעקב פיינגולד, ואמר כי ישיב למר אפרתי עד ליום ראשון, 12 בספטמבר (אתמול –ב"כ) בשעה 09:00, והכל בהתעלם מההחלטה השיפוטית. לאור המפורט ולאור הנזק האדיר אשר נגרם להתארגנות העובדים מהתנהלות אתו"ס והעומדים בראשה", כותבים באי כוח העותרים, "מתבקש בית הדין הנכבד לאכוף על המשיבים את קיום ההחלטה השיפוטית בקנס או במאסר".

את בקשתם מסיימים באי כוח העותרים: "נוכח האמור, הואיל ומדובר במקרה קיצון שבו החליטה הנהלת החברה בראשות המנכ"ל ויו"ר הדירקטוריון להפר ביודעין ובבוטות את החלטת בית הדין הנכבד, מתבקש בית הדין הנכבד לעשות שימוש בסמכותו לפי סעיף 6 לפקודת בזיון בית המשפט ולאכוף על המשיבים ציות להחלטת בית הדין הנכבד בקנס או במאסר".

מאתו"ס נמסר בתגובה: "בקשת הביזיון היא ביזיון למי שהגיש אותה, והם ימשכו אותה עוד השבוע, ללא כל פעולה נוספת מצד אתו"ס. אם לא – תוגש תביעה אישית נגד המגישים. ראובן אפרתי חזר לעבודתו כמנהל אגף האולמות באתו"ס עוד ביום ראשון השבוע, בשעה 09:00, כאשר במסגרת הסיכום עימו הופחת שכרו. ראובן אפרתי ממשיך בעבודתו מאז בהתאם לסיכום עם מנכ"ל אתו"ס עוד ביום חמישי, בטרם הוגשה כלל בקשת הביזיון".

פיינגולד: "זוהי נקמנות אישית וקנטרנית ולא עניינית. ראובן אפרתי הוחזר לעבודה והוא עובד מן המניין".

 

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תגובה מיידית

    אנשים לא מתייחסים לבתי משפט מאחר והאכיפה והעונשים לא מרתיעים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר