יועמ"ש העירייה ימית קליין (צילום: בועז כהן)
יועמ"ש העירייה ימית קליין (צילום: בועז כהן)

היועמ"ש של העירייה צפויה לקבוע: ההצבעה למינויו של האן ליו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה אינה חוקית

ישיבת מועצת העיר הערב (ראשון) צפויה להיות סוערת במיוחד. לפי גורמים בעירייה, היועצת המשפטית של העירייה תקבע, כי למליאת הוועדה לתכנון ובנייה אין סמכות למנות את האן ליו"ר ועדת המשנה במקומו של מיכי אלפר. התרחיש האפשרי: המליאה תצביע בעד המינוי, אולם היועמ"ש תסייג בפרוטוקול, כי ההצבעה נעשתה בניגוד לחוות דעת משפטית

פורסם בתאריך: 19.9.21 13:59

היועצת המשפטית של עיריית חיפה, עו"ד ימית קליין, צפויה לקבוע, כך לדברי גורמים בעירייה, כי ההצבעה למינויו של אביהו האן ליו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה במקומו של סגן ומ"מ ראש העירייה מיכי אלפר – אינה בסמכות מליאת הוועדה לתכנון ובניה או מועצת העיר. ההצבעה על מינויו של האן אמורה להתקיים היום (ראשון) בישיבת הוועדה כחלק מהשינויים בהרכבי הוועדות, אותם מבקשת לבצע קואליציית השינוי.

על פי סדר היום של ישיבת הועדה המקומית מתוכננת לעלות הצעה במסגרתה יצביעו חברי המועצה על "מינוי של סגן ראש העיר, מר אביהו האן, ליושב ראש ועדת משנה לתכנון ובניה ובהתאמה סיום כהונתו של יו"ר וועדת המשנה הנוכחי כיו"ר וכחבר, מ"מ ראש העירייה, מר מיכאל אלפר"; וכן "שינויים בהרכב ועדת משנה לתכנון ובניה כמפורט להלן: סיום כהונת נעמה לזימי מסיעת חיים בחיפה כחברה ומינוי סיגל ציוני מסיעת חיים בחיפה תחתיה, מינוי שרית גולן-שטיינברג מסיעת חיפה בשבילנו כמ"מ יו"ר הועדה (מכהנת כחברה), סיום כהונת יוסי שלום מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה כחבר בוועדה ומינוי של סופי נקש כחברת ועדה תחתיו, מינוי חדוה אלמוג מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה כמ"מ לחברת הועדה סופי נקש מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה".

לאור חוות דעתה הצפויה של קליין, ישיבת מועצת העיר הערב צפויה להיות סוערת ועשוי להתממש בה התרחיש הבא: חברי קואליציית השינוי יתעקשו לקיים הצבעה, קליין, מצידה, תאפשר לחברי המועצה להצביע, אולם תסייג לפרוטוקול, כי ההצבעה אינה בסמכות המועצה או מליאת הוועדה, וכי היא נעשתה בניגוד לחוות הדעת המשפטית. תרחיש אפשרי נוסף: חברי קואליציית השינוי יעתרו לבית המשפט בבקשה שיפסוק כי מינויו של האן ליו"ר הוועדה נעשה בהצבעה חוקית.

 

 

לדברי גורמים משפטיים, קליין לא תאשר את ההצבעה למינויו של האן ליו"ר ועדת המשנה בטרם תקבל את חוות דעתו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לענייני משפט אזרחי, ארז קמיניץ, אליו כבר פנתה בעניין, אולם עד כה לא התקבלה חוות דעתו בנושא. על פי גורמים בעירייה, הסמכות למנות את יו"ר ועדת המשנה נתונה אך ורק בידי ראש העירייה. ראש העירייה יכולה להאציל את סמכותה לסגניה ולמנותם ליו"ר הועדה וליו"ר ועדת המשנה, ואילו בסמכותה של המועצה לאשר האצלה זו, אך אין היא רשאית לבטלה.

החלפתו של אלפר בהאן כיו"ר הוועדה הוא צעד נוסף שמבקשת קואליציית השינוי לבצע, במטרה לכפוף אליה כמה שיותר תפקידים ועמדות בשטח המוניציפאלי. זה החל בפיטוריהם של שני סגני ראש העירייה בשכר ונמשך בהצבעה על שלילת שכרם של ממלאי מקום ראש העירייה, אלפר ונחשון צוק, ובבקשה שתעלה היום והיא שינוי בהרכבי הוועדות העירוניות. השתלטות של קואליציית השינוי על ועדת המשנה לתכנון ובנייה עלולה לתקוע טריז בשאיפותיה התכנוניות של ראש העיר, שכן ועדת המשנה יכולה למנוע העלאת נושאים לדיון במליאת הועדה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר