כרמליה (צילום: מיכה בריקמן)
כרמליה (צילום: מיכה בריקמן)

שובר: להסדיר יציאה נוספת בכרמליה ולשנות את כיוון התנועה בליטניס ובמרגלית

בכוונת חבר המועצה להגיש כמה הצעות לסדר, שעניינן קידום שכונות העיר. את הצעתו הראשונה בסדרה הוא מקדיש לכרמליה ומסביר: "בחרתי להתחיל בכרמליה, לאחר שתושבים רבים פנו אליי במדיות השונות, בטענה שאיכות חייהם נפגעת בעיקר בשל ריבוי פרויקטים של בנייה, שאושרו בעבר ללא רסן וללא מחשבה עתידית"

פורסם בתאריך: 5.10.21 14:22

חבר מועצת העיר ניר שובר הגיש הצעה לסדר שעניינה שכונת כרמליה. בהצעתו כותב שובר, כי זו ההצעה ראשונה בסדרה של הצעות לסדר, אותן בכוונתו להגיש, שעניינן שכונות העיר וקידומן.

בהצעה מעלה שובר מספר סוגיות, בהן: הסדרת יציאה נוספת מהשכונה. לדבריו מדובר בנושא חשוב ביותר להפחתת עומסי תנועה ביציאה מהשכונה ואף בציר מוריה. "כמובן שהנושא מקבל משנה תוקף לצורך יציאת מילוט בשעת חירום לרבות שריפה", כותב שובר.

עוד כותב שובר בהצעתו: "שינוי כיוון רחוב מרגלית וליטניס ביציאה מהשכונה – כיוון הנסיעה של רחובות אלה בעבר היה הפוך, כפי שכבר פרסמתי בעבר ב'כלבו – חיפה והקריות', בשנת 2016. החזרת כיוון הרחובות לתכנון המקורי יוביל לכך שעומסי התנועה יפחתו. למרבה הצער, התכנון המוצע במינהל ההנדסה, לפיו יוקטן רוחב המדרכה, ביציאה מהשכונה וייכרת עץ עתיק, אינו יושב בקנה אחד עם הגישה, תרתי משמע, הרווחת ברחבי העולם, לפיה מרחיבים מדרכות, לטובת הולכי הרגל ונמנעים ככל האפשר מכריתת עצים.

ניר שובר (צילום: ראובן כהן)

ניר שובר (צילום: ראובן כהן)

"השלמת ריבוד רחוב לאה, שבוצע בחלקו – יש להשלים ריבוד מהכיכר ועד רחוב רות. לדברי תושבים, עוד לפני שש שנים הובטח להם כי יושלם השיקום ההוליסטי במקום, מעת סיומו של החלק הראשון.

"תיקון מדרכה באופן נאות ברחוב נעמי – במקום בוצעה עבודה על ידי תאגיד המים והביוב 'מי כרמל' ובוצע לכאורה תיקון מקומי ורשלני, שמסכן הולכי רגל במקום. התקבלה אצלי פנייה של תושבת כבדת ראייה, שהלינה על כך לאחר שנפלה ונחבלה. יצוין, כי לדברי התושבת נפתחה מזמן תלונה בפניות הציבור שלא זכתה לכל התייחסות או טיפול.

"שדרוג גן אבשלום – מיושן מאוד ודורש שדרוג לטובת ילדי השכונה כגן היחיד בשכונה מרובת ילדים. כמו כן, יש במקום מבנה שמשרת את מחלקת הגנים ואבקש להסב אותו בדחיפות לתאי שירותים מונגשים לטובת מבקרי המתחם הרבים.

"הקצאת נכס עירוני בגן אבשלום – במקום נכס ששימש גן ילדים שכיום אינו פעיל, לטובת פעילויות קהילתיות ו/או פעילויות בני נוער.

 

 

"הקמת 'מצפור סוף העולם' – בדומה לקיים ברחוב יעקב חזן בנו"ש, שנחנך לאחרונה ונוחל הצלחה רבה. בשדרוג קל ניתן להפוך את הנקודה המדהימה שכולנו מכירים ולהופכה למצפור נעים (ללא גדרות שמסתירים את הנוף), מזמין, מואר, מכובד ובטוח.

"שיפור התחבורה הציבורית בכרמליה – הגברת תדירות קו 33 של אגד, המשרת את תושבי השכונה ותלמידיה הרבים בבתי הספר חוגים, עירוני ה', הריאלי ועוד, שלשמחתי עושים שימוש נרחב בתחבורה הציבורית. קווי האוטובוס מלאים עד אפס מקום. יצוין, כי פניתי עצמאית לאגד ואגד תיקתק בנושא, אך אבקש כי הגורמים האמונים על התחבורה הציבורית בעירייה יפעלו בנושא זה בהקדם, כשהנושא מקבל משנה תוקף לאחר חזרת התלמידים לספסלי הלימודים, עקב הפחתת מגבלות הקורונה ותום תקופת החגים.

ל"כלבו – חיפה והקריות" אמר שובר: "בחרתי להתחיל בשכונת כרמליה, שאותה ואת תושביה אני מכיר היטב שנים רבות. יצוין, כי תושבים רבים פנו אליי במדיות השונות בשנה האחרונה, בטענה שאיכות החיים בשכונה נפגעת, בעיקר בשל ריבוי פרויקטים של בנייה, שאושרו בעבר ללא רסן וללא מחשבה עתידית על תשתיות ושמירת איכות החיים; פרויקטים שגרמו, בין השאר, לעומסי תנועה כבדים ובלתי נסבלים בשעות הבוקר ומצוקת חנייה קשה בשעות הערב. חשוב לציין שכרמליה נבחרה לאחת מחמש השכונות הטובות והמבוקשות בישראל אחרי רמת אביב וחשוב לשמר את מיצובה כשכונה מבוקשת, בעלת אוויר נקי, חינוך טוב ומיקום מרכזי. כמו כן, פניתי לייעוץ המשפטי של העירייה בבקשה לנסות ולסיים כמה שיותר מהר נושא משפטי שמתנהל בנוגע לסוגיה כלשהי בגן אבשלום. אני סמוך ובטוח שתושבי כרמליה ישמחו לקריאת הצעתי זו".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

14 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ומה עם גן כלבים שהובטח כבר ב2016, עצוב שבאזור כל כך גדול, אין מענה לתושבים, העיריה לא מוצאת מקום לגן כלבים????.העיקר מפמפמים לאמץ כלב, תראו כמה גנים יש בתל אביב, יש מכשירי כשר לכל הציבור, מה פה ספסלים, ועוד ספסלים שהוחלפו ללא צורך בגן מניה שוחט, מעניין לאן הלכו הישנים……

  2. צבי

    הכל נכון אדון ניר. אבל להפוך את "סוף העולם" למצפור מסודר. יהפוך את המקום להמון רעש ובמהלך כל הלילה. כמו כן מכניס עוד הרבה מכוניות לתוך כרמליה עד לנקודה המערבית ביותר "המצפור"
    תודה

  3. אריאלה

    גן אבשלום נקרא על שמו של יוסף בהלול ז"ל. אדם רב פעלים אהוב ומוערך, ממקימי השכונה ויו"ר ועד השכונה הראשון.שמו מונצח על סלע במרכז הגן. במהלך חייו, השכונה שקקה פעילות. חברות וחברי השכונה התנדבו לפעילויות מגוונות ששיאן היו חגיגות יום העצמאות שנחגגו בשכונה.וכל אלה תוך שיתופי פעולה עם מוסדות החינוך שהיו בשכונה ועם ראש העיר דאז אריה גוראל ז"ל. ראוי לגן הזה שיקרא גם בשיח היומיומי גן יוסף או גן יוסף בהלול.( אבשלום הוא שם הרחוב הסובב את הגן.)

  4. skyhi

    יישר כוח כל רעיוניים מבורכים ומקדמים את פיתוח העיר והשכונות עלה והצלח !

  5. אביאל

    רעיון גרוע מאוד להפוך את כיוון התנועה ברחובות מרגלית וליטניס – היה קיים בעבר הרחוק וכבר אז יצר יציאה קשה מאוד שמעמיסה על הכיכר בקרית ספר. כיום זה ייצור סתימות ממש.
    הפתרון היחיד הוא יצירת ירידה מכרמליה לכביש החוף!!!

  6. חיפאי מיואש

    כרמליה ממש שכונה פח. אני מכיר מישהו שעבר לשם, חשב שמצא מציאה, עכשיו בבקרים אם הוא יוצא מהבית דקה אחרי 7:20 אין מצב שהילדים שלו יגיעו לבי"ס בזמן, שלא לדבר על חזירי הבר שמסתובבים שם בכמויות של חתולי רחוב.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הגיע הזמן הפקקים בכניסה וביציאה של שכונת כרמליה בלתי נסבלים.
    הגיע הזמן לשיקום השכונה היפה והותיקה הזו.
    חבל שרק נוה שאנן זוכה בכל השינוים והעשיה המבורכת הכל בזכות הועד החזק שיש שם.
    גם לשכונות האחרות בחיפה מגיע לא לכולן יש ועד אם בכלל לגבי השכונתית של כרמליה שהתחיל בתקופתו של ראש העיר יונה יהב זה הדבר הטוב והמבורך שקרה.
    תפנה מר שובר למשרד התחבורה הוא הגוף שקובע על קוים בלעדיו לא יהיה יצא לדרך שום קו.
    אגד לא קובע לצערנו דבר בענין וחבל.

  8. אזרח חיפאי מודאג

    קשקשן בלתי נלאה השובר הזה
    לא מפסיק לקשקש ולבלבל תמוח
    המון דיבורים בשביל שייראו שהוא פה אבל תכלס רק נזק הוא עושה לעיר ומדבר אחד שיודע טוב מאוד מה קורה שם בעירייה
    עם כל הכבוד והרצון הטוב לצערי הוא עושה יותר נזק מתועלת

  9. אזרח מודאג

    העומסים בשכונה הם תוצאה של הבנייה המאסיבית של בהשנים האחרונות האוכלוסיה גדלה ואיתה כמות כלי הרכב ללא מתן התיחסות לתשתיות . כעת לא נותר אלא לאפשר ליותר כלי רכב בפרק זמן נתון לצאת מהשכונה , הוספת יציאות , הגדלת פאזת הרמזור במוריה .

  10. מירב

    בעבר יועץ תחבורתי בדק את נושא הפיכת הכיוון של מרגלית, ובעקבות כך התהפך הכיוון.
    כעת מר שובר רוצה להפוך שוב את הכיוון.. על סמך מה? פוליטיקה בחירות? האם מר שובר הוא יועץ תחבורתי?

  11. עמי

    לא להפיכת כיוון הרחובות- הבעיה תגדל ולא תקטן.
    היציאה בכיכר ספר בלתי אפשרית.
    צריך להגביר את התחבורה הציבורית,
    להציע הסעות לתלמידים
    להכניס תחבורה ציבורית לרחוב מרגלית

  12. תושב מרגלית

    לא להפיכת כיוון רחוב מרגלית!
    תושבי מרגלית לא צריכים לסבול בכדי לשפר את חיי תושבי כרמליה עם כל הכבוד! לא ניתן לזה יד! מוכנים למאבק!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר