זעאתרה, קליש רותם ושלבי (צילום: ראובן כהן, בועז כהן)
זעאתרה, קליש רותם ושלבי (צילום: ראובן כהן, בועז כהן)

80 מיליון שקלים. זה הסכום שסיעת חד"ש דורשת מקליש רותם בתקציב 2022

חברי המועצה, רג'א זעאתרה ושהירה שלבי, נפגשו בשבוע שעבר עם ראש העירייה והציגו בפניה שורה ארוכה של דרישות, ביניהן מיליון שקלים למאבק בפשיעה בחברה הערבית והגדלת תקציבי התרבות, המרכזים הקהילתיים והפיתוח. זעאתרה: "התקציב יעבור עוד תהפוכות. אנחנו נתעקש על השינויים הנדרשים. הגיע הזמן שהציבור הערבי יראה תפנית אחרי שלוש שנים רזות"

פורסם בתאריך: 11.10.21 12:28

סיעת חד"ש הציגה רשימת דרישות לתקציב העירייה לשנת 2022 בסכום של יותר מ-80 מיליון שקלים, מהם 60 מיליון שקלים תקציבי פיתוח לתחבורה ולבינוי אולמות ספורט ותרבות וכ-15 מיליון שקלים לתחום החינוך. חברי המועצה רג'א זעאתרה ושהירה שלבי נועדו ביום חמישי שעבר עם ראש העיר עינת קליש רותם ועם נציגי מינהל הכספים.

בתחום התכנון דורשת חד"ש כ-1.3 מיליון שקלים עבור מבני ציבור (חינוך וקהילה) בשכונת ואדי ניסנאס; תיקון התוכנית לשיקום חליסה, לפי החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה; תכנון התחברות משכונת עבאס לשדרות הציונות; תכנון חיבור מכביש 2 לשכונות הרכס (לרבות שכונת כבאביר) ותכנון היכל לתרבות הערבית בעיר התחתית.

בתחבורה ובינוי דורשת חד"ש סכום של 3 מיליון שקלים לשיקום ופיתוח כבישים ומדרכות, מים וביוב, ניקוז, קירות תומכים, תאורה ומדרגות במושבה הגרמנית, בוואדי ניסנאס ובחליסה. 2 מיליון שקלים היא דורשת לשיפור התחבורה ותוספת 50 מקומות חנייה בשכונת עבאס. כמו כן היא דורשת חיבור מכביש 2 לבית הקברות המוסלמי ולבית הקברות הפרוטסטנטי בכפר סמיר במבואות העיר הדרומיים.

בתקציב הפיתוח דורשת חד"ש הכללת חמישה פרויקטים: בניית אולם תרבות בעיר התחתית, אולם ספורט במושבה הגרמנית, מבני ציבור ושיקום תשתיות בשכונת ואדי ניסנאס, תוכנית לשיקום חליסה והמשך תוכנית התחבורה בשכונת עבאס, שהחלה עוד בימי ראש העירייה הקודם יונה יהב וחלק ממנה בוצע בתחילת הקדנציה של קליש רותם. סך כל הדרישות בחמשת מיזמים אלה עומד על 60 מיליון שקלים.

בתחום הרווחה דורשת חד"ש להבטיח את חלקה של העירייה במימון תוכנית "אתגרים" לחינוך בלתי פורמלי, בנוסף להקצאת תקן למנהל ערבי לתחום הנוער והצעירים וכן תקציב של מיליון שקלים לתוכנית למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית.

בתחום החינוך דורשת חד"ש תוכנית אב מיוחדת לחינוך הערבי, לרבות שכירת יועץ מיוחד; 5.5 מיליון שקלים לתוספת אגף והצטיידות בבית הספר הממלכתי אלחיוואר, מיליון שקלים לתוספת כיתות ותשתיות בתיכון אלכרמה ו-2 מיליון שקלים לתכנון בית ספר תיכון חדש בחליסה. חד"ש דורשת גם שוויון בחלוקת המשאבים בחינוך המוכר שאינו רשמי (בתי הספר הנוצריים) בדומה לבתי הספר החרדיים בתחום הסייעות הצמודות והרפואיות וההסעות וההיסעים בסך של כ-2 מיליון שקלים, וכן הקמת שני מתחמים למעונות יום לילדים ערבים מגיל שלושה חודשים עד 3 בסך של 3 מיליון שקלים. סך כל הדרישות בתחום החינוך נאמד ב-15 מיליון שקלים.

 

בתחום התרבות דורשת חד"ש תקציב של 1.75 מיליון שקלים, בדומה לתקציב של התרבות התורנית, וכן תקציב בסך 1.2 מיליון שקלים לתיאטרון רפרטוארי ערבי (במקום תיאטרון אלמידאן). בנוסף דורשת חד"ש מינוי מנהל לתחום התרבות הערבית.

חד"ש דורשת גם להגדיל את תקציבי המרכזים הקהילתיים בוואדי ניסנאס, עבאס, יודפת, חליסה, כבאביר ועין הים ל-2.2 מילון שקלים וכן תוספת תקציב של מיליון שקלים לבית הגפן.

בתחום התמיכות דורשת חד"ש: הוספת סעיף נפרד לתמיכות תרבות ערבית בדומה לתקציב שיש לתרבות התורנית בסך כ-300 אלף שקלים; הגדלת תקציב תמיכות לארגוני נשים ל-500 אלף שקלים; תוספת של 300 אלף שקלים לתמיכות הרווחה, בדגש על מאבק באלימות; תקציב של 900 אלף שקלים למלגות לסטודנטים חיפאים, יהודים וערבים, לפי מצב סוציו-אקונומי, בדומה לתקציב השנתי שהעירייה מעניקה לכוללים וישיבות.

"הגיע הזמן לצדק חלוקתי"

יו"ר סיעת חד"ש רג'א זעאתרה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "הפגישה עם ראש העיר הייתה טובה. היא אמרה שהיא מודעת לצורכי הציבור הערבי בעיר והבטיחה שהדברים יבואו לידי ביטוי בתקציב ובתוכניות העבודה לשנת 2022. העלינו גם את נושא ההקצאות לעמותות שפועלות בתחומי החינוך והתרבות במגזר. ההערכה היא שהתקציב יעבור עוד תהפוכות רבות בחודשים הקרובים. לכן אנחנו דורשים להכניס את כל הצרכים שהעלינו – בין אם במסגרת התקציב הקיים מול האגפים השונים או בתקציבים תוספתיים ותקציבי פיתוח ממקורות ממשלתיים וממפעל הפיס.

"בשנה שעברה לא תמכנו בתקציב, כי לא היו בו בשורות. אני מקווה שהשנה נראה תפנית אחרי שלוש שנים רזות. הגיע הזמן שיהיה צדק חלוקתי ושתושבי העיר הערבים יזכו לחלקם היחסי בתקציבי הפיתוח, החינוך והתרבות".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. בעצם הם דורשים עירייה בתוך עירייה בשביל ג'ובים

    למה בכל תחום צריך עוד תקנים מיוחדים לערבים בנפרד? מה הגזענות הזו?
    אם יש רכזת חינוך יהודיה היא לא יכולה לדאוג לילדים ערבים, זה בעצם מה שנאמר?
    כלומר הם דורשים אפרטהייד, הכל בנפרד לערבים? מתנס נפרד, אולם נפרד וכמובן הרבה תקנים בנפרד
    כדי להעסיק את הפעילים שלהם??

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר