אור שחף (צילום: החברה הכלכלית) וסופי נקש

נקש דורשת מהחברה הכלכלית: הציגו בפני ועדת הכספים את חוזה רכישת הספורטן

יו"ר ועדת הכספים וסגנית ראש העירייה, סופי נקש, דורשת להציג בפני הוועדה את חוזה הרכישה, ובמקביל, זימנה את אור שחף, מנכ"ל החברה הכלכלית, להופיע בפני ישיבת הוועדה הקרובה במטרה לתת הסבר על ההסכם. "החברה הכלכלית היא תאגיד עירוני, ולכן בעלי המניות בו הינם כל חברי מועצת העיר", דברי נקש

פורסם בתאריך: 21.10.21 14:53

עסקת רכישת מתחם הספורטן על ידי החברה הכלכלית לחיפה והפיכתו לבריכה עירונית ממשיכות להעסיק את הזירה הפוליטית. בפנייה ששלחה היום (חמישי) נקש למנכ"ל החברה הכלכלית, אור שחף, ליועצת המשפטית של החברה, עו"ד רבקה ינקו, וליועצת המשפטית של עיריית חיפה, עו"ד ימית קליין, היא דורשת להציג את חוזה הרכישה בפני חברי ועדת הכספים וכן לכל חבר מועצה שיבקש לעיין בהסכם.

וכך כתבה נקש בפנייתה: "מצרפת לכם פרסום מתוך אתר העירייה, שבו מכריזה ראש העיר כי עיריית חיפה רכשה את הספורטן. עיריית חיפה, למי שלא הבין, לא החברה הכלכלית. למקרה שיש חוסר הבנה, החברה הכלכלית היא תאגיד עירוני של עיריית חיפה, ולכן בעלי המניות בו הם כל חברי מועצת העיר. בהתאם לכך, עליכם להציג את ההסכם לכל מי מחברי המועצה שמבקש זאת, בטח לוועדת כספים שמבקשת להבין את השלכות ההסכם על תקציב העירייה.

הספורטן (צילום: חיים דדוש)

הספורטן (צילום: חיים דדוש)

"אבקשכם להעביר את ההסכם במיידית לרכז הוועדה, כדי שיפיצו לכל חברי הוועדה, ולהגיע לוועדת כספים למקרה שיעלו שאלות בנושא. אני שוב מחדדת למקרה שהייתה איזו אי הבנה: החברה הכלכלית הינה תאגיד עירוני של עיריית חיפה, לכן בעלי המניות בה הם חברי מועצת העיר, הזכאים למלוא השקיפות. כאשר החברה הכלכלית תהיה חברה פרטית תוכלו לנהוג בחוסר שקיפות .אני בטוחה שאין מה להסתיר בהסכם וכי תשמחו לענות על שאלות הנוגעות להסכם, לאור כל הפרסומים על הרכישה המוצלחת. אני מאוד מקווה שלא נסמכתם על עצה של יועץ כזה או אחר, ולכן העבירו את ההסכם ליאיר (מרכז ועדת הכספים, יאיר דוד – ב"כ) ונתראה ביום שני הקרוב, 25 באוקטובר".

 

 

ל"כלבו – חיפה והקריות", אמרה נקש: "מדובר ברכישה מהותית שביצעה העירייה דרך החברה הכלכלית. החברה הכלכלית היא תאגיד עירוני, שכל חברי המועצה הם בעלי מניות בה, לכן מן הראוי היה להציג את הסכם הרכישה ואת התוכנית העסקית לכל חברי המועצה ולחברי ועדת כספים, ולוודא שבעתיד לא יהיו השלכות על התקציב העירוני. אני בטוחה שכל הגורמים מעוניינים בשקיפות מלאה ולכן ההסכם יישלח לחברי ועדת כספים ולכל חבר מועצה אשר יבקש זאת".

מנכ"ל החברה הכלכלית אור שחף מסר בתגובה: "החברה הכלכלית פועלת מאז ומתמיד בשקיפות מלאה ובשיתוף פעולה מלא עם כל הגורמים בעירייה, לפיכך נכבד את ההזמנה ונגיע לדיון".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. שולמית, כרמל

    עד שקורה משהו טוב לתושבי חיפה, סופי נקש תעשה הכל כדי לקלקל ולהרוס אותו.

  2. צודקת לחלוטין

    מדובר בעסקה כושלת ומומלץ לבדוק מי הדרג הבכיר בעירייה שדחף למימושה. חשוב להבין שמדובר בכסף של תושבי העיר שהיה יכול לממן מטרות חשובות ודחופות באמת.

  3. אלי

    למה העירייה צריכה לנהל מועדון ספורט?…ועדים, מינויים, מקורבים…..ברור שהם ינהלו פחות טוב מגוף עסקי.

  4. טל

    כל הכבוד סופי. מה שהזוי שזה בכלל אמור להיות בקשות מיוחדות ולא סטנדרט ניהול תקין של הרשות. כדאי גם לפרסם לתושבים במסגרת חוק חופש מידע.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר