חוף כאן (צילום: ניר בלזיצקי)
חוף כאן (צילום: ניר בלזיצקי)

המאבק על חוף כאן: מכתב דרישה לפינוי מיידי של שתי העמותות מהשטח

עמותת "מעופפי הים" דורשת לקיים לאלתר את פסק הדין של בית המשפט המחוזי, לפיו היתר הבנייה בחוף, שניתן לעמותות "רואים את האופק בים" ו"אל הים" מבוטל, לאחר שהוצא שלא כחוק. במכתבה טוענת העמותה, כי נודע לה על כוונה לכאורה של העירייה והוועדה המקומית לבצע מחטפים

פורסם בתאריך: 25.10.21 10:59

עמותת "מעופפי הים" שלחה לשורה ארוכה של מכותבים דרישה לקיים לאלתר את פסק הדין בעתירה שהגישה נגד העירייה, הוועדה המקומית לתכנון ובנויה ושתי העמותות "רואים את האופק בים" ו"אל הים". בפסק הדין, שנחשף ב"כלבו – חיפה והקריות", קבע שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, מנחם רניאל, לאחר שהצדדים הגיעו להסכמה, כי היתר הבנייה בחוף כאן בקרית חיים, שניתן לשתי העמותות, מבוטל, מאחר שהוצא "שלא כדין". השופט הורה לעירייה ולוועדה המקומית לפעול כלפי העמותות לאכיפת החוק, "כלפי מי שבנה ומשתמש במקום ללא היתר בנייה".

במכתבה דורשת העמותה את הפינוי המיידי של העמותות מהשטח, כשהמכותבים למכתב הם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שרת הפנים איילת שקד, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, יו"ר הוועדה המחוזית במינהל התכנון איתמר בן דוד, הממונה של מחוז חיפה במשרד הפנים פאיז חנא, היועצת המשפטית של העירייה עו"ד ימית קליין, מנכ"ל העירייה אוהד שגב, מבקר העירייה עופר טל, ראש העירייה עינת קליש רותם, מהנדס העיר אריאל וטרמן, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל יעקב קוינט וחברי מועצת העיר.

מן המכתב: "ב-9 במארס 2021 הגישה 'מעופפי הים' עתירה מנהלתית נגד המשיבות: עיריית חיפה, הוועדה המקומית חיפה, עמותת "אל הים" בקרית חיים ובקרית שמואל ועמותת "רואים את האופק בים" בקרית חיים וקרית שמואל… ב-21 במאי 2021 עדכן רו"ח פאיז חנא, הממונה על מחוז חיפה במשרד הפנים, את מר אוהד שגב, מנכ"ל עיריית חיפה, שהקצאת הקרקע נשוא העתירה התבצעה בניגוד להנחיות חוזר מנכ"ל וזאת על פי פסק דין בג"ץ… אשר עוסק בסוגיה זו, ולכן הורה מר חנא למר שגב: 'לפנים משורת הדין…. יש להגביל את תקופת ההקצאה שנתנה לא יאוחר מ-60 ימים לאחר סיום עונת הרחצה המוכרזת (תקופת התארגנות סבירה), לאחריה יש לצאת לפרסום הקצאה חדשה', כלומר: הקצאת הקרקע התבצעה בניגוד לחוק, תקופת ההקצאה תסתיים במהלך חודש דצמבר 2021 ועל עיריית חיפה לפרסם הקצאה חדשה לגבי השטח שאליו מתייחסת העתירה".

מוסיפה וכותבת עמותת "מעופפי הים": "ב-10 באוקטובר 2021 קבע כבוד השופט מנחם רניאל את פסק הדין: 'בהסכמת המשיבות אני מקבל את העתירה, כך, שהיתר הבנייה שניתן למשיבות מבוטל, עקב הוצאתו שלא כדין. המשיבות 2-1 (העירייה והוועדה המקומית – ב"כ) תפעלנה כדין כלפי המשיבות 4-3 (שתי העמותות. ב"כ) לאכיפת חוק התכנון והבנייה כלפי מי שבנה ומשתמש במקום ללא היתר בנייה'. כלומר על פי פסק הדין יש לפנות את המכולות מהשטח באופן מיידי".

 

בהמשך מכתבה מתריעה "מעופפי הים" כי נודע לה ש"לכאורה בכוונת עיריית חיפה והוועדה המקומית לתכנון ובנייה לבצע מחטפים כדלקמן: עיריית חיפה מתכוונת לכאורה לא להוציא לפועל את הוראת משרד הפנים לסיום ההקצאה הנוכחית לא יאוחר מ-60 ימים לאחר סיום עונת הרחצה המוכרזת (לא יאוחר מדצמבר 2021), לאחריה יש לצאת לפרסום הקצאה חדשה; עיריית חיפה מתכוונת לכאורה לא לקיים את פסק הדין, שלמעשה ביטל את ההקצאה באופן מיידי… בכך ביטל גם את הארכה שנתן משרד הפנים לפנים משורת הדין עד דצמבר 2021; עיריית חיפה איננה מתכוונת לכאורה לבצע אכיפה מוגברת בגין בנייה/שימוש ללא היתר באזור חוף הים כמחויב במדיניות אכיפת דיני התכנון והבנייה בוועדה המקומית חיפה, שעודכנה לאחרונה בנובמבר 2018; עיריית חיפה לא מתכוונת לכאורה לאכוף באופן שוויוני ולא לקיים את פסק הדין ולפעול כלפי עמותת 'אל הים' ועמותת 'רואים את האופק בים' לאכיפת חוק התכנון והבנייה כלפי מי שבנה ומשתמש במקום ללא היתר בנייה; הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מתכוונת לכאורה להנפיק לעמותת 'אל הים' ועמותת 'רואים את האופק' היתר בנייה חדש, בנוהל מקוצר, ובניגוד לחוק… להזכירכם, מדובר בשטח ציבורי, על חוף הים, שהינו משאב ציבורי ייחודי הדורש טיפול פלילי בכל הפוגע בו".

את מכתבה מסיימת העמותה בדרישה: "לאור האמור לעיל וקבלת העתירה, כאמור בפסק הדין, 'מעופפי הים' דורשת שעיריית חיפה, הוועדה המחוזית, משרד הפנים, הרשות לאכיפה במקרקעין, רשות מקרקעי ישראל, קק"ל ונציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה יאכפו את פסק הדין ו'תפעלה כדין כלפי המשיבות 4-3 לאכיפת חוק התכנון והבנייה תוך שבעה ימים מיום קבלת מכתב זה".

מעיריית חיפה לא התקבלה תגובה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר