"החג של החגים" בימים טובים יותר (צילום: מור אלנקוה)
"החג של החגים" בימים טובים יותר (צילום: מור אלנקוה)

גולן ונקש דורשות מקליש להקצות מיליונים נוספים לפסטיבל החג של החגים

מאז תחילת הקדנציה של קליש רותם קוצץ תקציב הפסטיבל בעשרות אחוזים. עתה מבקשות חברות המועצה מקואליציית השינוי להחזיר עטרה ליושנה ודורשות מראש העירייה להקצות לפסטיבל סכום מיידי של 5-2.5 מיליון שקלים

פורסם בתאריך: 1.11.21 16:40

חברת המועצה שרית גולן שטיינברג וסגנית ראש העירייה סופי נקש מקואליציית השינוי שלחו מכתב לראש העירייה, עינת קליש רותם, שבו הם דורשות להקצות באופן מיידי סכום של 5-2.5 מיליון שקלים לטובת קיום פסטיבל החג של החגים.

הפסטיבל, שמציין השנה 28 שנים להיווסדו, הפך ברבות השנים למסורת, כשמדי שנה מבקרים אלפים במתחמי ההפנינג שלו. ב-2018 הוחלט להעתיק את הפסטיבל מוואדי ניסנאס למושבה הגרמנית, ואל הרחוב, שנסגר כמדרחוב, נהרו אלפי מבקרים. מתחילת הקדנציה של קליש קוצץ תקציב הפסטיבל, קיצוצים שגררו בעקבותיהם גלי ביקורת.

עוד ב-2019 דיווח "כלבו – חיפה והקריות", כי תקציב הפסטיבל קוצץ ב-65 אחוזים וכן כי הייתה גם כוונה לשנות את שמו ל"פסטיבל חגי החורף".  מטרת שינוי השם הייתה להפחית את מספר המבקרים המגיעים אליו, אולם בסופו של דבר הרעיון נגנז.

בשנה שעברה דווח, כי העירייה מתכוונת לצמצם את היקף מיצגי האורות בפסטיבל, ולאחר מכן החליטה קליש רותם, כי הקישוטים ייתלו רק בכנסיות ועל העצים, וזאת לאור התפשטות מגפת הקורונה והרצון שלא תיווצר התקהלות.

גולן שטיינברג ונקש כתבו לקליש רותם: "כידוע לך, פסטיבל החג של החגים נחגג מדי שנה בחודש דצמבר והפך למסורת בלתי נפרדת מהעיר. עד לכניסתך לתפקיד, נחגג החג על פני חודש שלם בשלל אירועים במושבה הגרמנית ובוואדי ניסנאס, הרחובות קושטו בהתאם למסורת ותיירים הגיעו לעיר ובכך תרמו משמעותית לסוחרים במקום.

"אלא שזמן קצר לאחר כניסתך לתפקיד, ב-27 באוגוסט 2019, הודעת בפוסט בפייסבוק, כי 'תפקידה של עירייה אינו לבדר את התושבים, במיוחד כשמצב התשתיות שלה קשה…. מלבד אירועים ציבוריים מרכזיים כמו יום העצמאות ופסטיבל הסרטים, שאר האירועים יצמצמו עלויות ויהיו במתכונת חדשה, כולל החג של החגים…'. ואכן, בהנחייתך, הפסטיבל נחגג בשנתיים האחרונות בצורה מצומצמת ביותר (אשר מביישת את חיפה כעיר השלישית בגודלה), תוך קטיעת מסורת שהיוותה אבן שואבת לתיירים רבים מן הארץ ומן העולם.

 

"אנו סבורות, כי חידוש המסורת הכרחי, לא רק כדי לחגוג ולציין את חגיהם של כל בני הדתות המתגוררים בחיפה, אלא גם כדי לתת את המענה לאירועי הגזענות שאירעו במאי האחרון ולהעביר את המסר שחיפה לא נכנעה לקיצוניים ותמשיך להוות מודל לחיקוי לשאר הערים. בשיחה שערכו החתומות מטה עם יו"ר ועד שכונת ואדי ניסנאס, עו"ד חמודי מסרי, הוא מצטרף לבקשה לחידוש המסורת בהיקפים שהיו נהוגים בעבר ולקיים אירועים במסגרת הפסטיבל החג של החגים במושבה הגרמנית ובוואדי ניסנאס במהלך חודש דצמבר.

שרית גולן (צילום: מיכה בריקמן) וסופי נקש

שרית גולן (צילום: מיכה בריקמן) וסופי נקש

"בהתאם לכך נבקשך לדאוג להבאת הצעת תקציב במסגרת שינויים בתקציב רגיל 2021 לוועדת הכספים בגובה של 5-2.5 מיליון שקלים ובהתאם להנחות את גופי העירייה להפיק את אירועי הפסטיבל בשיתוף עם הקהילות השונות, הפקת הופעות באמצעות אמנים מקומיים, הקמת דוכנים לממכר מתנות ואוכל וקישוט ססגוני של האזורים הרלוונטיים. נבקשך לפעול בהקדם האפשרי שכן ועדת הכספים אמורה להתכנס ב-10 בנובמבר".

גולן שטיינברג אמרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "ראש העיר מובילה כבר שלוש שנים קו, לפיו העירייה לא מבדרת, ובכך הרסה את חיי התרבות והבידור בעיר. הגיע הזמן לשנות זאת. פסטיבל החג של החגים שאב אליו מבקרים מכל הארץ שבאו לבלות ולחגוג בחיפה, כל אחד את החג שלו, ובכך הביא להכנסות משמעותיות לבעלי העסקים בעיר".

תגובת עיריית חיפה תובא כשתתקבל.

 


 

 


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אולי תשקיעו את המיליונים במחלקת רווחה הקורסת…

  2. חיפאי

    למה צריך את זה בכלל? פסטיבל מיותר. תשקיעו במגרשי ספורט וגני שעשועים

  3. ניר

    ביזבוז כספי ציבור. פתאום הן בעד בזבוז כספי ציבור? גולן שטיינברג את מביכה.

  4. א.א. חיפה

    מצד אחד אתן רוצות לחדש את האווירה שם בעיר . אבל שיהיה לכם ברור אנחנו. יהודים קרתיים אחרי מה שעבר ו לא. וכל לסלוח להם אחרי מה שעשו לתושבים בואדי ולכל המסעדות והחנויות. אני ראיתי ממש נורא כולם היו כל החלונות מפוצצות.

  5. חומי

    עדיף שתשקיעו את הכסף בדברים יותר חשובים.. כמו לטפל בתופעת הקרוונים בחוף הסטודנטים, זה נראה שם כמו מגרש גרוטאות על גלגלים.. גועל נפש.

  6. אבסורד מוחלט

    אז אין תקציב למנהלת 2030 ולתוכנית אסטרטגית אבל בואו נזרוק 5 מליון שקל על שלוש שבתות ארועי חוצות
    אתן מאד הגיוניות..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר