ח"כ איימן עודה (צילום: מגד גוזני)
ח"כ איימן עודה (צילום: מגד גוזני)

התקבל היתר בנייה. סוף פרשת תוספות הבנייה בביתו של איימן עודה בכבאביר

לאחר שנים של התדיינויות משפטיות, הוצאת צו הריסה לתוספות הבנייה בביתו של יו"ר הרשימה המשותפת ובקשות מצידו לעיכוב ביצוע, שלשום (שני) התקבל אצל עודה היתר הבנייה המיוחל

פורסם בתאריך: 10.11.21 17:45

עיריית חיפה הנפיקה שלשום (שני) ליו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, היתר בנייה לתוספות שבוצעו בביתו שבשכונת כבאביר ושבגינן הוצא צו הריסה.

פרשת הבנייה בביתו של עודה נחשפה ב"כלבו – חיפה והקריות" לפני כשנתיים, כשהנושא עלה לדיון בוועדה המקומית לתכנון ובנייה. מהמסמכים שהגיעו לידי חברי הוועדה עלה, כי לפני תשע שנים הוצא צו הריסה לחלקים בנכס שבבעלותו של עודה. חרף העובדה שלא הוגשו תוכניות מתוקנות של הבית, צו ההריסה לא בוצע. עודה, מצידו, ביקש לאשר לגליזציה לתוספות הבנייה, אך משרד מהנדס העיר המליץ לדחות את בקשתו. חברי הוועדה הסכימו אז לדחות את הדיון בסוגיה, לאור בקשתה של חברת הוועדה, שהירה שלבי מחד"ש, אולם כמה חודשים לאחר מכן, ביולי 2019, החליטה הוועדה המקומית לדחות את בקשתו של עודה ללגליזציה.

במקביל, צו ההריסה נדון בבית המשפט לעניינים מקומיים. ב-2008 הוגש נגד בני הזוג עודה כתב אישום שייחס להם אי קיום צו הפסקת עבודה וכן ביצוע עבודות בנייה ללא היתר בביתם. ב-2010 הגיעו הצדדים להסדר טיעון, לפיו בני הזוג יודו רק בעבירה של ביצוע עבודות ללא היתר, ואילו העבירה על אי קיום צו שיפוטי תימחק. ההסדר התקבל על ידי בית המשפט ב-2014, ובמסגרתו נקנסו בני הזוג עודה ב-24 אלף שקלים והוצא צו הריסה שיפוטי. בד בבד, בני הזוג פעלו לשם הכשרת הבנייה, ובשנת 2015 הוגשה מטעמם בקשה ללגליזציה לוועדה המקומית, כשלאורך כל תקופה זו עוכב צו ההריסה על ידי בית המשפט, והסטטוס של התיק שונה ל"ממתין לדיון" בוועדה המקומית, אלא שכאמור הבקשה ללגליזציה נדחתה.

בעקבות החלטת הוועדה המקומית, הגישו בני הזוג ערר לוועדת ערר מחוזית, שקיבלה אותו וקבעה, כי "בהסכמת הצדדים התיק יוחזר לוועדה המקומית, כאשר על המערערים להגיש תוכנית מתוקנת בתוך 45 יום…". ביולי אשתקד הוגשה תוכנית מתוקנת, עורך הבקשה מטעם עודה החל לפעול למלא את כל התנאים שהציבה הוועדה, ובאוגוסט 2021 היתר הבנייה הונפק על ידי הוועדה המקומית. אלא שלטענת פרקליטו של עודה, עו"ד ביקי מוראד, כאשר ההיתר נשלח לחתימה, התברר למפקח המטפל, כי אין בתיק תוכנית מתוקנת לצורך הנפקת היתר הבנייה. בנוסף, בעיריית חיפה חלו עיכובים ביורוקרטיים, שלדברי מוראד, מנעו את מתן ההיתר.

לאור זאת, ביקש עודה מבית המשפט עיכוב לצו ההריסה, אלא שבשבוע שעבר פסקה השופטת ג'אדה בסול, כי "אין כל הצדקה לעיכוב נוסף בביצוע הצו, לאור פרק הזמן הארוך מאוד מאז מתן הצו ולאור הארכות רבות שניתנו לנאשמים (עודה ואשתו – ב"כ), אך עד היום טרם הוצא ההיתר המיוחל". בסול פסקה כי הצו יעוכב עד 30 בנובמבר, ו"אם לא כן, תהיה הוועדה רשאית לבצעו, ללא הגבלת זמן, תוך השתת הוצאות הצו על הנאשמים".

 

באמצעות מוראד, ערערו בני הזוג עודה על החלטתה של בסול לבית המשפט המחוזי. בערעור נטען: "בשלב בו מצויה הכשרת הבנייה, טעה בית המשפט קמא עת קבע, כי יש לדחות את הבקשה תוך התעלמות מוחלטת מהעובדה כי ההיתר ממתין לחתימה בלבד, קרי הבנייה הוכשרה! העובדה כי לא הונחה חותמת הינה פורמאלית בלבד. האם העובדה כי המשיבה (עיריית חיפה – ב"כ) התרשלה בהתנהלותה בתיק כלפי המערערים צריכה להיות מוחזקת לחובת המערערים ובית המשפט קמא 'מעניש' את המערערים בגלל טעויות חוזרות ונשנות וסחבת של המשיבה עצמה? האם העובדה כי המשיבה עובדת במנותק מעצמה בבחינת הראש לא מודע למה עושות הרגליים, יש 'להעניש' את המערערים? אותם מערערים אשר עברו כבר דרך כה משמעותית, אשר לגביהם לא ניתן להטיל כלל ספק בנכונותם וכנותם ומאמציהם בהכשרת הבנייה, כאשר הבנייה בפועל הוכשרה?".

עו"ד מוראד אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "צדקתי, כשהודעתי לבית המשפט במסגרת הבקשה לעיכוב ביצוע, כי בימים הקרובים יתקבל היתר הבנייה. בית המשפט לעניינים המקומיים הסתמך על התגובה שהגישה עיריית חיפה, שבה היא טענה שהיא מתנגדת לעיכוב ביצוע הצו, מכיוון שההיתר לא בהישג יד – דבר אשר הביא אותי להגיש את הערעור. אם בית המשפט לעניינים מקומיים היה מקבל את העמדה שלי – לא היינו מגיעים לערעור, והעובדה היא שבתוך יומיים קיבלנו היתר בנייה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ד״ר בר מעיין

    אנחנו מטורטרים כבר שנתיים וחצי כי הבת שלי מחכה לממ״ד ועדיין לא רואים את הסוף ,כי העירייה מאד ״דואגת” לשלום תושביה

  2. סיגלית מוס

    אתה ממש לא צדקת , ח"כ איימן עודה.
    איך אתה מסביר שאתה כנציג חוק וח"כ קודם בונה ללא היתר ורק אחר כך אתה מבקש היתר?? איך ?
    עיריית חיפה טעתה היום ובגדול במתן היתר לך , גם בזה שלא דאגה שצו ההריסה לא התממש בפועל .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר