רג'א זעאתרה (צילום: ראובן כהן)
רג'א זעאתרה (צילום: ראובן כהן)

זעאתרה טוען לאפליה קשה בתקציבים לשיפוץ והצטיידות לבתי ספר ערביים

הנתונים נחשפים בעקבות תשובה לשאילתה שהגיש יו"ר סיעת חד"ש, ממנה עולה, כי מתוך 1.6 מיליון שקלים לשיפוצי שבר, רק 64 אלף שקלים הוקצו לבתי ספר ערביים. בסעיף ההצטיידות – יותר מחצי מיליון שקלים הועברו לבתי ספר חרדיים, בעוד לבתי ספר נוצריים הועברו אפס שקלים. זעאתרה: "הילדים שלנו שווים לא פחות משום ילד אחר בעיר"

פורסם בתאריך: 11.11.21 12:27

יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר, רג'א זעאתרה, טוען לאפליה קשה של החינוך הערבי בתקציבי השיפוצים, ההצטיידות, הריהוט והמחשוב.

ביולי האחרון, ערב פתיחת שנת הלימודים תשפ"ב, הגיש זעאתרה שאילתה, שבה ביקש לדעת כיצד העירייה משתתפת בתקציבים של בתי הספר השונים בעיר. "אבקש לדעת את הנתונים והחלוקה, הן בחינוך הרשמי לפי סקטור (ממלכתי, ממלכתי דתי וערבי) והן בחינוך המוכר שאינו רשמי (ערבי, חרדי וחילוני כמו הריאלי וליאו באק) על פי התקציב שאושר לשנת 2021", כתב זעאתרה בשאילתה.

התשובה לשאילתה של זעאתרה ניתנה בישיבת מועצת העיר האחרונה, ואליה צורפו מספר נספחים וטבלאות. מהנתונים עולה, לטענת זעאתרה, תמונה קשה: מתוך 1.6 מיליון שקלים לשיפוצי שבר, רק 64 אלף שקלים הוקצו לבתי ספר ערביים; בסעיף ההצטיידות לבתי ספר מוכרים שאינם רשמיים הוקצו כ-555 אלף שקלים לבתי ספר חרדיים בלבד, לעומת אפס שקלים לבתי ספר נוצריים.

 

"זה פשוט מקומם", אמר זעאתרה ל"כלבו חיפה והקריות", "רואים את האפליה שחור על גבי לבן. בתי הספר הממלכתיים זוכים לכ-4 אחוז בלבד מתקציבי השיפוצים, ואילו בתי הספר הכנסייתיים לא זוכים לשקל אחד בהצטיידות. זו מדיניות שמעמיקה את הפערים בחינוך".

לדברי זעאתרה, חסרים עוד נתונים וטבלאות לגבי תקציבי הצטיידות בגני ילדים בסך 600 אלף שקלים, מתוכם 150 אלף לחינוך המוכר שאינו רשמי, וכן גם לגבי תוכנית מחשוב בסך 11 מיליון שקלים.

זעאתרה: "לפי כשבועיים ביקשתי פגישה עם ראש מינהל החינוך אילנה טרוק. אבקש השלמת הנתונים לשנים קודמות וגם לראות את תוכנית העבודה לשנת 2022 ומה הם התקציבים שיוקצו לבתי ספר ערביים. הילדים שלנו שווים לא פחות משום ילד אחר בעיר והתקציב חייב להיות שוויוני וצודק".

גורם בעירייה מסר: "דבריו וטענותיו של חבר המועצה רחוקים מן המציאות ואינם נכונים. בשלב א' בתוכנית העבודה של ראש העירייה בחברה הערבית יחד עם מינהל החינוך, הושקע סכום של 1,632,661 שקלים, וזאת בחודשים האחרונים לשידרוג מבני מוסדות החינוך, מחשבים, חדרי הכלה, תשתיות ועוד. ההשקעות בוצעו בבתי ספר רבים לרבות אחווה, אלכרמה תיכון, אחמדייה, עבד אלרחמן, אלחיואר ובתי ספר נוספים. שלב ב' של התוכנית יחל בחודשים הקרובים.

בנוסף, עשרות מחשבים והתקנים ניידים חדשים חולקו היום (חמישי) לתלמידי בית הספר עבד אלרחמן, לטובת שימוש אישי. חלוקת המחשבים היא פרק נוסף בתוכנית העבודה הכוללת של ראש העירייה בחברה הערבית".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אפרופו אפלייה

    כל מה שהם יודעים לעשות זה רק לצעוק אפליה אפליה.
    מה עם האפליה שיש אפס מתגייסים להגנת המדינה מבתי הספר
    ותלמידים שלומדים תואר ראשון בגיל 21 כשיהודים נשלחים לסכן את חייהם בגלל אחיהם הערבים
    ולומדים רק מגיל 25, זאת לא אפלייה פסולה?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר