דריכות. קליש רותם ונקש (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
קליש רותם ונקש (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

ועדת הכספים דורשת מקליש להקצות יותר מ-300 אלף שקלים לחגיגות חנוכה

בפנייה לראש העירייה קליש רותם, כותבת יו"ר הוועדה סופי נקש, כי הוועדה ממליצה לא לקשט את טיילת לואי לרגל "חג של החגים" ולהסיט את התקציב לקישוט הרחובות הרצל, החלוץ ונורדאו בהדר. כמו כן ממליצה הוועדה להציב במרכז הכרמל הכרמל חנוכייה גדולה ולקיים מופעי רחוב ברחבת הפסנתר

פורסם בתאריך: 28.11.21 18:51

יו"ר ועדת הכספים וסגנית ראש העירייה סופי נקש העבירה לראש העירייה עינת קליש רותם דרישה להקצות תקציב של יותר מ-300 אלף שקלים לחגיגות חנוכה לתרבות התורנית, בהתאם לדרישות הסיעות הדתיות, על פי אומדנים שערך מחזיק תיק התרבות התורנית, יו"ר סיעת הבית היהודי יואב רמתי.

עבור הציבור הציוני-דתי מבקשת ועדת הכספים תקציב של 110 אלף שקלים, בין היתר למימון משחקי קהילות באחוזה, נווה שאנן וקרית שמואל (50 אלף שקלים) ושבת חזנות בשכונות השונות.  עבור הציבור המזרחי מבקשת הוועדה תקציב של 20 אלף שקלים עבור שבת חזנות בבית הכנסת תפארת שאנן. עבור הציבור החסידי מבקשת הוועדה תקציב של 92 אלף שקלים, בין היתר להדלקת נר חנוכה בבית המדרש הגדול בנוכחות האדמו"ר מסערט ויז'ניץ (10,000 שקלים) ומופעי שירה (12 אלף שקלים). עבור הציבור הליטאי, דרישה שנוספה מאוחר יותר, מבקשת ועדת הכספים תקציב של 100 אלף שקלים, בין היתר לאירועי חיפה באורות (35 אלף שקלים), ערכות לחנוכה (25 אלף שקלים) ואירוע קהילות (15 אלף שקלים). סך כל התקציב הנדרש – 332 אלף שקלים.

כמו כן מבקש רמתי להוסיף 10 חנוכיות גדולות לפיזור בקרית אליהו, כרמליה, נווה שאנן, אחוזה, מחנה דוד, קרית חיים, קרית שמואל, הדר, יזרעאליה ונווה יוסף.

בנוסף, ניסחה הועדה המלצות בנוגע לפסטיבל "החג של החגים". כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", תקציב האירועים השנה, שהוגש לעיונה של ועדת הכספים, זינק, לראשונה, מאז כניסת קליש רותם ללשכת ראש העירייה, אל מעבר ל-3 מיליון שקלים, כשבפעם הראשונה תוקצב בו גם קישוט טיילת לואי ב-40 אלף שקלים. אלא שבהמלצות ששלחה ועדת הכספים לגזבר העירייה, רוני בן חיים, נכתב: "נושא טיילת לואי הוסר על ידי כל חברי ועדת כספים… סכום הכסף שנקבע לקישוט הטיילת יוסט לקישוט שכונת הדר ברחובות, הרצל, החלוץ ונורדאו".

 

עוד כוללות ההמלצות התייחסות לשכונות שונות. כך, בנוגע לשכונת הדר, ממליצה הוועדה לקשט בתאורת רחוב את רחוב הרצל, החלוץ ונורדאו ולהשאיר את תאורת הרחוב גם לאחר החג באופן קבוע, "על מנת להשרות תחושת ביטחון באזור ועל מנת להחיות את הסביבה". כמו כן ממליצה הוועדה לקיים פעילות אמני רחוב ברחובות אלו.

במרכז הכרמל ממליצה הוועדה למקם חנוכייה גדולה ולקיים ברחבת הפסנתר מופעי רחוב, הכוללים שירה בציבור והפעלות בהשתתפות אמנים מקומיים. בקרית חיים ממליצה הוועדה להציב חנוכייה בגן בית העם בשילוב פעילויות.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר