חוף כאן (צילום: ניר בלזיצקי)
חוף כאן (צילום: ניר בלזיצקי)

הקצאת הקרקע בחוף כאן: העמותות המפעילות מועדון גלישה וספורט ימי נדרשות להתפנות מהשטח

מנהלת תחום תכנון ובנייה במחלקה המשפטית של העירייה, עו"ד שי וינברג, שלחה מכתב לעמותות, ובו הן מתבקשות להתפנות מהשטח. עוד היא כותבת, כי האגף לפיקוח על הבנייה יפתח בחקירת עבירות הבנייה שבוצעו על ידי העמותות במקום

פורסם בתאריך: 30.11.21 10:42

העמותות "אל הים" ו"רואים את האופק בים" נדרשות להתפנות מהשטח שהוקצה להן להפעלת מועדון גלישה וספורט ימי בחוף כאן בקרית חיים. כך עולה ממכתב ששלחה לעמותות מנהלת תחום תכנון ובנייה במחלקה המשפטית של העירייה, עו"ד שי וינברג, ושהגיע לידי "כלבו – חיפה והקריות".

תזכורת: בחודש שעבר קיבל בית המשפט המחוזי בחיפה, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, את העתירה שהגישה עמותת "מעופפי הים", שהגישה בקשת הקצאה לשטח ולא זכתה, נגד העירייה, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה והעמותות "רואים את האופק בים" ו"אל הים". בפסק דינו קבע השופט מנחם רניאל, בהסכמת הצדדים, כי היתר הבנייה שניתן לשתי העמותות מבוטל, לאחר שהוצא שלא כדין. "המשיבות 2-1 (עיריית חיפה והוועדה המקומית – ב"כ) תפעלנה כדין כלפי המשיבות 4-3 (שתי העמותות – ב"כ) לאכיפת חוק התכנון והבנייה כלפי מי שבנה ומשתמש במקום ללא היתר ובנייה", פסק השופט.

לפני כשבועיים ביקשה עיריית חיפה, הפעם בשמה, לאשר לגליזציה למבנים היבילים שהוצבו בחוף. הבקשה אמורה הייתה להגיע לפתחה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, אלא שחברי מועצת השינוי לא הגיעו לישיבה המתוכננת, ומכיוון שלא היה הרוב הדרוש לקיום הישיבה, הישיבה לא התקיימה והנושא לא עלה לדיון. במקביל, עמותת "מעופפי הים" הגישה לבית המשפט בקשה לפי פקודת ביזיון בית המשפט וטענה, כי "העירייה מבקשת להכשיר את השרץ". בהמשך חזרה בה עמותת "מעופפי הים" מבקשתה לפי פקודת ביזיון בית המשפט. משכך, השופט רניאל דחה את בקשתה של "מעופפי הים", תוך שהוא מותח ביקורת מרומזת על העירייה ועל הוועדה המקומית: "אין בכך כדי לקבוע שהחלטת המשיבות 1 ו-2 (העירייה והוועדה המקומית – ב"כ) לעכב את הליכי האכיפה בשל כך שהוגשה בקשה להיתר בנייה או בשל כך שהיתר הבנייה בוטל בהסכמה ובפסק דין בעתירה… היא החלטה סבירה שאינה נתונה לביקורת מנהלית, אך נושאים אלה אינם בגדר הדיון בבקשה לפי פקודת ביזיון בית המשפט".

במכתב הדרישה לעמותות כותבת עו"ד וינברג: "היתר הבנייה בוטל בהסכמת הצדדים ובית המשפט הנכבד הוסיף לפסק דינו הוראה המופנית כלפי הוועדה המקומית לאכיפת דיני התכנון והבנייה במקום. בהמשך לכך ובהתאם לפסק הדין, בוצעה ביקורת מסודרת בשטח של אגף לפיקוח על הבנייה… במסגרת ביקורת זו, נסקר כלל הבינוי הקיים בשטח. נמצא כי פרט למכולות קיים עוד בינוי קל כדוגמת לוקרים, שירותים והצללה. דוח הפיקוח הועבר להתייעצות התובעת העירונית, אשר נתנה החלטה בעניין. במסגרת החלטה זו, ניתנה שהות לפעול להליכי הכשרה בדיעבד של הבינוי בשטח. הליכי ההכשרה קודמו על ידי עיריית חיפה, בהיותה בעלת הזכויות במקרקעין מתוקף הרשאה מרשות מקרקעי ישראל. בקשת ההכשרה בדיעבד, שובצה לדיון במליאת הוועדה המקומית… לצערנו, המליאה לא נפתחה בגין היעדר קוורום חוקי ולא התאפשר בגין כך דיון בבקשה לגופה".

בנייה בלתי חוקית בחוף כאן

בנייה בלתי חוקית בחוף כאן

בסיום כותבת וינברג: "בהינתן, כי החלטת התובעת העירונית אפשרה שהות להכשרת עבירות הבניה כתלות בדיון הקרוב במליאת הוועדה המקומית, אשר כאמור לא התקיימה, ובשים לב לכך כי אין צפי לכינוס המליאה בקרוב – הוחזר דוח הפיקוח לעיון מחדש בהחלטה שהתקבלה. הריני לעדכנכם כי התביעה העירונית, במסגרת שיקול הדעת העצמאי והסמכות הנתונים לה, החליטה בבחינתה החוזרת את הדברים, כי על האגף לפיקוח על הבנייה לפתוח בחקירת עבירות הבנייה שבוצעו על ידי העמותות במקום. בשים לב לכל האמור לעיל ובשים לב לכך כי בהתאם להחלטת משרד הפנים, לפיה הקצאת המקרקעין לעמותות תסתיים ב-1 בינואר 2022, העמותות מתבקשות בזאת לפעול באופן וולונטרי לפינוי המכולות ופינוי כלל הבינוי הנוסף שהוצב על ידן בשטח חוף כאן. כמו כן, מתבקשות העמותות לשתף פעולה עם הליכי החקירה שיתנהלו על ידי האגף לפיקוח על הבנייה".

 

עו"ד מיכאל סיגל, המייצג את עמותת "אל הים" מסר בתגובה: "יש להבהיר כי ביום רביעי האחרון נדחתה בקשה שהגישה העותרת לפי פקודת ביזיון בית משפט, וחסד עשה עימה כבוד השופט רניאל עת החליט כי לא תישא בהוצאות למרות שעל פניו המדובר בבקשה חסרת בסיס אשר כל מטרתה להתנגח בעירייה וביתר המשיבות וראוי כי לא הייתה מוגשת מלכתחילה.

"באשר למכתב אשר הוציאה באת כוח העירייה, מדובר במצב אבסורדי, אשר נוצר עקב כשלים בהתנהלות העירייה והעובדה כי ועדת המשנה לא מתכנסת לדון בבקשה להיתר אשר הייתה מסדירה את המצב בשטח. מרשתי מתעתדת לקיים הידברות על מנת לאפשר את המשך פעילותה לטובת מאות תושבים הנהנים משירותיה, לרבות בני נוער בסיכון ועוד. האיום בפתיחת חקירה אינו מרתיע את העמותה, שכן כל פעולותיה עד כה היו בשיתוף פעולה מלא מול העירייה והוועדה, והיא פעלה לפי הוראות נציגיהן, כך שתהיה לה הגנה טובה מול כל חקירה או הליך.

"בסופו של דבר מטרת מרשתי אינה להתנצח אל מול העותרת או העיריה והוועדה, אלא להמשיך בפעילותה המסייעת למאות תושבים לממש את אהבתם לספורט הימי".

מייסד עמותת "רואים את האופק בים", יוסי פרץ מסר בתגובה: "עמותת 'מעופפי הים' הגישה בקשה נוספת לפי פקודת ביזיון בית המשפט. חרף העובדה שחזרה בה מבקשתה וחרף העובדה שבקשתה נדחתה, היא ממשיכה בפרסום כתבות ומנסה בכל דרך אפשרית לפגוע וליצור רושם מוטעה בציבור כאילו העמותות עצמן מתנהלות שלא כדין. חשוב לציין שהנפגעים העיקריים הם מקבלי השירות, אנשים עם מוגבלות ונוער בסיכון. במקום להתעסק בעיקר, שהוא מטרות העמותה, אנו נאלצים להיפגש רבות בין כותלי בית המשפט ומנהלים מאבקים משפטיים שדורשים הן הוצאות כספיות אדירות והן זמן יקר… יידע כל אדם שקשור להחלטות אלו על הפגיעה בציבור שבאמת זקוק לנו ושמוצא מרפא בים. אנחנו לא  פותרים בעיות באמצעות תגובה לעיתון. מקווים שבסוף הכל יסתדר".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר