אמנון עידו ואוהד שגב (צילום: בועז כהן)
אמנון עידו ואוהד שגב (צילום: בועז כהן)

ניצחון לוועד: הנהלת העירייה צפויה להקפיא את השימועים לעובדות

אחרי שוועד העובדים זכה לרוח גבית במאבקו הנוכחי מהסתדרות המעו"ף בהסתדרות, שאיימה להכריז על סכסוך עבודה בעירייה, הנהלת העירייה צפויה להתקפל. לדברי גורמים בעירייה, ככל הנראה, השימועים לא יתקיימו בסופו של דבר. ועד עובדי העירייה: "מברכים על ביטול השימועים". מנכ"ל העירייה: "לא ניצחון ולא קופסת נעליים. השימועים לא בוטלו"

פורסם בתאריך: 5.12.21 08:02

הנהלת העירייה צפויה להקפיא את השימועים שתכננה לערוך לכמה עובדות באגף הרישוי על הבנייה, שבגינם פתח ועד עובדי העירייה במאבק מול ההנהלה – כך נודע ל"כלבו – חיפה והקריות".

בתחילת השבוע שעבר חסם ועד העובדים את הכניסה לבניין העירייה בחסן שוקרי באמצעות שתי משאיות זבל וקיים אספת הסברה לכל העובדים. בוועד טוענים, כי עובדות האגף לרישוי על הבנייה זוכות ליחס מחפיר וכי נעשה ניסיון למנוע מהן לערב בכך את הוועד. לדברי יו"ר הוועד, אמנון עידו, מכתב ששלח למנכ"ל העירייה, אוהד שגב, לא רק שלא קיבל את המענה הראוי, אלא אף חמור מכך – הוחלט להזמין את העובדות שהתלוננו לשימוע. בהנהלת העירייה לא התכוונו למצמץ לנוכח השרירים שעושה הוועד, ואמרו, כי השעות שבהן השתתפו העובדים באסיפת ההסברה ינוכו ממשכורתם.

 

ביום שלישי האחרון, זכה הוועד לרוח גבית במאבקו, כאשר ראש חטיבת הרשויות המקומיות בהסתדרות המעו"ף, עו"ד רונן אהרוני, שלח מכתב לשגב, שבו התרה, כי "ככל שהעירייה תעמוד על קיומו של הליך השימוע, אזי הנחה יו"ר הסתדרות המעו"ף את יו"ר ארגון עובדי עיריית חיפה לקיים אספות הסברה לכל עובדי העירייה במועד שבו ייערך השימוע, תוך עצירה מוחלטת של עבודת העירייה בשעה זו", וכמו כן, "לפעול באופן מיידי להכרזת סכסוך עבודה כללי בעירייה, בגין התנהלותה הפוגענית של העירייה ביחס לעובדי ועובדות העירייה בפרט והפגיעה הקשה בזכות ההתארגנות".

כעת נודע, כי הנהלת העירייה צפויה להקפיא את השימועים. גורמים בעירייה טוענים כי מדובר בהקפאה רק עד לפגישה שמתוכננת השבוע בין שגב לנציגי ההסתדרות, פגישה, שהוצעה כפי שעולה ממכתבו של אהרוני לשגב, אולם בהתניית הקפאת השימועים: "יו"ר הסתדרות המעו"ף ואנוכי (אהרוני – ב"כ) נכונים לסייע ככל שביכולתנו להשבת הצדדים אל התלם והחזרת יחסי העבודה הקיבוציים למסלולם הנכון, אולם הדבר מותנה בראש ובראשונה בהסרת הצעדים החד צדדיים אותם נקטה העירייה נגד ארגון העובדים ועובדי העירייה", לשון המכתב. אולם לדברי גורמים אחרים בעירייה, השימועים, ככל הנראה, לא יתקיימו כלל, והמונח שיש להשתמש בו הוא "ביטול השימועים" ולא "הקפאת השימועים".

לאור הפרסום ב"כלבו", אמר הוועד: "וועד עובדי עיריית חיפה מברך על ביטול השימועים עי הנהלת עיריית חיפה וזאת בעקבות מחאת העובדים הצודקת. לאור ההתפתחויות, וועד העובדים מקפיא את צעדי המחאה עד לפגישה שנקבעה ושתיערך בזמן הקרוב עם גיל בר טל. יחד עם זאת דורש חקירת התלונות עי הגורמים הרלוונטיים ולא מתכוון לסגת מדרישה זו. אנו נעשה הכל כדי לאפשר לעובדי ובעיקר עובדות העירייה סביבת עבודה תומכת ומוגנת".

מנכ"ל עיריית חיפה: "בניגוד לכותרות המוטעות שיצאו, השימועים לעובדות במינהל ההנדסה לא בוטלו. מנכ"ל העירייה נענה לבקשתו של יו"ר הסתדרות המעו"ף להקפיא את השימועים עד שתיערך פגישה בין השניים, במהלך השבוע. הניסיון לצייר את העובדה הזו כ "ניצחון" של הועד מוכיח פעם נוספת את התנהלותו התמוהה של יו"ר ועד העובדים. לא ניצחון ולא קופסת נעליים".


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר