ח"כ נעמה לזימי

ח"כ לזימי מתניעה מהלך: תשוחח עם שרת התחבורה על הפעלת הכרמלית בשבתות

הפעלת הכרמלית בשבת תעלה מחר שוב במועצת העיר. בתשובה לשאלת "כלבו – חיפה והקריות", נמסר ממשרד התחבורה, כי הנושא אינו בסמכותה של מועצת העיר: "משרד התחבורה הוא האחראי הבלעדי על לוחות הזמנים להפעלת הכרמלית". ח"כ לזימי החיפאית תבקש את התערבותה של השרה מיכאלי

פורסם בתאריך: 6.12.21 14:27

ח"כ נעמה לזימי תשוחח עם יו"ר סיעתה, שרת התחבורה מירב מיכאלי, בנוגע להפעלת הכרמלית גם בשבתות. כך אמרה לזימי  ל"כלבו – חיפה והקריות". מחר (שלישי) אמור להעלות הנושא לדיון במועצת העיר.

הפעלת הכרמלית בשבתות עלתה על סדר יומה של המועצה עוד בתחילת הקדנציה הנוכחית. כבר אז פרסם "כלבו – חיפה והקריות", כי היועצת המשפטית של משרד התחבורה הודיעה לעירייה, כי השינוי בתנאי הרישיון להפעלת הכרמלית אינו בסמכותה של מועצת העיר.

במכתב ליועצת המשפטית של עיריית חיפה, ימית קליין, כתבה היועצת המשפטית של משרד התחבורה, מלי סיטון: "הובא לידיעתנו, כי במועצת העיר עתיד להתקיים דיון שעניינו תנאי הפעלת הכרמלית. כפי שבוודאי ידוע לך, הכרמלית על תשתיותיה ועל התקניה מהווה חלק ממארג התחבורה הציבורי בחיפה, ובהתאמה פעילותה מעוגנת ברישיון הפעלה שניתן לה על ידי המפקח על התעבורה במשרד התחבורה. רישיון ההפעלה קובע את תקופת ההפעלה ומפרט את הקווים, את תדירותם ואת שעות הפעילות בימי השבוע. הסכם הפעלת הכרמלית בין ממשלת ישראל לבין חברת הכרמלית ובין עיריית חיפה גודר את אחריות הצדדים להפעלה תוך הכפפתה לרישיון ההפעלה. לפיכך, ככל שבכוונת מועצת העיר חיפה להעלות על סדר יומה שינוי בתנאי ההפעלה שקבועים ברישיון ההפעלה, נבקש להדגיש כי הסוגיה אינה עומדת כלל לפתחה של העירייה, אינה בגדר סמכויותיה ואיננה באחריותה".

לפניית "כלבו – חיפה והקריות" שנעשתה היום (שני), נמסר ממשרד התחבורה: "משרד התחבורה הוא האחראי הבלעדי על לוחות הזמנים להפעלת הכרמלית".

 

 

הדרישה, אם כן, להפעיל את הכרמלית בשבתות דורשת את התערבותה של השרה מיכאלי. אם העירייה והנהלת הכרמלית יפנו למשרד בניסיון להתניע תהליך כזה, עמדתה של השרה יכולה לסייע.

מלשכתה של מיכאלי לא התקבלה תגובה.

לזימי אמרה: "אני תומכת בהפעלת הכרמלית בשבת, ואני גם אשוחח על כך עם שרת התחבורה ואנסה לעזור ככל שאני יכולה. אני חושבת שצריכה להיות אוטונומיה של הרשות להחליט אם להפעיל תחבורה ציבורית בשבתות. אני כחיפאית נוסעת בתחבורה ציבורית. הכרמלית היא כלי שמחבר את כל חלקי העיר ויכול לסייע גם להתעוררות העסקים בסופי שבוע. לכל מי שאין רכב פרטי, יש זכות להתנייד בתחבורה ציבורית בשבתות כמו כל אחד אחר".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. א

    פופוליסטית בגרוש. תדאגי לתחבורה ציבורית בשבת בכל הארץ, לא רק ליד הבית שלך.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר