יועמ"ש העירייה ימית קליין (צילום: בועז כהן)
יועמ"ש העירייה ימית קליין (צילום: בועז כהן)

היועמ"ש של העירייה תוציא מכתב לחברי המועצה שבו תתריע על השלכות אי העברת תקציב 2022

המכתב יישלח לכל חברי המועצה לקראת ישיבת התקציב שאמורה להתקיים מחרתיים ולאחר שוועדת הכספים לא אישרה את השינויים התקציביים בתקציב הרגיל לשנת 2021 בסך 108 מיליון שקלים. ב"מועצת השינוי" טוענים שקליש-רותם מנסה לעשות תרגיל. בהנהלת העירייה מתריעים, כי החל מ-1 בינואר האשפה תיערם ברחובות

פורסם בתאריך: 21.12.21 14:18

היועצת המשפטית של העירייה, עו"ד ימית קליין, תוציא בשעות הקרובות מכתב לכל חברי מועצת העיר, שבו תתריע בפניהם על ההשלכות של אי העברת תקציב 2022 שיובא לאישור המועצה ביום חמישי הקרוב, זאת לאחר שהשינויים בתקציב הרגיל לשנת 2021 לא עברו בישיבת ועדת הכספים האחרונה.

בישיבת הכספים האחרונה הובאו לאישור עדכונים בתקציב הפיתוח והתקציב הרגיל לשנת 2021, כשאחד מהם היה "הגדלת היקף התקציב הרגיל הוצאות", שהסתכם בסכום כולל של 108,465,000 שקלים. בין הסעיפים שהתבקשה עבורם הגדלת תקציב היה "שינוע אשפה והיטל הטמנה" מ-20 מיליון שקלים כיום ל-72.7 מיליון שקלים, כלומר: הגדלתו ב-52.5 מיליון שקלים.

מ"מ גזבר העירייה, שמוליק מרמלשטיין, אמר: "בהצעת תקציב 2022 תקצבנו את כל הוצאות האחזקה שהיו בתקציב הפיתוח לשנת 2021 בהצעת התקציב הרגיל. ככל שלא יאושר תקציב 2022 הרגיל, אנחנו לא יכולים לעשות פעולות אחזקה מאחר שזה בתקציב פיתוח ואין תקציב פיתוח ואין את זה בתקציב הרגיל, אז אנחנו גם לא יכולים לעבוד ב-1 חלקי 12, ולכן אנחנו מביאים עכשיו את כל החבילה הזו של כל הוצאות האחזקה… על מנת שנוכל לתפקד ולעשות את כל פעילויות האחזקה בעיר באחד חלקי 12. כל הרשימה הזו שמסתכמת ב-108 מיליון שקל".

כוונתו של מרמלשטיין הייתה, כי רוב הסיכויים שהתקציב שיובא לאישור ביום חמישי הקרוב לא יעבור לאור שליטתה של "מועצת השינוי" במועצת העיר – דבר שיחייב את העירייה החל מתחילת השנה לעבור לפעול בכל חודש בשיטת "1 חלקי 12" – לקיחת תקציב 2021 שכבר אושר השנה וחלוקתו ל-12 לשם המשך ביצוע הפעולות העירוניות עבור כל חודש מחודשי השנה.

במועצת השינוי טענו, כי מדובר ב"תרגיל" שקליש-רותם מתכוונת לבצע, וכי על ידי אישור השינויים המבוקשים בתקציב הרגיל ל-2021, הם למעשה מתבקשים לאשר את תקציב 2022. בכך, לדבריהם, קליש-רותם מייתרת את הצורך בהעברת התקציב ועושה לעצמה "ראש שקט". "אנחנו נקצר פה את הדיון ואנחנו לא נאשר לכם את זה ככה", אמרה בישיבה יו"ר הוועדה, סופי נקש.

מנכ"ל העירייה, אוהד שגב, אמר בדיון: "ההחלטות שלכם הן החלטות שלכם. חשוב לי להגיד את זה שזה יישמע פה בקול רם וברור… אני אגיד לכם מה המשמעות של זה מ-1 לינואר 2022".

נקש אמרה: "אנחנו לא נאשר כלום. תבואו בתחילת ינואר ונתחיל לעבוד על התקציב".

שגב: "זה אומר שאני מודיע לקבלנים שעובדים היום שהם מפסיקים לעבוד כי אני לא אלך לחיוב אישי".

 

 

גורם בהנהלת העירייה אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "מה המשמעות של העניין הזה? עד עכשיו, לאורך עשרות שנים, הרבה תקציבים של תפעול הגיעו מתקציב הפיתוח. אם מעבירים את תקציב 2022 אין בעיה, ויש פתרון להכל, אם לא מעבירים את תקציב 2022 ולא מתקנים את תקציב 2021 – פה יש בעיה. כל זמן שאין תיקון לתקציב 2021, בעוד שבוע מהיום – אם לא עובר התיקון ל-2021 או התקציב השנתי – זה אומר שאנחנו מתחילים לעבוד בשיטת "אחד חלקי 12" ויהיו חסרים 108 מיליון שקלים לדברים בסיסיים. אם לא מתעשתים ומאשרים את התקציבים האלה, זה אומר שבתחילת ינואר כבר תהיה אשפה שלא מפונה בתדירות של היום, לא יהיה גינון, יהיו מתחמים שלא ינקו אותם, כי זה קבלנים שמנקים אותם… ההשלכות הן עצומות".

נקש אמרה בתגובה: "כל השינויים בסכום של 108 מיליון שקלים שמובאים עכשיו לפתחנו הם תוצר של תקציב לא מאוזן שהובא בתחילת ספטמבר 2020, כאשר לראש העיר אצה הדרך להעביר תקציב. אם מלכתחילה התקציב בתחילת ספטמבר 2020 היה מאוזן ולפי הכללים החשבונאיים – לא היינו מגיעים למצב הזה שיש צורך לבצע שינויים בהיקף של 108 מיליון שקלים. בנוסף, הניסיון לבצע תיקונים בתקציב 2021 הוא לא יותר מניסיון של ראש העיר להעביר בדרך זו חלקים נכבדים מתקציב 2022, ובכך לייתר את כל נושא תקציב 2022, שגם הוא לטעמנו לא מאוזן. הנהלת העיר מוזמנת להגיש לנו תיקונים מאוזנים, נכונים ומותאמים מספרית, ואנו, חברי ועדת הכספים, נתכנס לדון בהם. חברי ועדת הכספים וחברי מועצת העיר לא יפגעו בפעילות השוטפת של העיר מצד אחד, ומצד שני, לא יאפשרו לראש העיר לבצע מחטפים תחת אמתלה של עדכונים תקציביים לשנת 2021".\

 


 

 


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר