מנחם קפלן (צילום: ראובן כהן, עיריית חיפה)
מנחם קפלן (צילום: ראובן כהן, עיריית חיפה)

הצעה לסדר: להפסיק לטרטר את התושבים שמבקשים הנחה בארנונה

חבר מועצת העיר מנחם קפלן מסיעת דגל לתושב כותב בהצעתו: "נזקקי ההנחה נאלצים לעבור דרך חתחתים עד לאישור ההנחה המגיעה להם על פי כל דין. לצערי, התייחסות המערכת למגישי הבקשה היא חוסר אמון מוחלט, כשבין היתר נדרשים מסמכים הנוגעים בצנעת הפרט"

פורסם בתאריך: 23.12.21 11:33

חבר מועצת העיר, מנחם קפלן (דגל לתושב), הגיש הצעה לסדר בנוגע למתן הנחות בארנונה, שלדבריו הדבר כרוך בבקשת מסמכים בלתי סבירה.

"במסגרת בקשה להנחה בארנונה על פי מבחן הכנסה, נאלצים נזקקי ההנחה לעבור דרך חתחתים עד לאישור ההנחה המגיעה להם על פי כל דין. לצערי, התייחסות המערכת למגישי הבקשה היא חוסר אמון מוחלט, המתבטא בדרישה להמצאת מסמכים בלתי סבירה בלשון המעטה ושאין לה סוף, כשבין היתר נדרשים מסמכים הנוגעים בצנעת הפרט. הדבר נעשה תוך ניצול כוונת המחוקק והענקת תחושה למבקש כאילו הוא רמאי", כותב קפלן בהצעה לסדר.

עוד כותב קפלן: "נושא זה הועלה על ידי בעבר וסוכם כי הדרישה באופן גורף של מסמכי חשבון בנק תופסק, אך בפועל עסקים כרגיל".

קפלן מבקש בהצעתו לאשר, כי "הגשת בקשה להנחה בארנונה תינתן בהוצאת מסמכים כחוק, דהיינו שכיר/ה תלושי משכורת עצמאי/ת שומת מס. ככל שעולה חשש כי הנתונים שבגינם מבקש ההנחה אינם משקפים את המציאות, דרישה למסמכים נוספים תינתן אך ורק בכפוף לאישור של הייעוץ המשפטי".

ל"כלבו – חיפה והקריות" אמר קפלן: "ההצעה לסדר שהגשתי דורשת להפסיק לאלתר את טרטור האזרחים שמבקשים הנחה בארנונה על ידי דרישה שיטתית בלתי נפסקת ובלתי נגמרת לטפסים שונים ומשונים".

 

 

אבל מי שמבקש הנחה אמור להוכיח שהיא מגיעה לו.

"בהחלט, אבל החוק קובע מה לבקש. מה שבפועל קורה שדורשים מהאזרח עוד ועוד דברים עד שהוא מתייאש. צריך לזכור שמבקשי ההנחה בארנונה הם האזרחים המוחלשים ביותר בחברה, מובטלים, משפחות חד הוריות, משפחות ברוכות ילדים. אין צורך להכביד עליהם, במיוחד כשחלק מהטפסים שנדרשים מהם פוגעים באופן ברור בצנעת הפרט".

להרגשתך המערכת  מתייחסת לאזרחים כמו שקרנים?

"בהחלט, זו התחושה שמבקשי ההנחה מקבלים. ברור שכשיש מקרה ספציפי שנראה לא אמין, חובה על המערכת לדרוש מהמבקש להוכיח את נתוניו על ידי מסמכים נוספים, אבל ברור שלא באופן גורף, ולכן הצעתי שהדרישה הגורפת תופסק, וכשיש מקרה ספציפי שיאושר על ידי הייעוץ המשפטי, המערכת בהחלט תבקש בירור נוסף".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ניר

    זה היה נהוג כיונה יהב היה ראש עיר – טירטור אינסופי של התושבים. דווקא כיום יש שיפור והקלה במערכת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר