רג'א זעאתרה (צילום: ראובן כהן)
רג'א זעאתרה (צילום: ראובן כהן)

המחלקה המשפטית בודקת האם תקציב ההצטיידות בבתי הספר מחולק באופן חוקי

הבדיקה החלה בעקבות טענות של יו"ר סיעת חדש במועצת העיר, לפיהן החינוך הערבי מופלה בחלוקת התקציב. "זעאתרה: משאבים עירוניים צריך לחלק בצורה שוויונית לפי קריטריונים ברורים והוגנים. זה אמור להיות ברור מאליו בכל תחומי החיים, קל וחומר בתחום החינוך"

פורסם בתאריך: 23.12.21 17:12

המחלקה המשפטית בעיריית חיפה בודקת האם תקציב ההצטיידות בחינוך המוכר שאינו רשמי חולק בצורה תקינה, זאת לאור טענות לאפליה של יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר, רג'א זעאתרה.

מהנתונים שמסר מינהל החינוך במענה לשאילתה שהגיש זעאתרה, עלה, כי תקציב ההצטיידות בחינוך המוכר שאינו רשמי בשנת 2021 עמד על 555,015 שקלים, כשכל הסכום הוקצה לבתי ספר מוכרים שאינם רשמיים יהודיים בלבד. זאת חרף העובדה שבבתי ספר מוכרים שאינם רשמיים ערביים (ששייכים לכנסיות) לומדים כ-65 אחוז מהתלמידים הערבים תושבי העיר.

זעאתרה, שזעם על כך, אמר אז ל"כלבו – חיפה והקריות": "זה פשוט מקומם. רואים את האפליה שחור על גבי לבן. בתי הספר הממלכתיים הערבים זוכים לכ-4 אחוז בלבד מתקציבי השיפוצים, ואילו בתי הספר הכנסייתיים לא זוכים לשקל אחד בסעיף ההצטיידות. זו מדיניות שמעמיקה את הפערים בחינוך".

לדברי זעאתרה, ראש מינהל החינוך אילנה טרוק אמרה, כי עובד ספציפי במינהל החינוך הוא זה שמחליט על חלוקת תקציב זה. לטענת זעאתרה, אותו עובד לא כפוף לראש מינהל החינוך ואין קריטריונים לחלוקת התקציב.

 

 

כעת נודע, כי המחלקה המשפטית נכנסה לתמונה בעקבות שאילתה חדשה שהגיש זעאתרה, שבה הוא מבקש לדעת מיהו אותו עובד, מה תפקידו, למי הוא כפוף ומה הם הקריטריונים לחלוקת התקציב. בנוסף דורש זעאתרה בשאילתה לקבל טבלאות של ביצוע התקציב בשנים 2019, 2020 ו-2021 בסעיף תקציב ההצטיידות בחינוך המוכר שאינו רשמי וגם בסעיף תקציב הצטיידות גני הילדים שלגביו לא התקבלו נתונים מהעירייה.

זעאתרה: "משאבים עירוניים צריך לחלק בצורה שוויונית, שקופה ולפי קריטריונים ברורים והוגנים. זה אמור להיות ברור מאליו בכל תחומי החיים, קל וחומר בתחום החינוך. אבל זה לא קורה. לא בתקציבי ההצטיידות, לא בהסעות ולא בהקצאת נכסים למוסדות חינוך. יש מגמה ברורה של אפליה כלפי החינוך הערבי. אחרי שהגשתי את השאילתה הבנתי שהמחלקה המשפטית נכנסת לתמונה ובודקת את ההקצאה ועמידתה בדרישות החוק".

מהעירייה לא נמסרה תגובה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר