שהירה שלבי ורג'א זעאתרה (צילום: בועז כהן)
שהירה שלבי ורג'א זעאתרה (צילום: בועז כהן)

סיעת חד"ש שוקלת את המשך דרכה בקואליציה של קליש

סיעת חד"ש במועצת העיר הצביעה הערב נגד התקציב. בהודעה מטעם הסיעה נאמר, כי הציבור הערבי בעיר סובל מאפליה בוטה וכי שורה של דרישות שהציגו בפני ראש העירייה וממלא מקומה צוק לא באו לידי ביטוי באף לא אחת מארבע טיוטות התקציב שהוצגו עד כה

פורסם בתאריך: 23.12.21 23:43

סיעת חד"ש, הנמנית עם הקואליציה של ראש העירייה עינת קליש-רותם, הייתה הפתעת הערב, כשהצביעה נגד תקציב 2022.

בהודעה שהוציאה הערב הסיעה, נמסר, כי בתחילת אוקטובר הגישו חברי המועצה רג'א זעאתרה ושהירה שלבי לראש העירייה, לממלא מקומה נחשון צוק, לנציגי מינהל הכספים ולראשי המינהלים השונים מסמך דרישות לקראת הכנת התקציב, אלא שדרישות אלה לא באו לידי ביטוי בכל טיוטות התקציב שהוצגו עד כה.

בהודעת הסיעה מפורטות התשתיות כדלהלן:

תכנון ותשתיות. בתחום התכנון והתשתיות דרשה חד"ש קידום מבני ציבור בשכונת ואדי ניסנאס; תיקון התוכנית לשיקום חליסה; שיקום ופיתוח תשתיות במושבה הגרמנית, בוואדי ניסנאס ובחליסה; תוספת 50 מקומות חנייה בשכונת עבאס, וחיבור מכביש 2 לבית הקברות המוסלמי בכפר סמיר.

חינוך, תרבות ורווחה. חד"ש דרשה להבטיח את חלקה של העירייה במימון תוכנית "אתגרים" לחינוך בלתי פורמלי; הקצאת תקן למנהל ערבי לתחום הנוער והצעירים וכן תקציב של מיליון שקלים לתוכנית למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית. בתחום החינוך דרשה חד"ש מינוי יועץ לחינוך הערבי ותקציבים לתוספת אגף והצטיידות בבית הספר הממלכתי אל-חיוואר; תוספת כיתות ותשתיות בתיכון אל-כרמה ותכנון בית ספר תיכון חדש בחליסה. עוד דרשה חד"ש שוויון בחלוקת המשאבים בחינוך המוכר שאינו רשמי (בתי הספר הכנסייתיים) בדומה לבתי הספר החרדיים, הקמת שני מתחמים למעונות יום לילדים ערבים מגיל שלושה חודשים עד שלוש שנים ותקציב למלגות לסטודנטים בהשכלה הגבוהה.

 

 

עוד נמסר בהודעה הסיעה, כי רוב הדרישות של סיעת חד"ש לא באו לידי ביטוי בכל ארבע גרסאות התקציב שהוצגו עד כה בפני ועדת הכספים ומועצת העיר. גם בתקציב הפיתוח, שנגנז לעת עתה, אין שום פרויקט של פיתוח בשכונות הערביות.

עוד נמסר מהסיעה, כי לקראת הבאת הצעת תקציב חדשה על ידי ראש העירייה או אולי תקציב אלטרנטיבי על ידי האופוזיציה, סיעת חד"ש תמשיך להעמיד את כל הדרישות בפני ראש העיר ובפני מועצת העיר, ותחליט על המשך דרכה לפי מידת ההיענות לדרישות.

"סיעת חד"ש שוקלת את המשך דרכה בקואליציה. בשלוש השנים האחרונות יש נסיגה כללית בתפקוד העירייה בכל התחומים ולכל התושבים. אבל התושבים הערבים, שחלקם הגדול מתגורר בשכונות מוחלשות ואינו נהנה משירותים עירוניים ראויים, משלם מחיר גבוה יותר. סיעת חד"ש מתנגדת לאפשרות של פיזור המועצה, אבל לא תתמוך בתקציב שמפלה לרעה בצורה כה בוטה את הציבור הערבי בעיר ואינו עונה לצרכיו", נמסר בהודעת הסיעה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר