רחוב החלוץ (צילום: שירי ויצנר)
רחוב החלוץ (צילום: שירי ויצנר)

ההצעה החדשה לסדר של שובר: להקים שוק לילה לאורך רחוב החלוץ

חבר מועצת העיר מסתמך בהצעתו לסדר על מתכונת שוקי הלילה שפועלים בחו"ל. על פי הצעתו, הרחוב ייסגר לתנועה, כשבימי חמישי בלילה יפעל בו השוק החדש, ואילו בימי שישי בבוקר יפעל בו שוק רמלה-לוד. המטרה, לדברי שובר, היא להחזיר את ההדר להדר בכלל ולרחוב החלוץ בפרט ולהוריד את אחוזי הפשיעה

פורסם בתאריך: 26.7.22 15:46

חבר מועצת העיר ניר שובר הגיש הצעה לסדר, שבמרכזה – הקמת שוק לילה ברחוב החלוץ בחיפה.

את ההצעה פותח שובר בדברי הסבר: "שוק לילה הוא שוק מסחרי המתקיים בשעות הלילה. בחו"ל המתחם המוקצה לטובת השוק ולהולכי רגל הוא בדרך כלל רחוב ראשי וסואן ברוב שעות היום, ובערב הוא נסגר, ומוצבים בו טורים-טורים של דוכני סחורה, והרחוב משנה את פניו לבזאר צבעוני ושמח. השוק מהווה מרכז למפגש ובילוי ומאפשר לאזרחים מקומיים ותיירים… בעלי הדוכנים משלמים דמי שכירות לעירייה ומקבלים בתמורה את שטח הדוכן, את הדוכן עצמו וחיבור לחשמל. בקצה אחד של השוק ממוקמים דוכני אוכל ומולם נמצאות עמדות, בהן ניתן לרכוש מבחר של פירות וירקות צבעוניים משוק תלפיות, דוכני פרחים ולצידם ביגוד ואמנות מקומית".

ניר שובר(צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

ניר שובר (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

מוסיף וכותב שובר: "בשוק הלילה יהיה מתחם משחקים לילדים כמו בארה"ב שיכול להתקיים במגרש הכדורסל מעל שוק תלפיות או בגן הזיכרון. חשוב להדגיש כי המחירים בשוק בדרך כלל זולים מאוד, ובאמצעות משא ומתן עממי יכול הקונה להוריד כ-30 אחוז מהמחיר".

שובר מסביר, כי מטרת ההצעה היא להחזיר לחיפה את שוק רמלה-לוד, והוא כותב: "החלטתי להרים את הכפפה, אך בצורה משודרגת יותר ומעניינת יותר שתתאים לשנת 2022. השוק יתאים גם למבוגרים וגם לילדים ויונגש לבעלי מוגבלויות. המהלך יגרום לאוכלוסייה שלא הגיעה עשרות שנים להדר לבוא וליהנות מכל הטוב שיש להדר להציע. רחוב החלוץ יחזור להיות הרחוב המרכזי ברובע הדר. זאת אחריות אישית שלנו כנציגי ציבור לפעול להחזרת הדר למרכז הסחר של העיר חיפה. לצערי, רחוב החלוץ הוזנח שנים רבות והפך להיות הרחוב הגוסס הנטוש והנחשל ביותר בעיר, ודרוש שינוי מחשבתי עמוק. מה שעשינו עד היום נכשל ובגדול, וזה הזמן לחשוב מחוץ לקופסה".

 

 

את הבחירה ברחוב החלוץ מסביר שובר: "בחרתי ברחוב החלוץ, כי הוא ציר מרכזי שמחבר בין שוק תלפיות המתפתח לבין שוק ואדי ניסנאס, שביניהם יש את הכרמלית. בכך אנו מייצרים ציר תיירותי חדש, כשלצידו יקום שוק לילה תוסס וצבעוני שיעבוד בימי חמישי בלילה ובימי שישי בבוקר יהפוך לשוק רמלה-לוד".

כמו כן מציע שובר להעניק 50 אחוז הנחה על כרטיס לכל מי שיש בבעלותו עסק בחיפה, "במטרה לעודד יוזמות מקומיות". לבעלי עסקים ברחוב החלוץ עצמו מציע שובר להעניק את הדוכן ללא עלות. לדבריו, שווקים עונתיים בחו"ל הוכיחו שהפשיעה יורדת היכן שהם נמצאים, בעיקר בגלל התאורה הצבעונית והתנועה של האנשים.

שובר מסכם את הצעתו: "מועצת העיר תנחה את הייעוץ המשפטי של מינהל התפעול להכין מכרז כחוק. על המפעיל להיות עם ניסיון מוכח בארץ בנושא שווקים ועם יכולת להקים שווקים גדולים של 500 דוכנים ויותר… מנהל התפעול ייקח על עצמו את עלויות הקמת השוק, והעירייה תאבטח את המתחם וכמובן תדאג לניקיון כמו בשוק הפשפשים הוותיק".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. הבן אדם

    חי בסרט. פופוליזם זול, הוא הולך אחרי הלייקים. מתהפך כמו סטייק

  2. גיא גבריאל

    רעיון מעולה ניר , מקווה שתיהיה כבר ראש עיר ההצעות שלך פצצה 🙂

  3. אייל

    למה לא בנורדאו
    הוא שאל את תושבי הרחוב אם בא להם יריות רעש ריחות חסימות ולכלוך מתחת לבית כל שבוע??

  4. גקי

    גם בלי השוק להתקרב לאיזור הזה ללא שכפ"ץ ונשק לא הייתי ממליץ. אוכלוסיה מתחתית הסולם הסוציואקונומי. במקום לחשוב על פרוייקטים שיזינו את קופת העיריה מומלץ להקים מרכזי תרבות לקידום האוכלוסיה.

  5. רותם

    רעיון גרוע!!
    קודם כל תשקמו את שוק תלפיות שהולך ומתרסק ואני לא מדבר על נמסעדות בסירקין אלא על הבסטות בתוך המבנה תדאגו איכשהו לחניות אחר כך תחשוב על רעיונות לעוד שווקים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר