עינת קליש רותם ויונה יהב. "הנושא ידווח למשרד הפנים, למבקר המדינה ולוועדת הבחירות" (צילומים: צחי אוסטרובסקי, צבי רוגר)
עינת קליש רותם ויונה יהב. "הנושא ידווח למשרד הפנים, למבקר המדינה ולוועדת הבחירות" (צילומים: צחי אוסטרובסקי, צבי רוגר)

קליש רותם דורשת לאסור על יהב להיכנס לבתי ספר

המחלקה המשפטית של עיריית חיפה אסרה על המתמודדת לראשות העיר להשתתף בשיעור אזרחות בבית ספר בנימוק שזוהי שנת בחירות. בתגובה דורשת עינת קליש רותם להפסיק גם את ביקוריו של ראש העיר בבתי הספר

פורסם בתאריך: 14.2.18 10:20

בנובמבר האחרון הוזמנה יו"ר סיעת חיים בחיפה וחברת מועצת העיר ד"ר עינת קליש רותם לשיחה במסגרת שיעור אזרחות באחד מבתי הספר התיכוניים בעיר. לבקשת הנהלת בית הספר הפנתה קליש רותם את ההזמנה למזכירת העיר ברכה סלע. רק לפני שבוע, כעבור שלושה חודשים, היא קיבלה את תשובה מעו"ד ענבל בן ארי, העוזרת הראשית ליועצת המשפטית של העירייה, אשר אוסרת עליה להשתתף בשיעור.

בתשובה של עו"ד בן ארי נכתב: "בקשה להעברת שיעור אזרחות או שיעור אחר על ידי מועמד לראשות העיר בפתחה של שנת בחירות – דינה להידחות מן הטעם המרכזי שלפיו בקשה המוגשת על ידי מועמדת שהיא גם חברת מועצה לקיים הרצאה/שיעור/שיחה בפני קהל בוחרים פוטנציאלי, בוודאי גם עם שאלות ותשובות, עלולה להיחשב כתעמולת בחירות (זאת במובחן למשל מנשיאת דברי ברכה במסגרת תפקיד רשמי). בנסיבות שבהן אין מדובר בפעילות/אירוע רשמי שחברת המועצה נדרשת להשתתף בו במסגרת תפקידה, אין מדובר בהשתתפות פסיבית באירוע אלא בלקיחת חלק פעיל ודומיננטי, ואין מדובר בפעילות שגרתית ורציפה שחברת המועצה נהגה לקיים אלא בפעילות ייחודית, וכמובן לאור העיתוי של שנת בחירות – כל אלו מעוררים חשש ממשי לפעילות בעלת ניחוח 'פוליטי' שניתן לקשרה עם שנת הבחירות ועל כן אין להתירה".

 

 

קליש רותם לא הרימה ידיים ושלחה לבן ארי מכתב שבו היא טענה: "את הבקשה העברתי לפני שלושה חודשים – אז עדיין לא היינו בשנת הבחירות. התלמידים ביקשו לשוחח איתי על תכנון העיר בכלל ועל השטחים הירוקים בפרט. לא מדובר בתעמולת בחירות, אלא בידע שיש לי כנבחרת ציבור פעילה שמכירה את הנושאים הללו לעומק. ידוע לי שיונה יהב נכנס לבתי הספר באופן חופשי. לפי חוות דעתך, אסור גם לו לעשות זאת. תלמידים דיווחו לי על התכנים של המפגשים איתו, שהרגישו להם כמו קמפיין בחירות לכל דבר ועניין. אני מבקשת לקבל במיידי את רשימת הביקורים של יהב בבתי הספר מתחילת השנה ואת התכנים שעלו בפגישות אלה, וכן להורות לו להפסיק את פעילויותיו אלה. הנושא ידווח כמובן למשרד הפנים, למבקר המדינה ולוועדת הבחירות".

קליש רותם, יש כאלה שמותר להם וכאלה שאסור להם?

"יהב וחבורת המטפלות המגוננות שלו במערכת החינוך חושבים שכולם טיפשים – לא רק אני אלא גם תלמידי ומורי בתי הספר. מי שחושב שכולם טיפשים הוא הטיפש. הוא עוד יגלה שאני אפגוש את התלמידים כך או אחרת”.

מעיריית חיפה לא התקבלה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר