הרב דוד מצגר בסרטון ממצלמות האבטחה
הרב דוד מצגר בסרטון ממצלמות האבטחה

פרשת מכתב האיום שקיבל גליקמן מסתעפת (וידאו)

בסרטון ממצלמות האבטחה בבניין שבו מתגורר פז גליקמן, המתמודד על ראשות רשימת הבית היהודי, נראה הרב דוד מצגר, מזכ"ל המועצה הדתית, משלשל מכתב לאחת מתיבות הדואר. מצגר מכחיש שבכלל הגיע לבניין

פורסם בתאריך: 19.3.18 19:06

פרשת מכתב האיום שקיבל עו"ד פז גליקמן, המתמודד על ראשות רשימת הבית היהודי בחיפה לקראת הבחירות למועצת העיר, מסתעפת. כפי שפורסם כאן אתמול (ראשון), במכתב נדרש גליקמן לא לתת תפקיד ציבורי לבן ציון כץ, שמתמודד על מקום במזכירות הסניף החיפאי.

לידי "כלבו – חיפה והצפון" הגיע סרטון ממצלמות האבטחה בבניין שבו מתגורר גליקמן בשכונת יזרעאליה. לפי הסרטון, ביום חמישי בשעה 22:00 נראה הרב דוד מצגר, מזכ"ל המועצה הדתית בחיפה ויושב הראש שלה בפועל, כשהוא נכנס ללובי של הבניין, מחפש שם על אחת מתיבות הדואר ומשלשל אליה מכתב.

הרב דוד מצגר הוא אחיו של הרב הראשי לשעבר יונה מצגר, שמרצה עונש מאסר של שלוש וחצי שנים לאחר שהורשע בקבלת שוחד. גורמים בבית היהודי בחיפה אישרו ל"כלבו – חיפה והצפון" שהאדם שנראה בסרטון האבטחה הוא אכן הרב מצגר.

במכתב האיום, שנחתם על ידי "קבוצת ה-27" שהזדהו כמתפקדי המפלגה וכבעלי זכות הצבעה, הוזהר גליקמן כי אם יעניק תפקיד ציבורי לכץ, ששימש בעבר כחבר מועצת העיר מטעם הסיעה, הם יפגעו בסיכויי בחירתו לראש הרשימה.

"השבוע נודע לנו שאתה מחובר לכץ ואף מבטיח לו הבטחות שונות לעתיד", נכתב במכתב שהונח בתיבת הדואר של גליקמן, "אנו רוצים להזכיר לך כי כץ מוגדר בעינינו ובעיני רבים במפלגה כ'בוגד' ואין מקום במפלגה ישרה כבית היהודי לאדם כמוהו. אי לזאת באנו להודיע לך שאם לא תודיע ברבים, בעל פה ובכתב, שאינך תומך בו ואינך מתעתד לדאוג לו בעתיד, אנחנו, כל 27 החברים, נעביר את קולותינו למועמד השני יואב רמתי. תהיה חכם, ולטובתך – שמע לעצתנו".

 

 

 

בשיחה שערכנו עם הרב מצגר הוא הכחיש כל קשר לעניין. לדבריו הוא כלל לא הגיע לבניין שבו מתגורר גליקמן, ובשל כך גם לא שלשל את המכתב לתיבת הדואר. כמו כן הכחיש מצגר כי הוא היה בין החותמים על המכתב.

הרב מצגר, האם היית בין אלה שחתמו על המכתב?

"לא, לא, לא. ממש לא".

בסרטון שהגיע לידינו אתה נראה נכנס לבניין ושם מעטפה בתוך תיבת הדואר של גליקמן. היית אצלו בבניין?

"לא, לא, לא".

אולי אתה לא זוכר שהיית אצלו ושמת לו מעטפה בתיבת הדואר?

"לא נראה לי שזה אני. יכול להיות שזה כפיל. לך תדע, היום הכל יכול לקרות. יכול להיות שמישהו עשה את זה בעקבות פורים, שם זקן והתחפש".

אז זה בוודאות לא אתה?

"לא. בוודאות שלא".

ואתה גם לא חתום על המכתב?

"לא. ודאי שלא. אדרבה, שיראו לי חתימה שלי. אני לא חתום, לא הייתי ולא עשיתי. היום במדינה שלנו הכל יכול להיות, אבל זה לא אני".

יצוין כי ביום רביעי יתקיימו הבחירות ליו"ר סניף הבית היהודי בחיפה, לראש הרשימה למועצת העיר ולמזכירות הסניף. על תפקיד ראש הרשימה מתמודדים גליקמן, רמתי ועודד סושרד, ועל תפקיד יו"ר הסניף מתמודדים אבי קפלן (היו"ר המכהן), דוד לוי, יוסי דולינסקי ויוסי הניג. הבחירות יתקיימו באולם של בית הכנסת ברחוב בליטנטל בשכונת רמת אלמוגי, וצפויים להשתתף בהן 176 חברי מועצת הסניף בעלי זכות הבחירה. הקלפיות ייפתחו בשעה 18:30 ויינעלו בשעה 23:00.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. קובי

    מצגר אתה האדם האחרון בכלל יכול לדבר
    הזקת להרבה אנשים בעיר חיפה וגרמת
    למלחמות בין הפלגים השונים לך אסור להיות במועצה הדתית כי עשית הרבה חטאים קשים
    בחייך

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא מאמין שיש מי שמופתע. זה האיש וזו דרכו. פלגנות,סכסוך ,איומים.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכל מניפולציות של פז שבאות על חשבון הותיקים בוני נו"ש. קצת כבוד, קצת צניעות.
    דורך עליכם בגסות רוח העיקר להגיע למעלה..
    תמכתי בו בהתחלה אך כעת מבין כי הוא לא בשל…

  4. אליק

    מצגר טיש רע שחי על סיכסוכים ןפלגנויות.כבר לפני עשרים שמה זרקו אותו ממשרת מנהל בכפר הנוער בכפר חסידים ומאז יש רק צרות במועצה הדתית חיפה.זה איש ריב ומדון שזקנו מטעה ושפתו חלקלקה שחייב לעוף מהציבוריות הישראלית.מקומו במקרה הטוב ליד אחיו העבריין המורשע יונה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר