הקמפיין לעידוד הצבעה בבחירות המוניציפליות בחיפה (צילום: המרכז לצדק חברתי)
הקמפיין לעידוד הצבעה בבחירות המוניציפליות בחיפה (צילום: המרכז לצדק חברתי)

הושק קמפיין לעידוד הצבעה בבחירות המוניציפליות

בעקבות שיעור ההצבעה הנמוך בחיפה בבחירות הקודמות, שהגיע ל-36.6 אחוז בלבד, פתח המרכז לצדק חברתי בקמפיין שנועד להגדיל את שיעור המצביעים באמצעות הגברת מודעות למסרים של המתמודדים

פורסם בתאריך: 17.8.18 07:59

המרכז לצדק חברתי החל בקמפיין לעידוד הצבעה בבחירות המוניציפליות לנוכח שיעור ההצבעה הנמוך בקרב תושבי חיפה בבחירות האחרונות. בבחירות בשנת 2013 עמד שיעור ההצבעה על 36.6 אחוז, כלומר שני שלישים מתושבי חיפה לא מימשו את זכות ההצבעה. נתון זה נמוך משמעותית מהנתון הארצי שעומד על 51 אחוז.

ב-11 ביולי פורסם בפייסבוק סקר שבו בחר הציבור את שם הקמפיין – "חמש דקות, חמש שנים". הקמפיין קורא לתושבים להחליט לגבי ארבעת הנושאים החשובים ביותר במערכת הבחירות הנוכחית, ולאחר בחירת הנושאים יאסוף המרכז מראשי הרשימות המתמודדות את המצע של כל אחת מהן ביחס לנושאים שנבחרו, ויעלה אותם לאתר אינטרנט מיוחד שיקום בתחילת חודש ספטמבר. תהליך האיסוף כבר החל והמרכז ממתין לתשובותיהם של המועמדים.

"אנחנו במרכז לצדק חברתי בחיפה שואפים להגיע לפחות ל-50 אחוזי הצבעה בבחירות הקרובות ואף יותר", אומר מנהל המרכז עידן ורון, "לתושבי העיר יש קול, הם יודעים מה צריך להתפתח ולהשתנות בעיר שלנו, והמטרה שלנו היא להביא את המועמדים אליהם".

 

 

בספטמבר מתוכננים כנס השקה גדול של הקמפיין, קידומו ברשתות החברתיות, פאנלים פתוחים לקהל הרחב עם מועמדים למועצת העיר ומבצעי "דלת לדלת" שבמסגרתם יגיעו פעילים אל תושבי העיר וינסו לשכנע אותם בדבר חשיבות ההצבעה. המרכז מבטיח הפתעות נוספות, כולל שימוש בהומור, כדי לעורר את עניינם של החיפאים בקמפיין.

ורון: "ההיענות לקמפיין היא גבוהה מאוד. השם שנבחר – 'חמש דקות, חמש שנים' -, מראה כמה פעולה פשוטה כל כך כמו הצבעה יכולה להשפיע על כל כך הרבה תחומים בחיינו. עד כה השתתפו אלפי אנשים השתתפו בסקר שלנו".

מנהלי המרכז מדגישים שאין הם קוראים להצביע לרשימה ספציפית אלא רוצים לעודד את הציבור הרחב לגלות יותר מעורבות בנוגע לנעשה בסביבתו.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. למה שנצביע??

    למי יש להצביע??
    ראיתם רשימה של אנשים מנוסים, מישהו בעל שיעור קומה, מישהו עם יכולות ניהול וביצוע שמעונין צמש שנים לשבת במועצה ובאמת להזיז את כל מה שתקוע בעיר הזאת?
    הם כולם רוצים וכבר מחלקים ג'ובים. את תהיי סגן, אתה תהיה סגן.. פלא שהחיפאים נשארים בבית. כולם מדברים אלינו בסיסמאות לאף אחד אין מצע ממשי וברור. הכל הבטחות כלליות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר