מיכי אלפר ויואב רמתי. כיצד תשפיע החבירה על התמיכה במועמדים לראשות העיר? (צילום: אורלי זיילר)
מיכי אלפר ויואב רמתי. כיצד תשפיע החבירה על התמיכה במועמדים לראשות העיר? (צילום: אורלי זיילר)

מגעים לאיחוד בין הבית היהודי לשס"ג

בבית היהודי מעוניינים להגדיל את כוחה של הסיעה ואנשיה מנהלים מגעים עם אנשי שס"ג, ולמרות הפילוג בסיעה החרדית מנהלים שני הצדדים מגעים על הליכה משותפת לבחירות

פורסם בתאריך: 21.8.18 08:20

בסיעת הבית היהודי בוחנים אפשרויות חבירה לסיעות אחרות במטרה להגדיל את כוחה של הסיעה לקראת הבחירות הקרובות. לשיפוד נודע כי אחד מהמהלכים שנבחנים הוא איחוד עם סיעת שס"ג שמאחדת בתוכה את אגודת ישראל, דגל התורה וש"ס ושמחזיקה בקדנציה הנוכחית בארבעה מנדטים במועצת העיר.

גם הפילוג בתוך שס"ג בעקבות תמיכתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ביונה יהב ודברי הנגד של יו"ר שס"ג מיכי אלפר, ולפיהם "האמירה של ליצמן שקורא לתמוך ביהב לקדנציה נוספת פוגעת באינטרס החרדי והיא תביא לכך שנשקול פעם נוספת את השותפות עם האנשים שילכו איתו", לא מונעת מהבית היהודי ומשס"ג לנהל מגעים ראשוניים על איחוד.

במטה הבחירות של הבית היהודי אישרו את הדברים ומסרו: "מתנהלים מגעים עם כמה סיעות, כולל החרדים, על שיתופי פעולה, על שילוב בין הסיעות ואפילו על הליכה משותפת בבחירות למועצת העיר".

בסיעה מדגישים כי בכל המגעים הללו עומדת לנגד עיניהם טובת הציבור: "יש לנו חזון, מצע וכמובן קווים אדומים שכל מי שרוצה לחבור איתנו צריך לקבל אותם. בשבועיים הקרובים, ככל שיתקדם מועד הגשת הרשימות לפקיד הבחירות, ייכנסו המגעים להילוך גבוה. ההחלטות שלנו יתקבלו בהליך דמוקרטי ושקוף של חברי הסיעה שייקבעו על ידי מועצת הסניף”.

 

 

אלפר, בדרך לאיחוד חרדי-דתי?

"האפשרות הזו אכן נמצאת על הפרק. יש לנו מכנה משותף והדבר הזה נבחן. אנחנו בקשר טוב מאוד עם הבית היהודי ועם ראש הסיעה יואב רמתי שהוא בחירה מצוינת. נכונו לנו שיתופי פעולה רבים, ואנחנו גם שוקלים חבירה".

המחלוקת הפנימית אצלכם לא תפגע במגעים?

"ייתכן שחלק מאנשי שס"ג יחברו לבית היהודי, אבל אני עוד לא יודע איך זה ייראה. זה בהחלט משהו שאנחנו מדברים עליו".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר