זיהום אוויר במפרץ חיפה (צילום: בז רטנר)
זיהום אוויר במפרץ חיפה (צילום: בז רטנר)

המועמדים לראשות העיר ישתתפו בפאנל איכות סביבה

לראשונה (וכנראה לאחרונה) יתייצבו חמישה מהמועמדים לראשות העיר - יונה יהב, עינת קליש רותם, מנדי זלצמן, דוד עציוני ואביהו האן - על במה אחת בפאנל בנושא אתגרי הסביבה של חיפה שעורכים ארגוני איכות הסביבה

פורסם בתאריך: 28.8.18 11:52

חמישה מועמדים לראשות העיר חיפה צפויים להיפגש בשבוע הבא, ככל הנראה באירוע הפוליטי היחיד שהם עתידים לחלוק בו במה לקראת הבחירות. החמישה – ראש העיר יונה יהב, חברי מועצת העיר עינת קליש רותם ואביהו האן, דוד עציוני ומנדי זלצמן – ישתתפו בכנס בנושא אתגרי הסביבה של חיפה והאזור. את הכנס, שיתקיים במועדון הביט, מארגנים חמישה ארגוני איכות סביבה – החברה להגנת הטבע, מגמה ירוקה, הקואליציה לבריאות הציבור, ירוק בלב ופורום ציבורי כרמל.

"בשנים האחרונות יותר ויותר תושבים ברשויות המקומיות מעורבים בסוגיות הסביבתיות הבוערות", אומרים מארגני הכנס, "חמש השנים האחרונות היו סוערות במיוחד בתחום הסביבתי בחיפה ובאזור. התנהל מאבק אזרחי סביב התוכניות להרחבת התעשייה הפטרוכימית, השיח הציבורי והתקשורתי סביב זיהום האוויר התעשייתי במפרץ גבר בזמן שהמדינה בוחנת באמצעות חברת מקינזי את עתידו של האזור. התארגנויות אזרחיות לשמירת שטחי הטבע בעיר התגבשו, ומעורבותם של התושבים בהליכי תכנון העיר התחזקה משמעותית. כל אלה ועוד מעמידים בראש סדר היום הציבורי לקראת הבחירות את סוגיות הסביבה בחיפה".

 

 

ישי וולפוביץ', ממארגני הפאנל: "סביבה היא עניין של חיים, במיוחד בחיפה. תמיד האמנו שהנושא הסביבתי הוא לא טרנד ולא נחלתו של מגזר מסוים, ואנחנו שמחים לראות איך במערכת הבחירות הנוכחית כולם כבר מבינים שזהו הנושא הכי חשוב לחיפאים. יש ציבור פיקח ומעורב בחיפה, ואנחנו ביחד איתם נצפה לשמוע מהמועמדים על צעדים מעשיים להבראת מפרץ חיפה מזיהומי אוויר, קרקע ומים, לפיתוח בר קיימא של העיר, להנגשת הטבע העירוני ולשמירתו כבעל ערך ייחודי והכרחי בחיפה".

לפני פתיחת הפאנל יתקיים יריד מעורבות אזרחית של ארגוני איכות הסביבה. האירוע פתוח לכלל הציבור.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רמי חן

    טוב עשו הגופים הירוקים ושוחרי איכות הסביבה. עמדת המועמדים קריטית לכולנו. הנושא הזה חשוב למי שחפץ קודם כל חיים, אבל גם לאיכות החיים לשימור הסביבה הייחודית ובמיוחד לעתיד העיר (עיר מדשדשת/בנסיגה, תחלואה, עצירת נטישת צעירי העיר ועוד…).
    הנושא הוא עניין של חיים ומוות ולא כמליצה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר