ראש העיר יונה יהב בכנס התנועה לאיכות השלטון (צילום: אלה אהרונוב)
ראש העיר יונה יהב בכנס התנועה לאיכות השלטון (צילום: אלה אהרונוב)

יהב בכנס השחיתות: "אי אפשר לפתח עיר בשתי קדנציות"

התנועה לאיכות השלטון קיימה כנס שבו השתתפו מועמדים לראשות העיר חיפה ומתמודדים למועצה. סערה פרצה כשנעמה לזימי נשאלה לגבי כשירותה של עינת קליש רותם המורשעת בפלילים להתמודד

פורסם בתאריך: 14.9.18 15:12

ראש העיר יונה יהב לימד אתמול (חמישי) סנגוריה על החלטתו להתמודד על ראשות העיר למרות שהוא נמצא בתפקיד כבר 15 שנים רצופות. "מבחינת הפיתוח הפיזי בעירייה, אין דבר, אפילו הכי קטן, כולל פינוי-בינוי, שלא לוקח לפחות עשר שנים", אמר יהב, "אם אתה רוצה להשיג פיתוח של עיר אתה לא יכול לעשות את זה בשתי קדנציות".

יהב אמר את הדברים בכנס בנושא שחיתות שלטונית שערכו התנועה לאיכות השלטון בשיתוף אתר וואלה!. לכנס, שנערך בחוף דדו בחיפה, הגיעו תושבים מעטים בלבד. לעומת זאת, הנוכחות של הפוליטיקאים המקומיים היתה נכבדת והיא כללה מלבד יהב את המתמודדים על ראשות העיר מנדי זלצמן, דוד עציוני, ישראל סביון, נתן פורמן, אביהו האן וחברי מועצת העיר ובהם עו"ד שרית גולן שטיינברג, בועז גור ושמשון עידו. נעמה לזימי, שניצבת במקום השלישי ברשימת חיים בחיפה, ייצגה את הרשימה במקומה של עינת קליש רותם שבחרה להיעדר גם מפורום זה, כפי שנהגה במקרה של פורום ארגוני איכות הסביבה ובמקרים אחרים שבהן נדרשות תשובות לסוגיות בוערות בעיר או באשר להרשעתה בפלילים.

יהב התייחס בביטול לאחת מהשאלות הקשות שנוגעות להיעדר שקיפות בתקופת כהונתו – העובדה שאין הסבר לסעיפים השונים בספר התקציב. "לא כל אחד יודע להבין את ספר התקציב", הוא אמר, "הוא נמצא באינטרנט וכל אחד יכול לשאול שאלות ולקבל את כל התשובות שרק ירצה".

עימות קל פרץ בין ראש העיר לקהל כאשר יו"ר התנועה לאיכות השלטון ד"ר אליעד שרגא שאל את יהב: "מה אתה אומר על הטענה שרוב חברי הקואליציה הם נדל"ניסטים?". יהב ענה: "אני לא יודע שהם נדל"ניסטים. חלקם נדל"ניסטים". "האם הם יכולים לשבת בוועדה המקומית לתכנון ובנייה?", הקשה שרגא. בשלב זה התפרצה לדבריו של יהב יעל שנער, שניצבת במקום השני ברשימת הירוקים, ואמרה לו: "שי אבוחצירה הוא דירקטור בחברת נדל"ן והוא הסגן שלך". "חבר המועצה שעומד לידך", ענה לה יהב, כשהוא מכוון לאביהו האן, "מייצג את הגוף המזהם ביותר בעיר הזאת (חברת החשמל; א"א) והוא מעולם לא הצהיר על כך. הוא מעולם לא יצא מישיבה שהזיהום הזה נידון בה". כששרגא שאל שוב על החברות של אנשי נדל"ן בוועדה המקומית ענה יהב: "הם מנועים מלהיות חברים והם חייבים גם לצאת במליאה כשמשהו נידון וכשיש אפילו חשש של ניגוד עניינים. כשהייתי עורך דין ועסקתי בנדל"ן, לא עסקתי בנדל"ן בחיפה".

 

 

סערה נוספת פרצה כאשר לזימי עלתה לבמה. "האם היית יושבת בקואליציה עם אדם שהורשע בפלילים?", היא נשאלה. "אלה הן טענות ממוחזרות פעם אחר פעם", אמרה לזימי, ומהקהל עלו לעברה קריאות: "זו הרשעה של בית משפט". "אשב עם כל מי שהחוק מאפשר לי לשבת איתו", אמרה לזימי. שרגא המשיך ושאמר: "בית המשפט קבע שקליש רותם זנחה את תפקידה כשומרת סף והעבירה אותו הלכה למעשה לידי הקבלן, והתגובה של קליש רותם להרשעה היא 'כולנו עלולים להפוך לקורבן של התעמרות מערכות החוק השרירותיות'. אני רוצה לשאול אותך אם גם את רואה את מערכת שלטון החוק כמערכת שרירותית שמתעמרת?".

"אני קודם כל מאמינה במערכת החוק בישראל", ענתה לזימי, "אחרת לא היינו פועלים לשנות מבפנים, מתוך המערכות, ולעבוד איתן". לקהל שהגיב בקריאות ביניים היא אמרה: "אני מבינה שקליש רותם, כמועמדת המובילה להחליף את ראש העיר, היא מאיימת, אבל אני רוצה לענות". "אפשר גם בלי היחצנות של היחצן של ביבי", קראו לעברה, "למה היא לא הגיעה לפה? שתדע להגיד 'חטאתי'".

"אני חושבת שעבירה ששקולה לפנס שבור היא לא מה שצריך להכריע מי ראוי להתמודד או לא", ענתה לזימי, "וגם בית המשפט אמר את זה. אני גאה שאני נמצאת עם מועמדת שלא לקחה שקל מטייקון בניגוד לכל המועמדים הריאליים בבחירות האלה. המועמדת היחידה שאמרה לכל הטייקונים שפנו אליה 'אני לא שמה את היד בכיס שלכם ואני לא לוקחת שקל מכם. אני לא רוצה להיות חייבת לאף אחד יום אחרי הבחירות, ומי שהולך עם חמאה על הראש שלא ייצא לשמש. כולם פה נגועים. היחידה שלא נגועה זאת קליש רותם, ואני גאה על כך שאני רצה איתה. היא הולכת להיות ראש העיר הבא וזאת תהיה עיר נקייה משחיתות".

בתום שלב השאלות חתמו המועמדים על אמנה נגד השחיתות השלטונית.

 

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. צפוני

    שתי קדנציות ולא יותר. אם יונה יהב רוצה להמשיך לשרת את חיפה ישנם תפקידים נוספים, בהתנדבות או בשכר עם סמכות או בלי סמכות. חילופי אנשים בראשות עירייה הוא בריא לראש העיר, למשפחת ראש העיר ולתושבי העיר.

  2. דוד

    יונה יהב אחריותך לשריפה הגדולה בכרמל ולשריפה בחיפה לא נחקרה דיה.
    מוטב שתעוף הביתה

  3. אני

    יונה יהב לא יעשה ב20 שנה את מה שלא עשה ב15
    כל מי שמצביע ליונה יהב סובל מ״ תסמונת האישה המוכה״

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר