רג'א זעתרא. "אנחנו גאים בכך שזו רשימה ערבית-יהודית"
רג'א זעתרא. "אנחנו גאים בכך שזו רשימה ערבית-יהודית"

בראש סיעת חד"ש למועצת העיר: רג'א זעתרא

סיעת חד"ש בחרה את רשימתה למועצת העיר. במקום השני נבחרה שהירה שלבי, עובדת סוציאלית, ובמקום השלישי ד"ר ארנת טורין, ראש החוג לתקשורת במכללה האקדמית לחינוך גורדון

פורסם בתאריך: 20.9.18 11:30

חד"ש בחרה את נציגיה לשלושת המקומות הראשונים ברשימה למועצת העיר. בראש הרשימה נבחר מזכיר המפלגה הקומוניסטית בחיפה העיתונאי רג'ה זעתרא' אחריו ניצבת העובדת הסוציאלית והאקטיביסטית הפמיניסטית שהירה שלבי' ובמקום השלישי נמצאת ד"ר ארנת טורין, ראש החוג לתקשורת במכללה האקדמית לחינוך גורדון.

בדף הפייסבוק של חד"ש נכתב: "בשנת 2013 קיבלה החזית החלטה שלפיה רשימת הנבחרים שלה בחיפה תהיה ערבית-יהודית משותפת ומורכבת מגברים ומנשים בשלושת המקומות הראשונים. זהו ביטוי לעיקרון המאבק המשותף הערבי-יהודי למען ערכים של שלום, שוויון וצדק, וכן של עיקרון השותפות של נשים בחיים, במאבק ובקבלת ההחלטות במישור העירוני. הרכב זה ניצב, היום במיוחד, אל מול המתקפה הפשיסטית על הציבור הערבי, במיוחד מול חוק הלאום, ותפקידה המיוחד של חיפה כעיר ערבית-יהודית בהתנגדות להתנהלות הפוליטית הגזענית".

עוד נכתב בדף של חד"ש כי ב-20 השנים האחרונות יש לסיעה שני מנדטים במועצת העיר, וכי בבחירות הקודמות חסרו כמה מאות קולות למנדט שלישי: "בבחירות אלה מבקשת הרשימה להגדיל מספר המצביעים ברחוב הערבי ולפתוח אופקים חדשים לכוחות הדמוקרטיים ברחוב היהודי".

 

 

זעתרא, התמודדות קשה על המקומות ברשימה?

"בסך הכל היו שישה מועמדים על שלושת המקומות הראשונים, וארבעה מהם התמודדו על המקום הראשון. אנחנו שואפים להגדיל את הייצוג של חד"ש משני מנדטים לשלושה. אנחנו גאים בכך שזו רשימה ערבית-יהודית וגם שזו רשימה עם ייצוג נכבד לנשים ולגברים עם רקורד של עשייה פוליטית, ציבורית, פמיניסטית וחינוכית ענפה ומרשימה".

מה יהיה סדר היום שלכם במועצה?

"סדר היום שלנו יהיה דאגה לשכונות המוחלשות בכלל והערביות בפרט, קידום שוויון וחיים משותפים בין יהודים לערבים, קידום החינוך, שימור השכונות ההיסטוריות בעיר התחתית וקידום של פיתוח מקיים".

תלכו שוב לקואליציה – עם יהב או עם מועמד אחר שייבחר?

"שותפות בקואליציה היא פונקציה של מידת ההשפעה על סדר היום ועל מדיניות ראש העיר, במיוחד בנושא המאבק בגזענות, בהדרת הציבור הערבי ובצמצום המרחב הדמוקרטי".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רג'א תומך טרור ואנטישמי

    עצוב שבראש חד"ש עומד שונא ישראל תומך בנאסראללה אסד ויותר אנטישמי מג'יימס קורבין. לא ככה בונים דו קיום וחבל.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר