אילנה טרוק (צילום: שושן מנולה)
אילנה טרוק (צילום: שושן מנולה)

מערכת החינוך הונחתה לרענן ערכים

לפני הבחירות ואחרי פרסום תמונתו של ראש העיר יונה יהב כשלצדה סכין מדממת, ביקשה ראש מינהל החינוך בעיריית חיפה אילנה טרוק ממנהלים בתי הספר, מהמורים ומהמדריכים בחינוך הלא פורמלי לפתוח כל יום בשיחה על דרכי השיח במדינה דמוקרטית

פורסם בתאריך: 23.10.18 15:20

ראש מינהל החינוך בעיריית חיפה אילנה טרוק הנחתה את מנהלי בתי הספר, את המורים ואת המדריכים בחינוך הלא פורמלי בעיר לפתוח את יום הפעילות שלהם בכל יום באופן קבוע בדיון על דרכי השיח במדינה דמוקרטית, על כיבוד האחר ועל חשיבות האפשרות של בעלי דעות שונות להתבטא. ההנחיה של טרוק באה בעקבות תמונה שפורסמה ביום ראשון בפייסבוק ובה מופיע דיוקן של ראש העיר יונה יהב ומעל לראשו תמונה של סכין נוטפת דם.

טרוק התייחסה לכך שהתמונה התפרסמה ביום השנה ה-23 לרציחתו של ראש הממשלה החמישי של מדינת ישראל יצחק רבין – "רצח המבטא עבורנו את חוסר הסובלנות והקיטוב הפוליטי ששררו בישראל לפני כשני עשורים ויותר. הרצח הפוליטי היה בבחינת קו אדום עבור כל הפלגים בעם".

 

 

במכתבה למנהלים כתבה טרוק: "השאלה היא אם כחברה אכן הפנמנו את הלקח, והשאלה החינוכית המתבקשת היא אם בני הנוער שנולדו לאחר הרצח גדלים במציאות שונה". לדבריה, תהא התשובה אשר תהא "עלינו, במערכת החינוך הפורמלית והבלתי פורמלית, מוטלת האחריות להמשיך ולגנות שיח אלים ולהסביר את הנושא לכלל בני הנוער בכל המתודות העומדות לרשותנו, ולקיים שיח מכבד".

טרוק התייחסה גם להשפעתן של הרשתות החברתיות על עולמם של בני הנוער ועל התפקיד הנכבד שיש להן בחייהם: "המתבגרים חווים ברשתות החברתיות רצף של התנהגויות אלימות העולות בימים האלה של טרום בחירות, לא רק בחיפה אלא בכל הארץ. הפעילות שאני מבקשת מהמנהלים, מהמורים והמדריכים לקיים היא חלק ממחויבותנו לקידום חינוך הומניסטי וחינוך לערכי הדמוקרטיה נגד גזענות וקנאות עיוורת ואלימה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר