יואב רמתי ודובי חיון. מלחמות היהודים
יואב רמתי ודובי חיון. מלחמות היהודים

סדקים בקואליציה המתוכננת: מר"צ והבית היהודי יישבו ביחד?

יו"ר מר"צ דובי חיון: "זה קו אדום". יו"ר חיפה מתחדשת דוד עציוני: "אני סמוך ובטוח שהם יהיו בקואליציה". יו"ר הבית היהודי יואב רמתי: "נשב בקואליציה עם מי שיהיה ראש העיר". מבולבלים? תארו לעצמכם מה עובר בראש של קליש רותם

פורסם בתאריך: 28.10.18 13:28

עוד לפני שתושבי חיפה נכנסים אל מאחורי הפרגוד ומשלשלים את המעטפות עם הפתקים הצהובים והלבנים אל הקלפי, כבר ברור שלא יהיה שקט בקואליציה העתידית שמתכננת עינת קליש רותם אם היא תיבחר לראשות העיר.

במוקד העניין עומדות שתי רשימות – מר"צ והבית היהודי. לדבריו של יו"ר מר"צ הרב דובי חיון, הוא הבהיר לקליש רותם כי ישיבה בקואליציה עם הבית היהודי היא קו אדום מבחינתה של רשימתו וכי הובטח לו שהבית היהודי לא תהיה בקואליציה. מנגד אומר דוד עציוני, שהודיע אמש על פרישתו מהמרוץ לראשות העיר ועל תמיכתו בקליש רותם, כי הוא בטוח שהבית היהודי, שאיתה הוא חתם על הסכם קואליציוני, תשב בקואליציה. ואילו יו"ר הבית היהודי יואב רמתי מחזק את דבריו של עציוני ואומר כי הוא בטוח שרשימתו אכן תהיה חלק בלתי נפרד מהקואליציה.

יצוין כי בהסכם שנחתם בין קליש רותם לרשימת מר"צ אין כל התייחסות לסוגיה, אך בהסכם בין עציוני לבית היהודי נכתב כי "אם עציוני חלילה לא ייבחר לראשות העיר יפעלו הרשימות במשותף בהובלה משותפת בחבירה לקואליציה יחדיו באופן מוסכם ובמטרה להגשים את האינטרסים של שני הצדדים… ניהול משא ומתן יתקיים מול ראש העיר הנבחר עם צוות משא ומתן המורכב מנציג הבית היהודי ונציג מסיעתו של עציוני ובהובלה משותפת". עוד נכתב בהסכם כי "היה ועציוני יחליט באיזושהי קונסטלציה להסיר ו/או לחבור למועמד/ת אחר/ת לפני סבב הבחירות, החבירה/הסרת המועמדות תהיה אך ורק באישור ובתיאום עם הבית היהודי". זאת ועוד, בהסכם בין קליש רותם לעציוני נכתב כי קליש רותם מודעת להסכמים הקואליציוניים שעליהם חתומה רשימת חיפה מתחדשת של עציוני.

 

 

חיון, עוד לא נבחרתם ואתם כבר מציבים קווים אדומים?

"אין חיבור עם הבית היהודי כי זה קו אדום. אמרתי שלא יהיה חיבור עם הבית היהודי וגם לא יהיה. קליש רותם חתמה עם עציוני ולא עם הבית היהודי. על זה כמעט התפוצץ המשא ומתן אתמול בלילה כי הם ידעו שזה קו אדום ושהבית היהודי לא יהיה בקולאליציה. אני עומד מאחורי הדברים".

דיברת על זה עם קליש רותם?

"בוודאי. וגם עם נחשון צוק. מה שאני מצטט לך זה מה שהם אמרו לי. זה קו אדום מבחינתי, והם כיבדו אותי".

עציוני, לא דאגת למי שתמכו בך?

"הבית היהודי איתנו. הם חתומים איתי, ולכן אעשה כל שביכולתי כדי לדאוג להם ולכבד את ההסכמים שלי".

זה נשמע כאילו הזזת אותם הצדה.

"לא, הם חתומים בהסכם איתי. בכל מה שאני מקבל מקליש רותם אני מחויב לדאוג להם".

כלומר, הם נכנסים לקואליציה?

"אני סמוך ובטוח שהם יהיו בקואליציה. אני בטוח ב-100 אחוז. כך גם לגבי רשימת עוצמה לקרית חיים שתמכה בי".

אבל בהסכם שלך עם קליש רותם זה לא מצוין.

"נכון. אבל אני בטוח שהם יהיו חלק מהקואליציה".

רמתי, גם אתה בטוח?

"נשב בקואליציה עם מי שיהיה ראש העיר. ניפגש לאחר הבחירות ונקיים את המשא ומתן בעידודם של חברי רשימות הקואליציה, ואני מעריך שנהיה חברים בקואליציה. בהסכם בין עציוני לקליש רותם מצוינים כל ההסכמים שעציוני חתם מול הרשימות האחרונות. בגלל שאנחנו חושבים שאין מועמד מושלם אפשרנו לציבור שלנו לבחור ולתמוך במי שהם רוצים לראשות העיר, ואנחנו נקיים משא ומתן מול המועמד לראשות העיר על בסיס ההסכם שחתמנו עם עציוני".

עדכון (18:30): מרשימת הבית היהודי נמסר כי רמתי רואה בחומרה רבה את הכרזתו של חיון ולפיה הוא לא יישב בקואליציה עם הבית היהודי ומבחינתו זהו קו אדום שהוא לא יסכים לו: "זו הכרזה גזענית מפיו של יו"ר תנועה אנטי ציונית ואנטי יהודית שמעז לכנות את עצמו ליברל ואדם שתומך בפלורליזם. הוא מוכן לשבת בקואליציה עם נציגים מכל המפלגות והזרמים, כולל חרדים, אבל פוסל מראש כל ישיבה עם סיעה ציונית דתית. על זה נאמר 'הפוסל במומו פוסל'. בניגוד למר"צ, הבית היהודי אינה פוסלת אף מפלגה שרוצה לשבת בקואליציה העירונית כשמטרתה היא לשרת את ציבור תושבי העיר על כל מגזריו. אנו מאמינים שכל מי שייבחר לראשות העיר לא יפסול לפני משא ומתן קואליציוני שיתוף פעולה עם אף סיעה שנציגיה נבחרו בהליך דמוקרטי על ידי תושבי חיפה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. פארסת בחירות בחיפה

    זה נראה כאילו יועציה של קליש קופצים מעל לפופיק של עצמם. קואלציה איננה יכולה להיות מורכבת מכל המפלגות ביחד כיוון שאז המכנה המשותף בין המפלגות הוא כל כך נמוך שלא ניתן לקדם שום אג'נדה. במקום לבסס קואליציה נורמאלית, המועצה בראשותה תיראה כמו קרקס מנדראנו ביום רע.

  2. מי קבע שייכנסו

    לשידורי התעמולה: מרצ לא נכנסה לשתי המועצות הקודמות בגלל שהיא שמאל רדיקלי ועןשה תעמולה בקרב שכונות ערביות בעיקר שם מצביעים למםלגות ערביות. מרצ הרי ניסתה לחבור לרשימה המשותפת ונדחתה. מי שמכם שהם בכלל יביאו מנדט אחד?
    חיפאים אינם קיצוניים ולא מחפשים מפלגה שרק עוסקת בפלגנות ושכולה מתל אביב. עדיף שלא יכנסו בכלל, הסתדרנו מצוין בלי הפלגנות שלהם

  3. פשוט מבחיל

    תומך קליש ומתנגד עציוני רשם היום:

    "גועל נפש. קליש איבדה לפחות 7 תומכים שלה בעבודה שלי. ההחלטות שלה באות לשרת רק אינטרס אחד שהיא תהיה ראשת העיר לא משנה מה המחיר. קודם היא עשתה גיוס המונים כי לא רצתה להיות חיייבת, לאחר מכן למרות זאת היא פנתה למפלגת העבודה. בהמשך אחוזי התמיכה עלו והיא עשתה הסכם מוזר עם החרדים, המשכנו לקבל. עכשיו קיבלנו בעסקת חבילה את עציוני שקיבל יופי של מתנות שיספקו את הטייקונים הספונסרים שלו. שוב מכרו את חיפה, במקום זאבי באתוס יגיע עסקן חיפאי אחר, פיינגולד? פוטטו פוטאטו מה ההבדל?

  4. תי

    השאלה הגדולה יותר איך זה ייתכן שה"רב" דובי חיון שר"י מסכים או נציג אחרת השאלה איך הכופר אלפר מסכים לשבת יחדיו באותה קואליציה? הגר זאב עם כבש" או האם יכול הנחש לגור בכפיפה אחת עם ה"יונה"?

  5. כשהתרופה גרועה בדיוק כמו המחלה

    ובכן, גם אם אנו לא רוצים את יהב ואנחנו באמת לא רוצים את יהב, נראה שהתרופה בדמות קליש והמפלגה שלה זה לא מה שייחלנו לו.
    על המפלגה של קליש ניתן לומר כך:
    1. זה גם ימין וזה גם שמאל.
    2.זה גם אידאליסטי וזה גם מקיווליסטי.
    3. זה גם מפלגה עממית וזה גם מפלגה ממסדית.
    4.זה גם חילוני וזה גם דתי.
    5. זה בא ביחד עם תומכי המתנחלים וגם עם המתנגדים למתנחלים.
    6.זה גם עם טייקונים וזה גם נגד טייקונים.
    7. זה גם נגד ג'ובים אבל זה כבר מחלק ג'ובים
    בקיצור זה אופורטוניסטי.
    בקיצור חבל על עירינו האהובה חיפה שהולכת לפול מן הפח אל הפחד.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא הבנתי את הרב חיון. חרדים כן, אבל הבית היהודי לא? מבולבלים? גם אני

  7. גוראל

    קו אדום ?? הבית היהודי ??
    ומי זה מיכי אלפר ?
    כולכם צבועים ושקרנים , למחרת הבחירות לא יישאר כלום מכל ההבטחות שלכם

  8. רק הקפאת הארנונה

    יהב בפאניקה
    הציבור יודע שהוא עמוק בכיסי החרדים והערבים וקבר את העירייה במאות ג'ובים מיותרים לפעילים חרדים ואנשי ג'קי וואקים שכגזבר יפה נוף העניק חוזים למקורבים במטרונית ולא ברור עדיין לאן נעלמו 1 מליארדהשקל. הפאניקה ברורה בעוד 48 ש' נעבור לניהול עירוני נורמטיבי וקליש והירוקים הבטיחו הקפאת ארנונה ונעמוד חזק שזה יקרה בעל מחיר.

  9. רוני

    הבית היהודי יוצאים נגד הדו קיום בעיר שמייחד אותה אולי יותר מכל ישוב בארץ. הרב חיון צודק ב100 אחוז .

  10. דניאל

    עינת ( כבוד ראשת העיר ). בטוחני כי אחרי שעברת את כל המכשולים והאתגרים עד היום ואחרי שעמדת ברוגע ( יחסית ) מול כל ההכפשות , לא יקשה עלייך להושיב את כולם בחדר ולשאול "מי רוצה לבוא לעבוד? " ומי שבא לעבוד יצטרף אלייך בלי בירבורים מיותרים. ומי שלא, עדיף שלא יצטרף, הוא רק יפריע לך ( ולנו ).

  11. דניאל כתב נכון. תנו לקואליציה לקום - המטרה חשובה לכל התושבים

    יש פה ראשת עיר מיוחדת עם משנה סדורה וידע ויכולת. תרגיעו עם האנטי ותנו להתקדם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר