ג'ורג' שחאדה. "בעבר אחרי הבחירות הסניף של בל"ד נסגר, וזה לא יקרה יותר" (צילום: וואיל עווד)
ג'ורג' שחאדה. "בעבר אחרי הבחירות הסניף של בל"ד נסגר, וזה לא יקרה יותר" (צילום: וואיל עווד)

בל"ד מתכוננת לארגון מחדש בעקבות הכישלון בבחירות

מזכיר סניף בל"ד ג'ורג' שחאדה אמר כי המפלגה מפיקה לקחים מהכישלון ומתכוונת לדאוג מעתה שהסניף יהיה פעיל תמיד ולא רק לקראת הבחירות. עוד מתכוונת המפלגה לפנות לראש העיר הנבחרת עינת קליש רותם בבקשה להשתלב בעשייה העירונית

פורסם בתאריך: 11.11.18 08:10

הסניף החיפאי של בל"ד מתכננן לבצע ארגון מחודש לאחר הכישלון בהכנסת נציג למועצת העיר – כך מסר ל"כלבו – חיפה והצפון" המזכיר הנכנס של הסניף עו"ד ג'ורג' שחאדה. הסניף מתכוון לפנות לראש העיר הנכנסת עינת קליש רותם ולבקש ממנה לשלב את חבריו בגופים העירוניים.

לדבריו של שחאדה, בל"ד היתה אמורה לרוץ בבחירות למועצה ברשימה משותפת יחד עם חד"ש, אך למרות המגעים שהתקיימו עד לרגע האחרון הדבר לא הסתייע: "אנחנו לומדים עכשיו מה קרה בבחירות כדי להפיק את הלקחים המתאימים. מיד לאחר הבחירות כינסנו את כל חברי הסניף, ואני מבטיח שנפיק את הלקחים בצורה טובה".

מה היו הבעיות העיקריות?

"משרדי הסניף היו סגורים במשך תקופה ארוכה מאוד. עם כל הכבוד לנציג שלנו במועצה, העשייה העירונית של הסיעה היתה דלה מאוד. גם מבחינה ארגונית לקראת הבחירות היו בעיות. פעלנו כמו בזמן חירום, וזה לא היה טוב. עכשיו צריך לתקן. לפני הבחירות קראנו לאחד את הכוחות אבל לצערי לא הצלחנו. היו גם תנועות עצמאיות במגזר שהתמודדו בבחירות ולא עברו את אחוז החסימה. אם היינו מאוחדים היינו מביאים לפחות שניים או שלושה מנדטים, ואז לאוכלוסייה הערבית היו ביחד ארבעה או חמישה מנדטים במועצת העיר. בסוף יש רק שניים".

 

 

אלו לקחים הפקתם?

"בעבר אחרי הבחירות הסניף של בל"ד נסגר, וזה לא יקרה יותר. המשרד שלנו יהיה פתוח לקבלת קהל ולמתן סיוע ומענה לבקשות. בסופו של יום הציבור רוצה לראות את האנשים שלו בשטח. נמשיך להיות כתובת לכל אזרח ונושיט יד לעזרה לכל אחד. אנחנו מעוניינים להיות חלק אינטגרלי מכל תהליך שקשור לעשייה בחיפה. פנינו לכמה עמותות שמטפלות בערביי העיר ושאלנו אותן מהם הצרכים של ערביי חיפה ואיך נוכל ליישם ביחד תוכנית סיוע".

לדברי של שחאדה, בל"ד תפנה לקליש רותם בבקשה לתאם פגישה: "יש כמה דברים שאנחנו רוצים לשים על השולחן של מקבלי ההחלטות בעירייה על מנת שהם ייכללו בסדר עדיפות גבוה באג'נדה העירונית, למשל הקמת מרכז תמיכה לאסירים המשוחררים שמתגוררים בעיר כדי שלא יחזרו למעגל הפשע, פתיחת מרכזים לצעירים במצוקה שנפלטו ממסגרות שונות ושאין מי שייתן להם הכוונה, והקמת מרכז מידע בשפה הערבית לאוכלוסייה שלא מבינה את השפה העברית ולא מקבלת מענה לצרכיה במרכז לתושב".

שחאדה הוסיף כי בבל"ד מקווים שקליש רותם תושיט יד לכולם "ושנהיה שותפים לקבלת ההחלטות, לפחות במה שקשור לזכויות של האוכלוסייה הערבית".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אייל

    בושה !!!
    הציבור הביע אי אימון במפלגה ובחבריה
    כך למשל בחמשת השנים האחרונות נציג בל"ד נעדר מישיבות המועצה
    לא פחות מ 39 ישיבות !!!
    נו באמת , למה צפיתם , זהו מחיר ההזנחה וחוסר המוטיבציה .

  2. מי צריך קיצוניים לאומניים במועצה?

    מציעים לבלד שתשבו בקואליציה של חסן נסראללה בביירות.
    כל הכבוד לערביי חיפה החכמים שמבינים שהמפלגות הקיצוניות הללו לא משרתות את האינטרסים שלהם וסתם גורמות מתח בין העמים במקום הרגעת המצב.והחליטו לא לבחור בהם.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין עם מי לדבר יותר
    אני חושב שאת הסניף תוכל להסב לחומוסייה
    בזה אני בטוח שתצליח !

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר