הרב אורי אוזן. "לא נתפשר על פחות ממורשי חתימה באופן מלא במועצה הדתית" (צילום: יוסי ויינר, הדור הבא בצילום)
הרב אורי אוזן. "לא נתפשר על פחות ממורשי חתימה באופן מלא במועצה הדתית" (צילום: יוסי ויינר, הדור הבא בצילום)

ש"ס רוצה את המועצה הדתית שהובטחה לאלפר

כחלק מהמשא ומתן הקואליציוני דרשה סיעת ש"ס מעינת קליש רותם את ראשות המועצה הדתית שהובטחה לסיעת דגל לתושב. ראש ש"ס הרב אריה דרעי יכריע אם הדרישה תהיה תנאי מכריע להצטרפות לקואליציה

פורסם בתאריך: 14.11.18 12:21

בהסכם שנחתם לפני הבחירות בין עינת קליש רותם למיכי אלפר, יו"ר סיעת דגל לתושב, הובטח לסיעתו כי "בכפוף להוראות כל דין נציג דגל לתושב ימונה ליו"ר המועצה הדתית בחיפה". אבל כפי שהתברר במהרה אחרי הבחירות, סל התשורות שמחולק בתמורה לחברות בקואליציה העתידית הוא מוגבל, ולמרות ההסכמים יש קופצים רבים על כל תיק. כעת מתברר כי את תפקיד יו"ר המועצה הדתית דורש גם נציג ש"ס במועצת העיר הרב אורי אוזן כחלק מהמשא ומתן הקואליציוני.

המועצה הדתית היא תאגיד עירוני שעוסק בענייני נישואים, כשרות, מקוואות, בתי כנסת ותרבות תורנית, כך שלמפלגות הדתיות יש בה עניין רב. אמנם ש"ס זכתה במנדט אחד לעומת השניים של דגל לתושב והיא גם תמכה ביונה יהב לראשות העיר – שתי עובדות שמציבות אותה בעמדת נחיתות, אבל גם בש"ס יודעים שקליש רותם זקוקה לכל מנדט במלאכה הסבוכה של הרכבת הקואליציה.

 

 

אוזן, שנים אוחזין?

"עניין המועצה הדתית עשוי להיות אחד מהתנאים המכריעים בשאלה אם ניכנס לקואליציה או לא. הכל תלוי במה שהרב שי פרי יחליט בשיחה עם הרב אריה דרעי. אם נראה שזה קריטי נעמוד על כך עד הסוף, גם אם זה יעלה לנו בהישארות מאופוזיציה".

באיזה שלב תערבו את דרעי?

"נראה קודם מה תהיה התשובה של קליש רותם. אם נקבל את המועצה הדתית לא נצטרך לערב אותו. בכל מקרה, לא נתפשר על פחות ממורשי חתימה באופן מלא במועצה הדתית".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ליאת אלדר

    בסוף היא באמת קלישאה. פעם ראשונה יש כוח כזה לדתיים בעיר, היא פתחה להם שערי כוח והם יצברו כוח לבחירות הבאות – הם מיגזריים וכשצריך לבחור – הם בוחרים. חכו עוד 5 שנים. זה כדור שלג שהולך וגדל. היא נתנה את הדחיפה.
    במקביל, ניר שובר ממשיך עם הקמפיין – קליש תעשה- נגמרו הבחירות.

  2. דן

    שבו בשקט, רעבים.
    הלכתם עם יהב , ואתם דורשים מקליש,
    חוצפנים, צריך ליבש אותכם.
    שס הביתה

  3. מתניה

    לטפילות אין גבול הלכתם עם יהב .אלפר ועציוני שברו את קו השיוון מגיע להם ולא לכם!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר