ח"כ עודד פורר (צילום: תומר אפלבאום)
ח"כ עודד פורר (צילום: תומר אפלבאום)

הצעת חוק שנועדה למנוע את מינוי זעאתרה לסגן

את ההצעה הגיש ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו בעקבות הטענות שלפיהן רג'א זעאתרה הכריז שחמאס אינו ארגון טרור ותמך בחסן נסראללה: "יש להביא לסילוקם של תומכי טרור בשלטון המקומי"

פורסם בתאריך: 6.12.18 16:24

ח"כ עודד פורר ממפלגת ישראל ביתנו הגיש היום (חמישי) הצעת חוק בעקבות כניסתה לקואליציה של סיעת חד"ש במועצת העיר חיפה ומינויו של יו"ר הסיעה של רג'א זעאתרה לסגן ראש העיר במחצית השנייה של הקדנציה. הצעת החוק עוסקת בפסילת נציג ציבור שתומך במאבק מזוין נגד מדינת ישראל מלהיבחר לתפקיד ברשות מקומית. פורר הגיש את ההצעה בעקבות הטענות שלפיהן זעאתרה הכריז כי חמאס אינו ארגון טרור והביע תמיכה בחיזבאללה.

פורר: "סגן ראש העיר חיפה החדש רג'א זעאתרה הוא פעיל BDS התומך בארגון חמאס והתבטא בעבר גם בעד ארגון חיזבאללה. כפי שהצלחתי למנוע את התמודדתם של חנין זועבי וג'מאל זחאלקה לכנסת הבאה, יש להביא לסילוקם של תומכי טרור בשלטון המקומי. נוכח הפרסומים כי סגן ראש העיר חיפה החדש פרסם קריאות תמיכה בחיזבאללה, בחרם על ישראל ובפעילות נגד מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, נשנה את החוק כך שלא רק יימנע ממנו ומדומיו להתמודד, אלא אף ייתן סמכות לשר הפנים לפטר חבר מועצה שפועל נגד מדינת ישראל".

 

 

בהצעת החוק נכתב: "לא תבוא מועמדותו של מועמד לתפקיד ראש הרשות וסגניו אם יש במעשיו של האדם, לרבות בהתבטאויותיו, אחד מאלה – שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, הסתה לגזענות ותמיכה במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל. לעניין סעיף זה יראו מועמד ששהה במדינת אויב שלא כדין בשבע השנים שקדמו למועד הגשת רשימת המועמדים כמי שיש במעשיו משום תמיכה במאבק מזוין נגד מדינת ישראל, כל עוד לא הוכיח אחרת".

לפי ההצעה, שר הפנים יהיה רשאי להדיח חבר מועצה מכהן אם הוא ממלא את אחד מהסעיפים הנזכרים.

לזר קפלון, סגן ראש העיר ויו"ר סיעת חיפה ביתנו החברה בקואליציה העירונית, מסר בתגובה: "אני מקווה שהחוק יעבור ואז נפעל על פי החוק".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. מאיר

    לצערי איפשרתי לאנשי קליש בזמן מערכת הבחירות לתלות 4 שלטים בבניין שלי במרכז הכרמל לא חלמתי שאקבל קומיניסט ערבי אנטישמי עוכר ישראל בקואליציה של קליש. אצתרך לסבול אותה 5 שנים אם אחיה עד אז.

  2. הצביעות

    ישראל ביתנו מפלגה של סמרטוטים שקרנים.
    המפלגה שלהם באותה קואליציה של קליש עם אותו אחד שהם אומריםצשתומך טרור

  3. פחחח

    כל כך קשה לביתנו לשבת בקואליציה עם חד"ש? נו, שיקומו ויצאו!
    וישאירו את המפתחות ללשכת הסגן, שאפשר יהיה לתת לליכוד, או הראשונים לקפוץ על המציאה.
    יהיה להם מה זה כיף להעביר ת'זמן בועדת ביקורת, אולי אפילו ילמדו משהו על מנהל תקין בדמוקרטיה, חומר שאיך לומר, בישראל ביתנו לא שוחים בו הכי הכי.

  4. יוזמת החוק במקום

    ללא קשר לתוצאות הבחירות בחיפה, יש למנוע ממסית נגד המדינה, לבוא ולשמש לתפקיד סגן ברשות המקומית .

  5. המלך

    ישר כוח…. לא רוצים מחבלים ותומכים טרור בקרבנו ושימותו שונאינו אמן

  6. בחירות מחדש

    בחרנו ברותם קליש כי הציגה אג'נדה הפוכה מיהב שבעיקר דאג לערביי העיר.אם קליש צוחקת עלינו עכשיו וממנה סגן ראש עיר עם דיעות כאלו,ראוי שנתאגד ונפנה לבגץ לבחירות חדשות בעקבות הטעיית הבוחרים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר