אביהו האן והרב דובי חיון. תפקיד חשוב? (צילום: מירב שדה)
אביהו האן והרב דובי חיון. תפקיד חשוב? (צילום: מירב שדה)

האן לדרעי: "לא לאשר סגן חמישי בשכר"

בלי קשר לרג'א זעאתרה: יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן פנה לשר הפנים אריה דרעי בבקשה לא לאשר את בקשתה של ראש העיר עינת קליש רותם למנות סגן חמישי בשכר: "מצבה הכלכלי של עיריית חיפה הוא בכי רע עם חובות של יותר ממיליארד שקל, ובמציאות זו יש לבטל הוצאות מיותרות ומבוזבזות"

פורסם בתאריך: 7.12.18 15:34

יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן פנה היום (שישי) לשר הפנים אריה דרעי בבקשה שלא לאשר סגן ראש עיר חמישי בשכר בעיריית חיפה, ולא – במקרה הזה אין קשר למינויו של רג'א זעאתרה לסגן ראש העיר. כזכור, האן והירוקים הפתיעו בבחירות האחרונות והכפילו את כוחם לארבעה מנדטים במועצת העיר, אך ראש העיר עינת קליש רותם העדיפה שותפים אחרים בקואליציה – למרות שהאן הסכים לשמש כסגן ללא שכר – והותירה את הירוקים באופוזיציה. וכפי שמסתמן בשבועות הספורים של הקדנציה החדשה, זאת הולכת להיות אופוזיציה לוחמת.

וכך כתב האן לדרעי: "ראש העיר הגישה בקשה לשר הפנים לאשר סגן חמישי בשכר שמיועד לנושא התרבות בעיריית חיפה. מסגרת התפקיד אינה ברורה וכבר בימים אלה חלים ויכוחים בין יו"ר אתו"ס יעקב פינגולד לבין הסגן המיועד הרב דובי חיון לגבי אחריות וסמכויות. נוסף על כך, יו"ר דירקטוריון חברת האצטדיון העירוני איתמר צ'יזיק מתכנן להביא הופעות ואירועים תרבותיים לחיפה. לדבריו של פינגולד אין לחיון נגיעה לאתו"ס. יצוין כי אין שום תיק סטטוטורי של תיק תרבות, כלומר התיק של חיון הוא ריק מסמכויות. הקואליציה שמוקמת מורכבת מרסיסי מפלגות של מנדט אחד, שניים או שלושה, כאשר הסיעות הגדולות של ארבעה מנדטים אינם בקואליציה – דבר שיוצר מציאות של ריבוי סגנים ובזבוז מיותר. מצבה הכלכלי של עיריית חיפה הוא בכי רע עם חובות של יותר ממיליארד שקל, הארנונה בחיפה היא מהגבוהות בישראל, העיר מזדקנת בקצב מהיר ורמת ההכנסות ללא עולה. במציאות זו יש לשקול היטב את תעדוף ההוצאות ולבטל הוצאות מיותרות ומבוזבזות. לנוכח מציאות זו אבקשך לשקול היטב את בקשת עיריית חיפה ולא לאשר סגן חמישי בשכר – דבר מיותר ובזבזני במציאות הנוכחית".

 

 

האן, בזבזנות?

"פניתי לשר דרעי מפני שאנחנו בחיפה צריכים להתחיל לחשוב על תעדוף הוצאות. מסגרת התפקיד של סגן שר בנושא תרבות אינה ברורה, מפוצלת בין מסגרות תפעוליות שונות של עיריית חיפה כמו אתו"ס והאיצטדיון, ובמציאות הכלכלית הנוכחית של העירייה ניתן לחסוך את הכספים האלה ולייתר את התפקיד".

חיון, תפקיד מיותר?

"כפי שבעבר הכיר משרד הפנים בסגן חמישי והקריטריון הוא איתנות כלכלית של העירייה, אין שום סיבה שימנעו זאת הפעם כי העירייה עדיין נמצאת במצב של איתנות כלכלית, וצרות העין של האן בולטת כאן מאוד. בכוונתי לעבוד קשה בחמש שנים הקרובות, מעבר לשנתיים וחצי הקרובות בשכר, ולהוכיח כמה התפקיד הזה חשוב".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. רמי חן

    אביהו צודק. ראש העיר הולכת על הפתרון הכי קל, הפתרון של מנהיגים חלשים וזה להציע פתרונות על חשבון הקוםה הציבורית.

  2. באמת הזוי

    לקליש עלה השתן לראש
    השאלה מדוע סגניה לא תופסים את מצבם ומסבירים לה בנימוס שהם בחוץ אם היא מכניסה תומכי מחבלים וטרולים שמאל קיצוניים בתור סגנים

  3. רפי

    אתה לא מתבייד אתה רציתה להיות הסגן ה-5 איפה הבושה שלך עכשיו לבטל את המנוי ה5 בכלל??
    תתבייש לך.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר