עינת קליש רותם. סגן חמישי בשכר או בתואר? (צילום: שלומי כהן)
עינת קליש רותם. סגן חמישי בשכר או בתואר? (צילום: שלומי כהן)

הפתעה: קליש רותם לא הגישה בקשה לסגן חמישי בשכר

עד כה לא התקבלה במשרד הפנים בקשה לאשר משרת סגן ראש עיר חמישי בשכר. יו"ר סיעת מר"צ הרב דובי חיון צפוי לקבל שכר מ-1 בינואר, ובסיעת חד"ש, שנציגתם שהירה שלבי תמונה לסגנית באמצע הקדנציה, מציינים כי משרת הסגן שהובטחה להם היא בשכר

פורסם בתאריך: 17.12.18 11:55

בזמן שיו"ר סיעת מר"צ במועצת העיר הרב דובי חיון כבר תופר את החליפות כסגן ראש העיר החמישי בשכר, ל"כלבו – חיפה והצפון" נודע כי עד כה לא התקבלה במשרד הפנים או בלשכתו של שר הפנים אריה דרעי כל בקשה לאשר את המשרה. על פי החוק, בעיר כחיפה שבה 250,000 תושבים ויותר מותר למנות סגן ראש עיר חמישי, אך אם ראש העיר מבקש להעניק שכר לסגן החמישי עליו לקבל את אישורו של שר הפנים.

כאשר עינת קליש רותם חתמה על הסכמי טרום בחירות עם הסיעות השונות כבר היה ברור מהכתוב בהם מיהם ראשי הסיעות שיהיו סגנים בשכר – מיכי אלפר מדגל לתושב, דוד עציוני מחיפה מתחדשת ולזר קפלון מחיפה ביתנו (אם הסיעה תקבל שני מנדטים – דבר שאכן קרה) – כאשר תפקיד הסגן הנוסף בשכר הובטח לנחשון צוק, מספר 2 בסיעת חיים בחיפה של קליש רותם. לעומת זאת בהסכם שלה עם חיון מ-4 באוקטובר נכתב: "מוסכם על שני הצדדים שאם התוצאות יאפשרו זאת יתמנה נציג מר"צ לסגן ראשות העיר, ובאופן מפורט – חצי קדנציה של סגנות עבור הכנסת מנדט אחד למועצה, ובמידת האפשר גם יותר".

בהסכם אמנם לא צוין אם התפקיד יהיה בשכר, אך בישיבת מועצת העיר שהתקיימה ב-27 לנובמבר ושבה אושרו המינויים השונים הובא לאישור המועצה גם מינויו של חיון. בחוזר שקיבלו חברי המועצה, אשר נשא את הכותרת "העסקת סגן ראש העיר בשכר" ושעליו היה חתום הגזבר ג'אקי ואקים, נכתב כי "בהתייחס להצעה למנות את הרב חיון לתפקיד סגן ראש העיר בשכר, בהתאם להנחיות משרד הפנים הריני לאשר בזאת כי עלות ההעסקה השנתית של סגן ראש העיר תהיה בהתאם להוראות מנכ"ל משרד הפנים כפי שייקבע מעת לעת".

 

 

יצוין כי חיון כבר הצהיר כי הוא מתכוון לבקש קבלת שכר רק מ-1 בינואר, לאחר שייפרד מקהילת מוריה שבראשה הוא עומד ויעביר את המושכות לידיים אחרות. עוד יצוין כי באמצע הקדנציה צפויה רוטציה שבמסגרתה תמונה שהירה שלבי מסיעת חד"ש לסגנית במקומו של חיון, ובחד"ש מציינים כי משרת הסגן שהובטחה להם היא בשכר.

מלכתחילה היה מינויו של סגן חמישי בשכר תמוה, מכיוון שבדצמבר 2013, לאחר הרכבת הקואליציה של יונה יהב, פנתה קליש רותם לשר הפנים דאז גדעון סער והביעה התנגדות למינויים של חמישה סגני ראש עיר בשכר.

תגובתה של עיריית חיפה תובא לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. רוני היפה

    הימין אשם ….אני…אני …אני בסדר …אני רוצה …אהההה …הימין אדם …

  2. מייעלים תהליכים בלשכה?

    למה בכלל להגיש בקשה, אם הנוהל הרגיל הוא ממילא פסילה שלה? הרשימה נפסלה, המנכ"ל נפסל, …
    מי אמר "מנהל תקין" ולא קיבל?
    היידה קליש לראשות העיר 2023!

  3. קליש לבוחרים: " you had good. now you have me"

    סירובה של קליש לייצר קואליציה עם הירוקים וסיעות ציוניות נוספות מעלה חשדות להסכמים בלתי-כשרים שהביאו לבחירתה. ההסכם להכשרת חריגות בניה עם החרדים דלף. מעניין מה סוכם עם עציוני? עם קבלנים? תעשיינים? אני קוראת לקליש לחשוף את כל ההסכמים הקואליציוניים – שבכתב ושבעל-פה. אחרת לא ברורה התעקשותה למנות תומכי טרור …..

  4. תן לעינת קליש לעבוד ואל תפריע. אתה יודע מעט מדי בשביל להפריע.

    אולי תנוח קצת עיתונאי קטן

  5. רפי

    שר הפנים שלום רב.אנא אל תאשר לגב קליש סגני עיר בשכר.הגב הזאת עברה את שיא החוצפה.היא חושבת שהיא נבחרה לכנסת ויכולה לעשות את כל העולה על רוחה.וגם רוצה לממן מהכספים שלנו את שונאי ועוכרי מדינת ישראל.אנא ממך אדוני .עצור את זה.עצור את התקציבים לחיפה.ותעצור את ראשת העיר .לא יחלנו ופיללנו לבגידה

  6. ישראלי

    בנתיים הראתה לנו שהיא פוליטיקאית קטנה שלא מבינה את המציאות סביבה וכשמבינה כבר לא יודעת לרדת מהעץ.
    חיפה בצרות, ותמיכה בחיזבאללה ובחמאס זה לא בדיוק מעיד על דו קיום (רמז לקליש, מי שתומך באנשים שרוצים להשמיד את המדינה רוצה בעצמו להשמיד את המדינה, ומי שמקבל את זה מעודד טרור)
    ממשלת ישראל נראה לי שחיפה תזדקק לעזרה בשנים הקרובות, ובשביל עתידה של ישראל על תאשרו את המינוי לסגן חמישי.
    וגם יש לי שאלת תם קטנה: למה התכוונה המועמדת החדשה לסגן כשאמרה שהיא מגדירה את עצמה קומניסטית בדם ואחר כך אמרה שזה יום עצוב לדמוקרטיה בישראל-אני לא הבנתי את המשפט הזה כי תמיד חשבתי שהקומניזם הוא לא דמוקרטי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר