עינת קליש רותם וסופי נקש (צילומים: עופר וקנין, בועז כהן)
עינת קליש רותם וסופי נקש (צילומים: עופר וקנין, בועז כהן)

"איפה ואיפה": מדוע בוטלו הדוחות בנוה שאנן ובדרבי לא?

פרשת דוחות החניה שניתנו לדיירי רחוב אילת בנוה שאנן ובוטלו על ידי ראש העיר עינת קליש רותם ממשיכה להסעיר את חיפה: חברת המועצה סופי נקש, שהצעתה לסדר בדבר ביטול דוחות שחולקו לאוהדי הכדורגל במהלך הדרבי החיפאי הוסרה על ידי ראש העיר בטענה שהיא פופוליסטית ולא חוקית, טוענת לאיפה ואיפה

פורסם בתאריך: 5.5.19 07:56

חברת מועצת העיר סופי נקש מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה הגישה שאילתה לראש העיר עינת קליש רותם בעקבות החלטתה של ראש העיר לבטל את דוחות החניה שחולקו לדיירי רחוב אילת בנוה שאנן בשעות הערב המאוחרות. הנושא, שנחשף לראשונה ב"כלבו – חיפה והצפון", עורר זעם בקרב התושבים שקיבלו את הדוחות שטענו כי הרחוב סובל ממצוקת חניה ואין אפשרות אחרת אלא לחנות חלקית על המדרכה בצדו השמאלי של הרחוב.

לטענתה של נקש, ביטול הדוחות בנוה שאנן הוא צעד תמוה, בעיקר על רקע הצעה לסדר שלה שנדונה במועצת העיר ב-2 באפריל ושבה היא ביקשה לבטל את דוחות החניה שחולקו לאוהדי הכדורגל החיפאים שהגיעו לדרבי בין מכבי חיפה להפועל חיפה וחנו במקומות אסורים. קליש רותם השיבה לה כי "כשרכבי חירום ואמבולנסים לא יכולים לעבור בגלל מכוניות שחונות בצורה לא חוקית, אני אגיד את זה בצורה הכי ברורה שיכולה להיות – לא רק שהיו דוחות וקנסות, יהיו עוד. ויהיו הרבה. מהסיבה הפשוטה שאנשים חושבים שהכביש שייך לאבא שלהם ולדוד שלהם הם יקבלו קנסות ודוחות. אם הייתם רואים את הצילומים של אנשים שחשבו שהכביש שייך לאבא שלהם ולדוד שלהם הייתם מצדיקים לחלוטין את כל מה שנעשה שם. ואנשים ילמדו בדרך הקשה שיש להם מקומות חניה מסודרים ושם הם הולכים להחנות".

ראש אגף התפעול דוד לוריא הסביר אז כי 265 הדוחות שחולקו אז ניתנו בשל עבירות תנועה חמורות, כמו חניה כפולה ואף משולשת, שהפריעו לתנועה ולהולכי הרגל. בסוף דבריו ביקשה ראש העיר להוסיף לפרוטוקול כי "חברת מועצת עיר מבקשת מאיתנו לעשות דברים לא חוקיים ולאפשר בעצם לכולנו להיות עברייני חוק. יש פה חברת מועצת עיר שמבקשת מאיתנו לעבור על החוק" וכי "חברי המועצה לא יצביעו נגד החוק. תושבי חיפה ילמדו לשמור על החוק. אתם נדרשים להצביע להצעה של סופי שהיא לא חוקית". בסיום דבריה הסירה את ההצעה מסדר היום ואמרה: "אנחנו לא מעלים להצעה בקשה לא חוקית. תושבי העיר לא יכולים ללכת ברגל על המדרכות, וכשיש תושבים שמתלוננים שהם לא יכולים ללכת ברגל על המדרכות אנחנו נעשה אכיפה קשה". היועצת המשפטית של העירייה ימית קליין ביקשה לאחר כך ממזכירת העיר ברכה סלע שיירשם בפרוטוקול כי "אני מבקשת לפעול בהתאם להוראת סעיף 28 ולהוריד את ההצעה הזו מסדר היום מהטעם הפשוט שמדובר בהצעה שהיא בלתי חוקית, ועם כל הכבוד לפופוליזם – שאילתה, הצעה לסדר וכל דבר אחר לא יכול לגבור על הוראות החוק. אין שום הסכמה ושום אפשרות משפטית למועצה – למרות הכל היא רק מועצת עיר, היא לא המחוקק – לבטל בדרך של הצעות לסדר דוחות או כל הודעות תשלום קנס שניתנו".

 

 

כעת כאמור מבקשת נקש הבהרות. בשאילתה שבכוונתה להגיש נכתב: "אבקש לקבל את התייחסותן של המחלקה המשפטית וראש העיר איך בהצעה לסדר על הדוחות שניתנו בדרבי ביטולן היה בלתי אפשרי וגבל בעבריינות לפי דבריה של ראש העיר, והסמכות היא רק בידי המחוקק לפי דבריה של היועצת המשפטית, ואילו במקרה זה (הדוחות בנוה שאנן; ב"כ) פתאום התאפשר הדבר על ידי עוזרה הפוליטי של ראש העיר (ניר שובר; ב"כ). מדוע מתקיימת איפה ואיפה בעיר? אבקש לקבל את הסיבה ואת ההסבר לכך. ומה עם שאר התושבים שקיבלו דוחות מיום כניסת ראש העיר לתפקידה? האם גם הדוחות הללו בוטלו? מהם הקריטריונים לביטול דוחות החניה באזור אחד לעומת אזור אחר? אין בכוונתי כי יבוטל המעשה, להיפך – המעשה הוא נכון ואף ראוי שיתבצע בכל האזורים שבהם חולקו דוחות לתושבים שסובלים ממצוקת חניה. כמו כן, רצוי היה כי מעכשיו יופעל שיקול דעת בכל נושא חלוקת הדוחות לתושבים בכל רחבי העיר שסובלת ממצוקת חניה קשה מאוד וכי תהיה התחשבות בכלל התושבים בעיר".

נקש, פופוליזם במעמד צד אחד?

"חבל שהצעות שמגיעות מחברי מועצה מהאופוזיציה ובאות להיטיב עם הציבור נקראות הצעות פופוליסטיות ולא חוקיות, ומי שמעלה מואשם בעידוד עבריינות, בעוד שכאשר מופעל לחץ על ראש העיר מצד תושבים אז זה כבר לא פופוליסטי וזה בסדר ותקין. אין בכוונתי לבקש שהצעד שעליו הכריזה ראש העיר יבוטל, אבל מן הראוי שכל הדוחות שניתנו בשאר השכונות בעיר ובמשחק הדרבי יבוטלו גם הם. כמו כן ראוי שראש העיר תבחן את כלל הדוחות שניתנו מתחילת כהונתה ותבדוק אם לא ניתן לבטל גם אותם. השאילתה שאני מתכוונת להגיש היא כדי להבין מהם הקריטריונים לביטול דוחות ומדוע יש איפה ואיפה".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. פופוליזם מכער

    מדהים, גם בתמונות הכי גרועות שלה קליש נראית כמו דוגמנית ליד סופי נקש.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר