שדרות בן גוריון במושבה הגרמנית (צילום: בועז כהן)
שדרות בן גוריון במושבה הגרמנית (צילום: בועז כהן)

קליש רותם מבטיחה: תוכניות לוואדי ניסנאס ולמושבה הגרמנית

בתשובתה לשאילתה של חבר מועצת העיר רג'א זעאתרה הודיעה ראש העיר עינת קליש רותם כי תוכנית מפורטת לוואדי ניסנאס נמצאת בעבודה וכי למושבה הגרמנית הוכנה תוכנית שלד

פורסם בתאריך: 7.1.20 13:11

ראש העיר עינת קליש רותם העבירה את תשובתה לשאילתה של יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר רג'א זעאתרה באשר להתחדשות עירונית בוואדי ניסנאס ובמושבה הגרמנית, וממנה עולה כי תוכנית מפורטת לוואדי ניסנאס נמצאת בעבודה וכי למושבה הגרמנית הוכנה תוכנית שלד.

בשאילתה נשאלה קליש רותם מהם הקריטריונים לקידום תוכניות להתחדשות עירונית וכיצד נקבע סדר העדיפויות; מתי יקודמו תוכניות להתחדשות עירונית בוואדי ניסנאס ובמושבה הגרמנית; ומהי המדיניות לגבי פרויקטים קיימים של תוכניות למגורים או למלונאות.

באשר לקריטריונים לקידום תוכניות להתחדשות עירונית השיבה ראש העיר כי "הקריטריונים הם שכונות ותיקות הכוללות מתחמים ומבנים שנבנו בשנות ה-50 ומוקדם יותר, אשר נמצאים במצב פיזי ירוד, עם עדיפות לשיכוני רכבת משנות ה-50 וה-60 הכוללים בעיקר דירות קטנות; שכונות שזקוקות לסיוע ציבורי על מנת 'להתרומם' ולהתחיל תהליך של התחדשות עירונית מבחינת חתכי אוכלוסייה, ערכי קרקע נמוכים וכו'; שכונות הנמצאות במיקום אסטרטגי או סמוכות לאזור/תוכנית עירוניים אשר עוברים פיתוח או התחדשות; שכונות בעלות פוטנציאל ליצור קטליזטור להתחדשות עירונית בסביבתם ולקליטת אוכלוסייה חדשה המתאפיינות בהיצע שירותי ציבור לא מנוצלים, וכן מתחמים שבהם שימוש הקרקע אינו רצוי או אינו מהווה הפרעה בקונטקסט העירוני".

לשאלה בדבר סדר העדיפויות לקידום תוכניות להתחדשות עירונית ענתה קליש רותם העיר כי "סדר הקדימויות לקידום תוכניות להתחדשות עירונית נקבע לפי שיקולי הנהלת העיר".

 

 

על השאלה מתי יקודמו תוכניות להתחדשות עירונית בוואדי ניסנאס ובמושבה הגרמנית השיבה ראש העיר: "תוכנית מפורטת לרה-תכנון ואדי ניסנאס נמצאת בעבודה באגף תכנון עיר בשלב ניתוח מצב קיים. שוריין תקציב של כ-3.6 מיליון ממשרד הבינוי והשיכון במחוז חיפה המיועד לתכנון ולפיתוח השכונה. הכנת התוכנית מתבצעת על ידי צוות תכנון רב תחומי – אדריכל, אדריכל שימור, יועץ נוף, יועץ תנועה וכבישים, יועץ שיתוף ציבור ושמאי. עם התקדמות התכנון מתוכנן כנס שיתוף ציבור, ובו נעדכן לגבי מצב התוכנית ונשמע את עמדת התושבים".

באשר למושבה הגרמנית ענתה קליש רותם כי הוכנה תוכנית שלד שקובעת את המדיניות העירונית "אשר מנחה כל פעילות תכנונית באזור ומהווה כלי תכנוני גמיש ודינמי. תוכנית השלד למושבה הגרמנית אומצה בוועדה המקומית בספטמבר 1998. על מנת לייעל את הליך התכנון והאישור של התוכניות הסטטוטוריות חולק האזור לשמונה מתחמי תכנון, כאשר מטרותיה והנחיותיה של תוכנית השלד מהוות בסיס עקרוני לתכנון המפורט של המתחמים. שני מתחמים מתוך שמונה אושרו, ומתחם מספר 7 לקראת אישור. אנו פועלים לקדם גם את שאר המתחמים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. גל

    ואדי ניסנאס והמושבה הגרמנית הושקע בהם המון בימיו של מצנע
    עכשיו התור של שכונות אחרות

  2. זה רציני

    מה זה רה-תכנון ואדי ניסנס?
    כאילו אפשר לעשות שם פינוי בינוי?
    כאילו מישהו יתן שם לבנות לגובה ולייצר חצרות וכבישים?
    הוא שואל כאילו הוא לא מכיר את המקום. שאילתות בשביל הפוזה

  3. תושב הואדי

    יש כמה בנייני שיכון שלא מתאימים לארכיטקטורה של הוואדי . שם צריך לעשות פינוי בינוי ולבנות בסגנון ערבי כדי לייחד

  4. שבי

    בטח לבוא על מוכן לקחת הצעות של לפנייך ולגזור קרדיט רק טיפש גמור יחשוב אחרת

  5. דין דין

    יש לצרף את הדר הכרמל לתוכנית השיקום .לא לשקם שכונה אחת על חשבון שכונה אחרת סמוכה מבחינה גאוגרפית.

  6. אזרח מודאג

    עינת קאליש הסתומה שוב מתחיבת למגזר הערבי ומזניחה מקומות אחרים בעיר שהוזנחו שנים רבות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר