עמדת דפיברילטור (צילום: דוברות מד"א)
עמדת דפיברילטור (צילום: דוברות מד"א)

הצעה לסדר: דפיברילטורים בכל שכונות העיר

בהצעת לסדר שהגיש יו"ר סיעת הירוקים במועצת העיר אביהו האן הוא מבקש להציב עמדות החייאה בכל שכונותיה של חיפה. האן: "יישום נכון של הצעה זו תציל חיים של רבים מתושבי העיר. אני מצפה מהנהלת עיריית חיפה להכין תוכנית פרישה בשלבים, כולל פיילוט, ואיני מוכן לשמוע את המילים 'אין תקציב'"

פורסם בתאריך: 23.2.21 12:01

יו"ר סיעת הירוקים במועצת העיר אביהו האן הגיש הצעת לסדר להצבה של עמדות החייאה (דפיברילטורים) בכל שכונות העיר. "עשרות אלפי אנשים מתים מדי שנה מדום לב במדינת ישראל", כתב האן, "בשל עודף התחלואה מהמפעלים המזהמים במפרץ חיפה, רמת התחלואה מאוטם שריר הלב ומדום לב בחיפה היא גבוהה מאשר בערים אחרות במדינה. הצבת של דפיברילטורים במקומות ציבוריים ומרכזיים – מבני ציבור, גני משחקים, מרכזי קניות שכונתיים וכו' – בכל שכונה מעלה את הסיכויים להציל חיים בעשרות אחוזים. עלות של דפיברילטור נעה בין 3,000 ל-5,000 שקל בלבד, וניתן לשלב את מד"א ואת משרד הבריאות בפרויקט זה".

הדפיברילטור עשוי להציל חיים במקרה של הפרעה בתפקוד הלב. שוק חשמלי שמופק מהמכשיר באמצעות שתי אלקטרודות המוצמדות לחזה מחזיר את דופק הלב לקצב סדיר. בשנת 2014 נכנס לתוקף חוק הצבת מכשירי החייאה במקומות ציבוריים, ולפיו יש להציב מכשיר החייאה אחד לפחות במקום ציבורי עם שילוט שמכוון למכשיר. לפי חוק זה, בהגדרה מקום ציבורי נכללים קניונים, משרדי ממשלה ורשויות מקומיות שיש בהם קבלת קהל ואשר מבקרים בהם 500 איש לפחות; שדות תעופה; תחנות רכבת; מקומות עבודה ואיצטדיונים שמכילים 500 איש לפחות; מקומות רחצה מוכרזים ועוד".

 

 

"זו הצעה בעלת חשיבות רבה מאין כמוה", אמר האן ל"כלבו – חיפה והקריות", "יישום נכון של הצעה זו תציל חיים של רבים מתושבי העיר. אני מצפה מהנהלת עיריית חיפה להכין תוכנית פרישה בשלבים, כולל פיילוט שיבוצע בכמה שכונות תוך איתור הנקודות המתאימות להצבת דפיברילטורים. איני מוכן לשמוע בנקודת זמן זו את המילים 'אין תקציב'. יש לאתר תקציב מהרזרבות שראש העיר הכינה לעצמה וליישם את ההצעה".

 

אביהו האן (צילום: מירב שדה)

אביהו האן (צילום: מירב שדה)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אביהו האן זבוב טורדן

    בשבוע הבא: הצעה לסדר להכפלת קנסות על כלבים משוחררים. ובשבוע לאחר מכן: הצעה לסדר לתיקון כל המדרכות בכל העיר תוך חודש. ובשבוע שלאחר מכן: הצעה לסדר על רכישה ושיפוץ מיידי של כל הנכסים הנטושים בחיפה. אביהו האן.. לא מפספס הזדמנות לכותרת. אופוזיציה נצחית וטוב שכך.

  2. חעפאית כרמליה

    הצעה חשובה. במקום שראש העיר תתעסק באמת בדברים החשובים היא מתעסקת בשמות רחובות לקבל פירסום, בכיכרות על שם להקות לקבלת פירסום, אום כולתום לקבלת פירסום, פטד טראק לקבלת פירסום, שלטים של כדורגלנים באיצטדיון לקבלת פירסום.. הקיצר בחרתם קליש קיבלתם שיטת ניר שובר בפייסבוק. עצוב

  3. חיפאי

    אם גונבים כספומטים בוודאי יגנבו דפיברילטורים…הצעה ללא מחשבה והכרת המציאות העגומה!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר