פרופ' תדמור. צילום: אפרת רענן
פרופ' תדמור. צילום: אפרת רענן

מציבים את החולה במרכז – המכון ההמטולוגי במרכז הרפואי בני ציון

בזמן שהמערכת הרפואית הציבורית מתמודדת עם עומס עצום, במרכז הרפואי בני ציון ניתן למצוא אי של שפיות - המכון ההמטולוגי. מקום שבו מקבלים המטופלים מענה תמידי, ליווי אישי ותמיכה רחבה. פרופ' תמר תדמור מנהלת המכון וצוות המכון, שהחליטו על מדיניות הדלת הפתוחה, מלווים בכל שנה אלפי חולים הסובלים ממחלות דם ממאירות ושפירות ומעניק להם מעטפת טיפולית של 360 מעלות

פורסם בתאריך: 1.4.19 22:07

מאת: מיכל ברקו, תוכן שיווקי

במכון ההמטולוגי במרכז הרפואי בני ציון בראשותה של פרופ' תמר תדמור מציעים מעטפת טיפולית של 360 מעלות שכוללת בדיקות ומעקבים רפואיים, טיפולים מתחום הרפואה המשלימה, שיחות עם עובדת סוציאלית ופסיכולוג קליני, ובעיקר צוות משפחתי, חם ותומך שהופך להיות חלק בלתי נפרד מהמאבק במחלה.

בכל חודש המכון ההמטולוגי במרכז הרפואי בני ציון נותן שירות לכאלף חולים הסובלים ממחלות דם ממאירות ושפירות. מדובר במחלות שפוגעות בתאי הדם וכוללות את תאי הדם הלבנים שהם חלק מהמערכת החיסונית שלנו, תאי דם אדומים המשמשים להובלת חמצן בגוף, ואת הטסיות שאחראיות על קרישת הדם. חלק מהמחלות ההמטולוגיות מתייחסות לאנמיה על סוגיה השונים, מחסור בברזל, מחלות דם מולדות, ממאירות של מערכת הדם דוגמת לוקמיה, מיאלומה או לימפומה.

במכון, שירות קרישה אשר מנוהל ומרוכז על-ידי ד"ר לילאן שליאמסר, מומחית בתחום בעיות של קרישיות יתר או נטייה לדמם. תחום זה הולך וגדל עם כניסתן של יותר ויותר תרופות חדשות לדילול הדם אשר יש מקום לבדוק איזו מהן היא המתאימה עבור כל מטופל, ולהכיר את תופעות הלוואי של כל תרופה. וכן, שירות המטולוגית ילדים אשר ניתן על-ידי ד"ר רות לאור.

שירות חדש וייחודי בארץ – ייעוץ נטורופתי בשיתוף רוקחת קלינית

לצד שירותי טיפול, מעקב, ייעוץ והדרכה על-ידי צוות רופאים מומחים ואחיות ייעודיות, יכולים המטופלים למצוא צוות תומך שכל ייעודו לעטוף את המטופלים ב-360 מעלות. הצוות כולל עובדת סוציאלית ופסיכולוג קליני שמלווים את החולים בזמן הטיפולים, מומחית ברפואה משלימה ותזונאית שמייעצות לכל מטופל חדש. לאחרונה אף הושק שירות חדש וייחודי בארץ – ייעוץ נטורופתי בשיתוף רוקחת קלינית. מדובר בפרויקט המשותף למכון ההמטולוגי בראשותה של פרופ' תמר תדמור ולמחלקה פנימית ב' בראשותו של פרופ' אלעד שיף, במטרה לתת טיפול תומך ומשלים לחולים בכל הנוגע לתוספי מזון וצמחי מרפא מבלי שאלו יהוו ניגוד לטיפול התרופתי הקונבנציונאלי. את השירות החדש מובילות יעל גרוס, נטורופתית והרוקחת הקלינית של בית החולים ד"ר סוהיר סוויד.

"אומנם אנחנו נמצאים בתוך מרכז רפואי, אבל אני בהחלט מגדירה אותו כבית חולים בוטיק", מסבירות פרופ' תדמור והאחות האחראית דינה ליבס. "מדובר במרפאה קטנה שבה צוות המטפלים מכיר באופן אישי כל אחד מהחולים ושם לעצמו כיעד לתת את הטיפול הרפואי והפרא-רפואי הטוב ביותר, תוך יצירת אווירה ביתית, משפחתית, עוטפת ותומכת. אומנם כרופאים וגם כחולים אין לאף אחד מאתנו שליטה על הופעת המחלה, אך במכון ההמטולוגי השליטה עוברת לידיים של כולנו, והמטרה משותפת – השאיפה להשיג ריפוי מבלי לזנוח בדרך את האמפתיה ויחסי האנוש".

חלק מהשלם – טיפולי רפואה משלימה במכון

במכון ההמטולוגי במרכז הרפואי בני ציון הפכו את יכולת ההבראה וההחלמה הטבעית הקיימת בגוף האדם כחלק בלתי נפרד ממערך התמיכה הניתן למטופלים. אם בעבר קראו לזה רפואה הוליסטית, היום הרפואה המשלימה נותנת מענה למכאובי הגוף שקצרה ידה של הרפואה הקונבנציונלית מלהושיע. תחושות כמו חולשה, חוסר אנרגיה, בחילות, מכאובים שונים ותופעות לוואי מטיפולים תרופתיים, ניתנות היום לטיפול בזכות שיטות הטיפול השונות שמציעה הרפואה המשלימה, ובמקרים רבים חוסכות טיפול תרופתי מחולה שכבר כעת מצויד בלא מעט מרשמים.

במכון נמצאים מומחים שנותנים טיפולים ברפלקסולוגיה, תרפיה באומנות, צ'י קונג המהווה חלק תנועתי ברפואה הסינית, תרגול נשימות ודמיון מודרך, בהתאמה להעדפת המטופל. במקום אף מתבצע מחקר על שימוש ברפלקסולוגיה כמקלה על תופעות לוואי של כימותרפיה. בנוסף, ניתנת הדרכה למטופלים ולבני משפחותיהם על המשך תרגול וטיפול עצמי בבית.

"טיפולי הרפואה המשלימה משפרים את ההרגשה הכללית של החולה ועוזרים לו בהתמודדות עם מתח וחרדה שמתלויים למחלה עצמה", מספרת פרופ' תדמור. "אנחנו לא רק יודעים, אלא נחשפים להוכחה הזו יומיום, שהתמיכה המשלימה מעצימה את הטיפול הגופני, מקלה על התסמינים ומרגיעה את הנפש. ככל שהגוף והנפש נינוחים יותר, איכות החיים משתפרת".

בניסיון להתמודד עוד יותר טוב עם הפן הנפשי של המטופלים, שללא ספק מושפע באותה מידה אם לא יותר מהמצב הגופני, מציעים במכון ההמטולוגי גם פגישות אישיות עם עובדת סוציאלית ו/או פסיכולוג קליני. לדבריה של פרופ' תדמור, כמעט שאין מטופל שמאובחן במחלה כרונית או קשה שלא נאלץ להתכונן להתמודדות ממושכת, לצד תרופות שלעיתים משפיעות גם על מצב הרוח. אותם מטופלים עלולים ללקות בדיכאון, לפתח חרדות, לחוש כעס, חוסר תקווה ועצבות. בחלק מהמקרים הם לא רוצים להטריד את בני המשפחה במה שעובר עליהם וחלקם בוחרים מראש שלא לשתף, אבל כל אחד מהם זקוק לתמיכה נפשית ומקום בטוח בו הוא יוכל לחשוף את הפחדים ולדבר על מה שחווה בדרך. טיפול שכזה הוא ללא ספק שלב הכרחי בהתמודדות יעילה יותר עם המחלה.

כדי לזהות את המצוקות נפגשים כל המטופלים עם עובדת סוציאלית שעברה הכשרה גם בפסיכותרפיה גופנית, שדואגת למצות עימם את כל הזכויות המגיעות להם ובוחנת באותה פגישה האם אותו חולה זקוק לשירותיה, והיכן יש מקום לשלב בתהליך טיפול פסיכולוגי. תכנית הטיפול נתפרת במדויק לכל חולה ועוזרת לו להתמודד עם המחלה בצורה יעילה באמצעות הרפיה, מדיטציה רפואית, תרגילי נשימה וטכניקות שונות לשמירה על שליטה.

הן הטיפול הרפואי והן התמיכה הנפשית המשלימה ניתנים במקום אחד וללא תוספת תשלום. האווירה הביתית והעובדה כי צוות המכון מכיר באופן אישי כל מטופל ומטופל, מסייעות לתת מענה הולם ושלם בכל שלב בו נמצא החולה, "במכון ההמטולוגי המטופל הוא לא עוד מספר", מסכמת פרופ' תדמור. "בעידן בו הכל זמין והמודעות עלתה, החולים הם שותפים מלאים לטיפול ומעורבים בכל שלב. אנחנו מעניקים להם את הטיפול הטוב ביותר, את הכתף התומכת והאוזן הקשבת. אנחנו מכירים את התרבות ממנה הגיע המטופל, את האמונות שלו, את מחלות הרקע מהן הוא סובל, את ההתמודדות האישית שלו ותופרים עבורו את הטיפול המתאים לו. מערכת תמיכה מלאה שמציבה את המטופל במרכז ומסרבת לראות בו חולה שקוף".

לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם המכון ההמטולוגי בטלפון: 04-8359407, במייל: [email protected] או באתר

צוות המכון ההמטולוגי ופרופ' תדמור. צילום: אפרת רענן

צוות המכון ההמטולוגי ופרופ' תדמור. צילום: אפרת רענן


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דב

    המכון המיתולוגי טיפל באבי ז"ל לפני כחמש שנים בצורה ראויה לציון כל הצוות ובראש פרופסור תמר בחן ובאנושיות רבה.

  2. עובדיה

    דר ילנה מישנקו היתה רופאה מצויינת טיפלה בי כמה שנים, חבל מאוד שהיא עזבה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר