צוות המכון האימונולוגי, בני ציון, חיפה (צילום: מחלקת שיווק בני ציון)
צוות המכון האימונולוגי, בני ציון, חיפה (צילום: מחלקת שיווק בני ציון)

אלרגיים למזון? טיפול חדש ומציל חיים במרכז הרפואי בני ציון

"בשנים האחרונות קיימת עלייה דרמטית בכמות הילדים שסובלים מאלרגיה למזון" מציין פרופ' אהרון קסל, מנהל המכון לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית במרכז הרפואי בני ציון. המכון עוסק בין היתר באבחון ובטיפול באלרגיה למזון אצל ילדים ומבוגרים, כגון: חלב, בוטנים, ביצים, שומשום ואגוזים. "עלייה זו הצריכה פתרונות יעילים עבור הורים וילדים, שמעבר לתגובות מסכנות חיים קיימת פגיעה ניכרת באיכות חייהם"

פורסם בתאריך: 10.1.21 14:26

מאת: לירון גולן, תוכן שיווקי

תחת פעילותו הענפה של המרכז הרפואי בני ציון בחיפה ובמסגרת פעילות המכון לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית בניהולו של פרופ' אהרון קסל, נפתח מרכז לטיפול באלרגיה למזון מהמתקדם והיחיד מסוגו באזור חיפה והצפון, העוסק באבחון וטיפול באלרגיה למזון אצל ילדים ומבוגרים עם אלרגיות למזונות שונים.

המרפאה נפתחה בנובמבר 2018 ומאז מטפלת ונותנת מענה לסובלים מאלרגיות מסכנות חיים. "בישראל כל שנה מאות ילדים חווים תגובות קשות למזון , מדובר באיום תמידי שקיים על המשפחה שנמצאת כל הזמן בחרדה שמה יקרה לילד משהו. הדבר פוגע באיכות החיים של הילד והמשפחה, באופן ההתנהלות היומיומית, ביכולת לצאת למסעדה, לטיולים, לבקר חברים ועוד. לכן היה צורך למצוא פתרון לבעיה ולאפשר למשפחות ולילדים בעיקר, לחזור למסלול חיים שגרתי ובטוח", משתף פרופ' קסל.

פרופ' קסל (צילום: מחלקת שיווק בני ציון)

פרופ' קסל (צילום: מחלקת שיווק בני ציון)

כיצד נעשה הטיפול?

"הטיפול מבוסס על חשיפה הדרגתית של המטופל למזון אליו הוא אלרגי במינונים עולים על מנת לייצר דה – סנסטיזציה למזון האלרגני. מטרתו העיקרית של הטיפול היא שהמטופל יצרוך מנה קבועה של המזון אליו הוא אלרגי כדי שזו תגן עליו במקרה של חשיפה אקראית לאותו מזון (פעולה שבעבר עלולה הייתה לגרום לתגובה מסכנת חיים). בעקבות הטיפול המוצע חלק  ניכר מהמטופלים יכול לצרוך את המזון האלרגני באופן חופשי, ועמידות חלקית כך שהחשיפה לא תייצר סכנת חיים.

הטיפול מצריך עבודה של צוות רב שכולל רופאים, אחיות, דיאטניות, פסיכולוגים, ליצנים רפואיים ועבודה מנהלתית. כיום, קיימים שני מרכזים בארץ העוסקים בטיפול זה בתצורתו המקובלת, האחד אצלנו במרכז הרפואי בני ציון, והשני בבית חולים אסף הרופא. לאור זאת מגיעים למרפאה מטופלים מכל קצוות הארץ מדן ועד אילת. הטיפול נמשך בממוצע בין תשעה חודשים לשנה ומצריך הגעה כל שבועיים במסגרת אשפוז יום למרפאה ומתאים לילדים ובוגרים (מעל גיל 4). כיום מטופלים כבר מעל 200  ילדים, ומתוכם 110 ילדים סיימו את הטיפול בהצלחה ומעל ל90% מהילדים הגיעו למצב שהם יכולים לצרוך באופן חופשי את המזון".

 סיפור ההצלחה של אלון בלייברג בן ה-10 

"את המרפאה הכרנו כשאלון היה בכיתה א' וסבל מאלרגיה לחלב ואגוזים (קשיו, פיסטוק)", משתפת אימו של אלון, לילך בלייברג, "הטיפול התחיל מחשיפה הדרגתית ומינון מאוד נמוך של חלב. כל שבועיים הגענו למחלקה לאשפוז יום בו מתבצעת חשיפה הדרגתית, תחת השגחה רפואית, כאשר כל הצוות מגויס לנושא ומטפל ברגישות ומקצועיות. אחרי 14 חודשים של טיפול חגגנו בשבוע שעבר את סוף התהליך. כיום, אלון יכול ליהנות ולאכול באופן חופשי וללא הגבלה מאכלים חלביים. בעוד כשלושה חודשים אנחנו מתכננים להתחיל את התהליך עם האלרגיה לאגוזים (קשיו, פיסטוק) ולהמשיך לאפשר לאלון איכות חיים בטוחה".

תזונאיות המכון האימונולוגי, בני ציון: רעות טל, רוני וגנר ודר מיטל אלמוג (צילום: מיכה בריקמו)

תזונאיות המכון האימונולוגי, בני ציון: רעות טל, רוני וגנר ודר מיטל אלמוג (צילום: מיכה בריקמו)

כמו כן, המרכז מציע חידוש נוסף באמצעות בדיקת דם פשוטה תוך שימוש במכשיר הראשון מסוגו בישראל -ISAC המשמש לזיהוי המרכיבים האלרגיים העיקריים לסובלים מאלרגיה למזון ואלרגנים נשאפים. בדיקה זו מאפשרת חיזוי טוב יותר לסכנות באלרגיה למזון, וכן מזהה בצורה טובה יותר את האלרגנים הנשאפים שצריכים להיכלל במסגרת חיסונים לאסטמה ונזלת אלרגית.

לסיום, בנוסף המכון לאלרגיה ואימונולוגיה בבני ציון מתמחה גם בטיפול בחולים עם אורטיקריה כרונית ומהווה אחד המרכזים הגדולים בטיפול באנגיואדמה תורשתית. במכון ניתן גם יעוץ בין השאר לחולים הסובלים מאלרגיה לתרופות , נזלת אלרגית ואסטמה קשה.

 

המכון לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית: מרכז רפואי בני ציון

טלפון: 04-8359039

בניין צ'ייס, מונטפיורי 19, קומה 2

לאתר המכון האימונולוגי, בני ציון, חיפה

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר