צוות המחלקה הנוירולוגית (צילום: מחלקת שיווק בני ציון)
צוות המחלקה הנוירולוגית (צילום: מחלקת שיווק בני ציון)

חיים מלאים לצד טרשת נפוצה

בסוף חודש מאי מציינים ברחבי העולם את יום המודעות הבינלאומי לטרשת נפוצה ובמרכז הרפואי בני ציון מזכירים לכם שאתם לא לבד. המרכז לאבחון וטיפול בטרשת נפוצה במחלקה הנוירולוגית מעניק טיפול רב תחומי, כולל אבחון מדויק, מעקב, שיקום ויחס חם למטופלים

פורסם בתאריך: 17.6.21 15:20

מאת: תוכן שיווקי

מדי שנה מתגלים בישראל כ-150 חולים חדשים עם טרשת נפוצה. מדובר במחלה אוטואימונית כרונית שבה המערכת החיסונית של הגוף תוקפת את מערכת העצבים, וכתוצאה מכך פוגעת בתפקודה התקין. עקב כך, עלולה להיות פגיעה קשה בתפקוד איברים שונים. תסמיני המחלה באים לביטוי בפגיעה בראייה, בקואורדינציה, ליקוי בדיבור או חוסר תחושה בגפיים, שעלול להוביל לנכויות מסוגים שונים. היום, בעקבות סוגי הטיפולים החדישים ותהליכי השיקום החדשניים ניתן לקיים חיים מלאים לצד המחלה המאתגרת.

על כך יעידו המטופלים הרבים שפוקדים את המרכז לאבחון וטיפול בטרשת נפוצה ומחלות דלקתיות נוספות, במחלקה הנוירולוגית, במרכז הרפואי בני ציון, המציע טיפולים תרופתיים, שיקומיים וטיפולים משולבים בין מחלקות מתחומים שונים, למען הצלחת הטיפול וסיוע מיטבי בשיפור איכות חיי המטופל.

ד"ר מאיה גרטי, נוירולוגית מומחית ואחראית תחום טרשת נפוצה בבית החולים: "ייחודו של המרכז שלנו הוא ביחס האישי של כלל אנשי הצוות למטופלים, מתן מעקב ומענה נוירולוגי צמוד וזמינות של המטפלים בכל שעה ולכל בעיה שמתעוררת".

המרפאה לטרשת במרכז הרפואי בני ציון מציעה סל פתרונות ושירותים ייחודיים לחולי הטרשת הנפוצה ביניהם: מרפאה מיוחדת לסובלים מהפרעות במתן שתן. במרפאה זו בודקים את המטופלים מומחה באורולוגיה ומומחה בנוירולוגיה ומתאימים את הטיפול לפי צרכי המטופל.

מרפאה ייחודית נוספת היא המרפאה הנוירו-ראומטולוגית בה מטופלים חולים שמחלתם משולבת. במרפאה זו החולים נבדקים על ידי מומחה לראומטולוגיה ומומחה לנוירולוגיה. במסגרת מרפאה זו מטופלים חולים במחלות דלקתיות כגון סרקואידוזיס, מחלת שיגרון, דלקת כלי דם, מחלות מפרקים ועוד.

ד" גרטי: "היוזמה לפתיחת מרפאה זו נבעה מההבנה שהמטופלים במחלות מסוג זה זקוקים למענה רפואי במישורים שונים ושההחלטות הטיפוליות צריכות להתקבל תוך דיון משותף בין רופאים מתחומים שונים, מתוך רצון להקל על המטופל את ההתמודדות היומיומית עם מחלתו ומגבלותיו".

בנוסף, מעניקים במרכז הרפואי אפשרויות שיקום במרכז רב תחומי לשיקום חולי טרשת נפוצה, שנוצר ביוזמה משותפת של מחלקת שיקום והמחלקה הנוירולוגית.

המרכז השיקומי מאפשר למטופלי המרכז הרפואי ולמטופלים מהאזור לקבל טיפולי פיזיותרפיה, הידרותרפיה וריפוי בעיסוק המותאמים למחלתם ומגבלותיהם וניתנים על ידיי צוות מטפלים בעל ניסיון רב בתחום. המרכז גם נותן ליווי של עו"ס ופסיכולוג, לפי רצון המטופל.

חשיבות המרכז לשיקום רב תחומי היא בשימור היכולות התפקודיות של המטופלים ומעקב תפקודי לאורך השנה ולא רק בזמן מחלה פעילה או ביקורת אצל הרופא המטפל.

ד"ר גרטי: "מה שחשוב הוא לשמר יכולת תפקודית גבוהה לצד המחלה ואת זאת אנו עושים במרכז השיקום. בעתיד הקרוב צפויים להתווסף לטיפולי המרכז גם טיפולים לחיזוק רצפת האגן וטיפולי רפואה משלימה".

מטופלי המרכז הרב תחומי לשיקום טרשת נפוצה מופנים למרכז הרפואי בני ציון גם על ידי נוירולוגים ורופאי שיקום מבתי חולים אחרים וקופות החולים. וכן, לאחרונה ניתן שרות חדש מטעם המרכז הרפואי בני ציון גם לחולי טרשת נפוצה המתגוררים באזור נצרת והסביבה – מרפאת טרשת נפוצה המתקיימת ע"י רופאי המחלקה במסגרת ביה"ח האנגלי בנצרת.

המחלקה הנוירולוגית במרכז הרפואי מעניקה טיפול דחוף ואמבולטורי לחולים במחלות נוירולוגיות שונות, כולל מחלות כלי דם, מחלות עצב-שריר, אפילפסיה, הפרעות תנועה, כאבי ראש ומחלות זיהומיות. המחלקה כוללת מרפאה נוירולוגית ענפה ובה מרפאות בתחומים שונים, מכון EEG, מכון EMG ואשפוז יום נוירולוגי.

לדברי מנהל המחלקה הנוירולוגית, ד"ר בועז וולר: "אני גאה בצוותים המקצועיים אשר זיהו את הצורך ומעניקים מעטפת תומכת לחולים במחלת הטרשת הנפוצה באזורנו. אנו מקווים להרחיב את השירותים הייחודים שאנו נותנים על מנת לסייע לכל חולה במחלה לחיות חיים נורמטיביים".

המחלקה הנוירולוגית, מרכז רפואי בני ציון | טלפון: 04-8359356 | בניין מזרחי, גולומב, 47 חיפה, קומה 7

לאתר >>>

 


תוכן שיווקי


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר