"לראש העיר השפעה רבה". תהילה ינאי . צילום תמונה: צביקה גולדשטיין COFACEBDI
"לראש העיר השפעה רבה". תהילה ינאי . צילום תמונה: צביקה גולדשטיין COFACEBDI

כמחצית מהחיפאים אינם משלמים ארנונה

החצי שכן משלם, מסבסד את החצי האחר. חיפה נמצאת במקום ה-2 בארץ בדירוג הפיננסי, מבין הערים בעלות 40 אלף תושבים ומעלה

פורסם בתאריך: 21.7.19 11:01

מאת: אבי שמול, תוכן שיווקי

בדיקה של חברת המידע העסקי CofaceBdi, שבדקה את היציבות הפיננסית של ערים גדולות בישראל, מיקמה את חיפה במקום המפוקפק – מספר 24. הבדיקה המתקיימת זו השנה ב-13, שיקללה בתוכה מרכיבים שונים, בהם ניהול נכון של תקציב והיכולת לגבות תשלומים שוטפים וחובות העבר מהתושבים ועסקים. הבדיקה ניתחה את מצבן של ערים ומועצות בעלות 40 אלף תושבים ומעלה ומצאה כי במקום הראשון בארץ נמצאת העיר הרצליה.

במקום השני מדורגת, בדומה לדרוג אשתקד, עיריית רמת השרון, במקום השלישי מדורגת חולון לאחר שעלתה מהמקום החמישי אשתקד. במקום הרביעי מדורגת נס ציונה, שירדה מהמקום השלישי בדרוג בשנה שעברה. עיריית לוד מדורגת במקום החמישי לאחר שזינקה מהמקום השמיני בדרוג אשתקד. לוד היא העירייה היחידה בקרב 20 הרשויות המובילות שהדרוג הסוציואקונומי שלה עומד על 4.

הדרוג מצביע על כך שדירוג סוציו-אקונומי (המופק ע״י הלמ״ס) גבוה של תושבים בעיר לאו דווקא מעיד על היציבות הפיננסית שלה. הדירוג הסוציו אקונומי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מבדיל בין האוכלוסיות חזקות לבין החלשות ובוחן בין היתר ההכנסה הממוצעת לנפש, רמת המינוע, אחוז זכאים לתעודת בגרות, אחוז הסטודנטים, אחוז דורשי עבודה, יחס תלות ואחוז ומקבלי גמלה להבטחת הכנסה.

לדברי תהילה ינאי, מנכ״לית משותפת בחברת CofaceBdi, "מהנתונים עולה כי גם השנה אין קשר מובהק בין הדרוג הסוציו-אקונומי של תושבי העיר לבין היציבות הפיננסית של העיר. היציבות הפיננסית הינה נגזרת גם של ניהול נכון ויעיל ולכן לראש העיר המכהן השפעה רבה על מיקומה בדירוג. בסוף השנה שעברה נערכו הבחירות לרשויות המקומיות ובערים רבות שבהן כיהן ראש עיר במשך תקופה ארוכה בוצעו חילופי שלטון. כך לדוגמא בנס ציונה שדורגה בשנים האחרונות בחמישייה הראשונה, התחלף ראש עיר אחרי כהונה של למעלה מ – 25 שנים, בחיפה התחלף ראש עיר אחרי כהונה של 15 שנה, הדרוג השנה עדיין מתבסס על הפעילות של ראשי העיר היוצאים, וביצועיהם של ראשי וראשות העיר החדשות יבואו לידי ביטוי רק בשנים הבאות".

מהדוח עולה כי אחוז גביית הארנונה בחיפה נמוך מאד (52%). המשמעות של הנתון, היא שמחצית (48%) מהתושבים והעסקים בעיר, כלל אינם משלמים ארנונה או זוכים להקלות משמעותיות. שיעור הגביה הנמוך משפיע גם על גובה הארנונה הגבוה להחריד, אותה משלמים אלה שכן משלמים. אחוז זה משפיע גם על התקציב העירוני העומד לרשות העירייה ועל יכולתה לעמוד בהחזר החובות הגבוהים לבנקים.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר